Sprzedaż Grupy Wittchen pod wpływem słabszego popytu i większej konkurencji
Według wstępnych szacunków, w trzecim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 115,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, tj. o 10% mniej w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Narastająco, po dziewięciu miesiącach tego roku łączne przychody Grupy Wittchen wyniosły 320,9 mln zł wobec 334,8 mln zł rok wcześniej (-4% r/r).
– Obserwujemy utrzymującą się dużą ostrożność w wydatkach polskich konsumentów, czego potwierdzeniem są publikowane przez GUS bardzo słabe dane dotyczące sprzedaży detalicznej w kategorii „tekstylia, odzież, obuwie”. Wskazują one na kilkunastoprocentowe spadki rok do roku. Zastój widoczny jest także w krajach Europy Zachodniej, w szczególności w Niemczech, czyli na najważniejszym rynku zagranicznym dla naszej Grupy. Jednocześnie nasila się konkurencja cenowa w kanale online, głównie za sprawą agresywnej ekspansji prowadzonej przez chińskie platformy e-commerce. Bardziej sprzyjające warunki dostrzegamy obecnie w Austrii, gdzie uruchomiliśmy niedawno dwa sklepy stacjonarne, oraz w Rumunii, gdzie niebawem chcemy powiększyć sieć naszych salonów – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.
Grupa Wittchen planuje wkrótce uruchomienie trzeciego salonu stacjonarnego w stolicy Rumunii, tak by nowy sklep był w pełni gotowy na sezonowo intensywny okres sprzedażowy przypadający na listopad i grudzień.
Wpływ na poziom sprzedaż Grupy Wittchen w trzecim kwartale miały także inne zjawiska zewnętrzne. Wysokie temperatury we wrześniu na ogół wstrzymują decyzje zakupowe klientów potencjalnie zainteresowanych jesienno-zimową kolekcją, czego Grupa doświadczała także w tym roku. Dodatkowo na efekty wrześniowego kiermaszu Wittchen (okres cyklicznych promocji na wybrane produkty marki) negatywny wpływ miała powódź w południowo-zachodniej Polsce. Korelacja decyzji zakupowych klientów z tymi wydarzeniami była wyraźnie widoczna w stale monitorowanych wynikach sprzedaży.
Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.
Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.
Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Komentarz rynkowy DPD Polska: Nowoczesna logistyka dla e-commerce – jak fulfillment zmienia reguły gry

DPD Polska otwiera nowoczesną sortownię - Hub Drobnicowy (HDR) w Swędowie pod Łodzią

Wzrasta rynek świeżej żywności online – w Markecie Świeżości DPD już ponad 70 partnerów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Przed Europą wiele lat zwiększonych wydatków na zbrojenia. To obciąży krajowe budżety
– Bezpieczeństwo militarne trzeba finansować bezpiecznie, uwzględniając bezpieczeństwo finansów publicznych, bezpieczeństwo ekonomiczne – mówi dr Sławomir Dudek, prezes Instytutu Finansów Publicznych. Proponowane przez KE poluzowanie reguły fiskalnej pozwalającej na mocniejsze zadłużanie się rządów to zdaniem ekonomistów krok we właściwym kierunku, ale skuteczny na krótką metę. W dłuższej perspektywie konieczne jest wspólne unijne finansowanie, np. w ramach nowego budżetu UE, i wspólne programy zbrojeniowe, a także szukanie kapitału na rynkach finansowych.
Prawo
Duże projekty fotowoltaiczne w Polsce mocno spowolnione. Największymi problemami nadmierna biurokracja i chaos interpretacyjny

Długotrwałe procedury, nadmierna biurokracja i często niejednoznaczne interpretacje przepisów hamują rozwój fotowoltaiki w Polsce – wynika z raportu Polskiego Stowarzyszenia Fotowoltaiki. Inwestorzy wskazują uzyskanie warunków przyłączenia jako najbardziej problematyczny etap procesu inwestycyjnego. Barierą jest też skala wydanych odmów przyłączenia do sieci, co odstrasza inwestorów. Zmiany są konieczne, zwłaszcza w kontekście dyrektywy RED III, która wskazuje na konieczność przyspieszenia, uproszczenia i ujednolicenia procedur administracyjnych dla inwestycji w OZE.
Konsument
Czterech na 10 Polaków miało do czynienia z deepfake’ami. Cyberprzęstępcy coraz skuteczniej wykorzystują manipulowane treści

Deepfaki, czyli wygenerowane bądź też zmanipulowane przez sztuczną inteligencję zdjęcia, dźwięki lub treści wideo, to jedna z najbardziej kontrowersyjnych technologii naszych czasów. Do jej tworzenia wykorzystywane są zaawansowane algorytmy AI, dlatego użytkownikom coraz trudniej jest odróżnić treści rzeczywiste od fałszywych. Z raportu „Dezinformacja oczami Polaków 2024” wynika, że cztery na 10 badanych osób miało do czynienia z takimi treściami. To o tyle istotne, że deepfaki bywają wykorzystywane do manipulacji, szantażu, niszczenia reputacji, oszustw i wyłudzeń finansowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.