Komunikaty PR

Sprzedaż Grupy Wittchen pod wpływem słabszego popytu i większej konkurencji

2024-10-02  |  17:45
Biuro prasowe

Według wstępnych szacunków, w trzecim kwartale 2024 roku Grupa Wittchen wypracowała 115,3 mln zł przychodów ze sprzedaży, tj. o 10% mniej w porównaniu z analogicznym okresem 2023 roku. Narastająco, po dziewięciu miesiącach tego roku łączne przychody Grupy Wittchen wyniosły 320,9 mln zł wobec 334,8 mln zł rok wcześniej (-4% r/r).

– Obserwujemy utrzymującą się dużą ostrożność w wydatkach polskich konsumentów, czego potwierdzeniem są publikowane przez GUS bardzo słabe dane dotyczące sprzedaży detalicznej w kategorii „tekstylia, odzież, obuwie”. Wskazują one na kilkunastoprocentowe spadki rok do roku. Zastój widoczny jest także w krajach Europy Zachodniej, w szczególności w Niemczech, czyli na najważniejszym rynku zagranicznym dla naszej Grupy. Jednocześnie nasila się konkurencja cenowa w kanale online, głównie za sprawą agresywnej ekspansji prowadzonej przez chińskie platformy e-commerce. Bardziej sprzyjające warunki dostrzegamy obecnie w Austrii, gdzie uruchomiliśmy niedawno dwa sklepy stacjonarne, oraz w Rumunii, gdzie niebawem chcemy powiększyć sieć naszych salonów – komentuje Jędrzej Wittchen, prezes Wittchen S.A.

Grupa Wittchen planuje wkrótce uruchomienie trzeciego salonu stacjonarnego w stolicy Rumunii, tak by nowy sklep był w pełni gotowy na sezonowo intensywny okres sprzedażowy przypadający na listopad i grudzień.

Wpływ na poziom sprzedaż Grupy Wittchen w trzecim kwartale miały także inne zjawiska zewnętrzne. Wysokie temperatury we wrześniu na ogół wstrzymują decyzje zakupowe klientów potencjalnie zainteresowanych jesienno-zimową kolekcją, czego Grupa doświadczała także w tym roku. Dodatkowo na efekty wrześniowego kiermaszu Wittchen (okres cyklicznych promocji na wybrane produkty marki) negatywny wpływ miała powódź w południowo-zachodniej Polsce. Korelacja decyzji zakupowych klientów z tymi wydarzeniami była wyraźnie widoczna w stale monitorowanych wynikach sprzedaży. 

 


Grupa Wittchen zajmuje się sprzedażą ekskluzywnej galanterii skórzanej, obuwia i odzieży oraz luksusowych dodatków i akcesoriów podróżnych. Budowana od ponad 30 lat marka Wittchen jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek premium w Polsce.

Grupa Wittchen prowadzi sprzedaż poprzez własne e-sklepy w 7 krajach (wliczając Polskę), 46 platformy marketplace w 24 krajach oraz sieć ponad 100 salonów stacjonarnych funkcjonujących pod markami Wittchen i Wittchen Travel. Posiada własne centrum logistyczne w podwarszawskich Palmirach.

Od 2015 roku spółka Wittchen S.A. jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Oferta handlowa Galerii Północnej zyskuje Biuro prasowe
2024-10-03 | 13:00

Oferta handlowa Galerii Północnej zyskuje

Galeria Północna stale umacnia swoją ofertę. Dwóch najemców – Sephora i Dealz –zmodernizowało właśnie swoje lokale, a Dealz dodatkowo zmienił lokalizację.
Handel G City podpisało umowę z UNIQLO na stały sklep w Polsce w Wars Sawa Junior
2024-10-03 | 11:00

G City podpisało umowę z UNIQLO na stały sklep w Polsce w Wars Sawa Junior

Najbardziej prestiżowy adres handlowy stolicy – Wars Sawa Junior w ścisłym centrum Warszawy, należący do G City Europe – stanie się lokalizacją dla stałego sklepu Uniqlo w
Handel Marketing z Polski nie zadziała na innych rynkach. Jak go skutecznie prowadzić?
2024-10-03 | 09:52

Marketing z Polski nie zadziała na innych rynkach. Jak go skutecznie prowadzić?

Polscy sprzedawcy coraz częściej wychodzą poza granice kraju, kierując swoją ofertę na zagraniczne rynki. W dobie globalizacji oraz rosnącej popularności e-commerce, cross-border stało

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Wstrzymanie dopłat do leasingu aut elektrycznych może zahamować na nie popyt. Większość firm odłoży zakup na przyszły rok

Wstrzymanie dopłat do leasingu w programie „Mój elektryk” może czasowo obniżyć popyt na samochody elektryczne, zwłaszcza wśród przedsiębiorców. Dla dalszego rozwoju elektromobilności potrzebny jest nie tylko stabilny system wsparcia, lecz również ujednolicenie systemów płatności, ładowania i zarządzania flotą w kontekście dalszego rozwoju elektromobilności – podkreślali eksperci podczas Kongresu Nowej Mobilności. Na koniec lipca 2024 roku w Polsce było zarejestrowanych łącznie ponad 70,5 tys. samochodów w pełni elektrycznych.

Prawo

Zapowiadane oskładkowanie wszystkich umów-zleceń i o dzieło to wyzwanie dla ZUS. Zakład będzie potrzebował 3–6 miesięcy na przygotowanie się do zmian

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej poinformowało, że przygotowało już projekt nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych. Nowe przepisy przewidują objęcie obowiązkowymi ubezpieczeniami społecznymi wszystkich umów cywilnoprawnych, w tym umów-zleceń i o dzieło. Z danych GUS wynika, że na koniec I kwartału 2024 roku pracę na podstawie umów-zleceń i pokrewnych wykonywało w Polsce niemal 2,3 mln osób. Nie ma jeszcze decyzji w sprawie terminu wdrożenia reformy. – Potrzebny czas na wdrożenie tej zmiany szacuję na trzy–sześć miesięcy – zapowiada Sławomir Wasielewski, członek zarządu odpowiedzialny za Pion IT w ZUS.

DlaWas.info

Problemy społeczne

Seniorzy oczekują od miast oferty dla siebie. To mogłoby przeciwdziałać ich izolacji społecznej

70 proc. mieszkańców miast wskazuje, że samotność to jedna z głównych przyczyn złego stanu psychicznego – wynika z badania Kantar Polska przeprowadzonego dla Grupy LUX MED. Z takim stwierdzeniem zgodziło się ponad 80 proc. osób w najstarszej grupie wiekowej, co może oznaczać, że to one najczęściej zmagają się z takim problemem. Eksperci widzą tutaj dużą rolę dla miast – oferta różnych inicjatyw czy darmowa pomoc psychologiczna dla seniorów mogłyby pomóc w poprawie ich dobrostanu psychicznego.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.