Komunikaty PR

Sprzedaż The Wizards od Carbon Studio przekroczyła 1 mln USD na Oculus Quest

2021-04-27  |  09:00
Biuro prasowe

 

Sprzedaż pierwszej części The Wizards, z portfolio produkcyjnego Carbon Studio, przekroczyła 1 mln USD brutto na platformie Oculus Quest. Notowany na NewConnect specjalista w dziedzinie tworzenia gier w technologii Virtual Reality zakończył też certyfikację innego tytułu z serii – The Wizards Dark Times. Projekt Dark Times zadebiutuje na Oculus Quest 6 maja br. Cenę gry ustalono na 24,99 USD.

- Przekroczyliśmy poziom 1 mln USD przychodu brutto ze sprzedaży The Wizards na Oculus Quest. Gra jest dostępna na platformie od 2019 r. Tym samym dołączyliśmy do grona kilkudziesięciu spółek, którym udało się przekroczyć tę magiczną barierę. Wynik, który udało nam się osiągnąć dowodzi, jak duży potencjał ma nasz tytuł. Cieszymy się, że gracze polubili produkcje The Wizards. Do tej pory tytuły z tej serii nabyło ponad 200 tys. użytkowników. Jest to dla nas satysfakcjonujący wynik. Liczymy, że tendencja wzrostu sprzedaży utrzyma się – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio S.A. 

Spółka zakończyła proces certyfikacji The Wizards Dark Times na platformę Oculus Quest. Data premiery na OQ, zgodnie z zapowiedzią, odbędzie się 6 maja br. Cena gry została ustalona na 24,99 USD. The Wizards - Dark Times to projekt, w którym mechanikę przywoływania czarów opiera się na intuicyjnym i immersyjnym systemie rzucania zaklęć za pomocą gestów rąk. Podczas rozgrywki gracz odbędzie podróż w czasie, weźmie udział w epickich bitwach i  zgłębi historię krainy Meliora. Tytuł dostępny jest od ub. roku na platformie Steam oraz Oculus Store. The Wizards Dark Times od premiery jest cały czas rozwijane przez studio. Gracze do tej pory otrzymali dwie spore aktualizacje, rozszerzające grę o nowe tryby rozgrywki. Na koniec br. planowane jest także wzbogacenie gry o tryb coop-multiplayer, w którym będzie można walczyć z siłami ciemności wraz z przyjaciółmi.

Liczę, że najnowsza wersja Dark Times odniesie sukces, który przełoży się na wzrost wyników finansowych w nadchodzących kwartałach. Realizacja produkcji VR to jeden z elementów naszej strategii rozwoju oraz odpowiedź na obecne trendy. Według szacunków rynek gier wirtualnej rzeczywistości to najszybciej rozwijająca się gałąź branży gamingowej. Wartość tego sektora w 2025 r. może przekroczyć 42 mld USD. – mówi Aleksander Caban, członek zarządu Carbon Studio S.A.  –  Seria The Wizards  zdobyła uznanie w środowisku graczy na całym świecie, czego potwierdzeniem jest wysoka sprzedaż. Tytuły zostały przychylnie odebrane również przez krytyków. Seria The Wizards otrzymała prestiżowe nagrody, m.in. Viveport Developer Award podczas GDC w San Francisco, nagrodę na Casual Connect w Azji, Indie Prize w Kolonii. To dla nas znaczące wyróżnienia. – dodaje  Aleksander Caban.

Spółka pracuje także nad swoim największym w historii projektem Warhammer Age of Sigmar: Tempestfall. Gra powstaje na licencji brytyjskiej firmy, Games Workshop. Premiera tytułu planowana jest na platformach Oculus i Steam latem br., w wersji na PC VR (Oculus Rift, HTC Vive, Valve Index itp.) oraz w wersji przenośnej na Oculus Quest i Oculus Quest 2.

Podczas rozgrywki, gracz wcieli się w rolę Lorda Acanum – Castora Stormscyera, który po wielkim magicznym kataklizmie – Necroquake’ u musi zadbać o bezpieczeństwo całego uniwersum. Budżet na realizację projektu szacowany jest na 2,1 mln zł, z czego nakłady na marketing wynoszą ok. 200 tys. zł. Carbon Studio w projekcie pełni rolę producenta i wydawcy. Gra będzie dostępna w kilku wersjach językowych.

Spółka zanotowała 875 tys. zł szacunkowych przychodów netto w Q1 br., co oznacza wzrost o 93 proc. w porównaniu do analogicznego okresu z ub. roku. Do wysokiego wyniku przyczyniły się, m.in. wysoka sprzedaż The Wizards Dark Times na platformach PC VR, Oculus Rift, Valve Index i HTC Vive oraz rozwój działań marketingowych.

Carbon Studio jeszcze w tym roku chce przenieść notowania z rynku NewConnect na główny parkiet GPW.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Giełda Łukasz Dębski powraca na stanowisko CEO Big Cheese Studio S.A.! Biuro prasowe
2024-10-03 | 10:15

Łukasz Dębski powraca na stanowisko CEO Big Cheese Studio S.A.!

Do zarządu Big Cheese Studio S.A. - łódzkiego studia gamedev, stojącego za sukcesem gry Cooking Simulator, wraca Łukasz Dębski. Od 2018 roku współtworzył BCS, odegrał
Giełda Aplikacja hitem do rezerwacji wizyt lekarskich. W enel-med tak umawia się już co
2024-10-01 | 10:30

Aplikacja hitem do rezerwacji wizyt lekarskich. W enel-med tak umawia się już co

Grupa ENEL-MED zakończyła pierwsze półrocze 2024 roku z przychodami na poziomie 359 mln zł, co oznacza 21% dynamikę w porównaniu do analogicznego okresu 2023 roku. Połowę
Giełda Big Cheese Studio S.A. z prawie 96 proc. wzrostem zysku netto r/r
2024-09-30 | 21:30

Big Cheese Studio S.A. z prawie 96 proc. wzrostem zysku netto r/r

Prawie 4,8 mln zł zysku netto wypracowało w pierwszym półroczu br. Big Cheese Studio S.A. - notowany na GPW w Warszawie producent i wydawca gier wideo z Łodzi. To prawie 100 proc.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Green Industry Summit 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Finanse

Polska unijnym liderem w pracach nad Społecznym Planem Klimatycznym. Ma pomóc w walce z ubóstwem energetycznym

Polska jest najbardziej zaawansowana spośród państw członkowskich w pracach nad stworzeniem Społecznego Planu Klimatycznego, który ma zostać przedstawiony w ciągu kilku tygodni. W ramach planu 50 mld zł ze Społecznego Funduszu Klimatycznego trafi na wsparcie transformacji energetycznej w Polsce, z czego jedna trzecia – na inwestycje w obszarze budownictwa. Z założenia środki te mają uchronić najbiedniejszych przed ubóstwem energetycznym w czasie przejściowym transformacji energetycznej.

IT i technologie

Nowe technologie zmieniają pracę statystyków. Mogą poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji

Rozwój nowoczesnych technologii, w tym zwłaszcza uczenia maszynowego czy generatywnej sztucznej inteligencji, zwiększa możliwości statystyków. Mogą oni korzystać z nowych źródeł danych i poddawać szybkiej analizie duże zasoby informacji. Wraz z rozwojem narzędzi informatycznych zmienia się też sposób, w jaki odbiorcy poszukują danych statystycznych. Opracowania przygotowywane przez jednostki takie jak Główny Urząd Statystyczny czy Eurostat będą musiały konkurować z tymi, które przygotowują podmioty niewyspecjalizowane lub nawet modele językowe, bazujące często na niepewnych źródłach.

DlaWas.info

Infrastruktura

Firmy energetyczne cierpią na niedostatek kadr. Niepewność w branży zniechęca do edukacji w tym kierunku

Branżę energetyczną w całej Europie, także w Polsce, czeka szeroko zakrojona zielona transformacja. Tymczasem w ciągu ostatnich 30 lat dokonywano bardzo mało inwestycji w tym sektorze, a wykonawcy zajmujący się budową infrastruktury borykają się z niedostatkiem odpowiednio wykwalifikowanej kadry. Przyciąganie pracowników i szkolenie ich jest utrudnione przez niepewność zamówień w kolejnych latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.