Starbucks świętuje Dzień Ziemi niemarnowaniem zasobów przez cały rok!
W Dzień Ziemi Starbucks zachęca swoich gości, aby dołączyli do społeczności dbającej o środowisko! Do tej pory dzięki współpracy z Too good to go marce udało się uratować przed wyrzuceniem ponad 337 tys. produktów. Co więcej, od początku tego roku marka wspiera startup EcoBean w zbieraniu
i ponownym wykorzystywaniu kawowych fusów np. w słomkach. Sprawdźcie, jak jeszcze Starbucks świętuje kolejny dzień na drodze do bycia firmą oszczędzającą zasoby (“resource-positive company”), do którego to celu zobowiązał się już ponad rok temu.
W liście otwartym do partnerów (pracowników), gości i interesariuszy w styczniu 2020 dyrektor generalny Starbucks Kevin Johnson przedstawił zobowiązanie, zgodnie z którym do 2030 roku Starbucks zamierza stać się "resource-positive", czyli firmą oszczędzającą zasoby. Oznacza to m.in. rozsądne zarządzanie zasobami oraz dalsze redukowanie ilości odpadów, dlatego stale podejmowane są nowe, rewolucyjne działania, które mają doprowadzić firmę do celu. Chcąc zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, zużycie wody oraz wytwarzanie odpadów, Starbucks odchodzi od jednorazowych opakowań, eliminuje marnowanie pożywienia i rozwija kawiarnie przyjazne dla środowiska. W ubiegłym roku sieć na stałe zrezygnowała z plastikowych słomek, wprowadzając ich papierową alternatywę oraz innowacyjne bezsłomkowe pokrywki na zimne napoje. Już wkrótce w kawiarniach pojawią się również drewniane sztućce, wykonane z brzozowego drewna i naturalnego wosku, pozyskanych ze zrównoważonych gospodarstw leśnych.
Współpraca dobra dla środowiska
Do tej pory firma zrealizowała dwa rewolucyjne działania, które w dużym stopniu zbliżyły Starbucks do realizacji celu. W 2019 roku jako pierwsza duża firma w Polsce z branży HoReCa, sieć dołączyła do partnerów aplikacji Too good to go. Razem z nią ratuje swoje niesprzedane kanapki i desery przed wyrzuceniem, poprzez obniżanie ceny niesprzedanych danego dnia posiłków o min. 70 proc. Dzięki inicjatywie od początku współpracy udało się uratować ponad 337 tysięcy produktów. Starbucks wspiera także EcoBean, polski startup z Politechniki Warszawskiej, który rozpoczął testy nad rewolucyjnym projektem ekologicznych słomek wykonanych częściowo ze zużytych fusów kawowych. Nowe słomki mają spełniać wymagania dyrektywy „plastikowej” zakazującej od lipca tego roku wykorzystywania wielu biodegradowalnych polimerów w produkcji słomek do napojów.
Niemarnowanie ze Starbucks dla każdego
Do walki o dobro naszej planety może przyłączyć się każdy z nas, do czego od zawsze zachęca swoich gości Starbucks. We wszystkich kawiarniach można znaleźć kosze z poporcjowanymi fusami kawowymi, które goście mogą odbierać całkowicie za darmo, aby wykorzystać je w domu jako np. peeling kawowy, nawóz dla roślin albo ekologiczny środek do czyszczenia przypalonych garnków i patelni. Każdy może też poprosić o darmowe napełnienie swojej wielorazowej butelki wodą filtrowaną, którą oferują wszystkie kawiarnie Starbucks. Dodatkowo od początku działalności w Polsce, czyli od ponad 10 lat obowiązuje zniżka 1 zł za zakup dowolnego napoju we własnym kubku. Jest to część globalnej inicjatywy pod hasłem „Bring Your Own Tumbler”, w ramach której marka ogranicza liczbę jednorazowych kubków i stara się kształtować proekologiczne nawyki swoich gości. W trakcie pandemii wypracowano specjalne bezdotykowe procedury, dzięki którym realizacja takiej praktyki jest nadal możliwa, a Starbucks może w ten sposób stale zwiększać swój pozytywny wpływ na środowisko.

Unijny cel klimatyczny do 2040 roku komentują organizacje pozarządowe

Każda Puszka Cenna wspólnie z Żabka Polska edukowała na temat systemu kaucyjnego na wrocławskim Placu Solnym

„Rozszerzona Odpowiedzialność Producenta – polityka środowiskowa, dialog i role interesariuszy” - konferencja Rekopol
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Bankowość

Banki spółdzielcze coraz ważniejsze dla finansowania gospodarki. Współpraca z BGK ma pobudzić lokalne inwestycje
Banki spółdzielcze w coraz większym stopniu odpowiadają za finansowanie rozwoju gospodarki. Ich udział w ostatnich latach wzrósł, a kondycja sektora się poprawiła. Bank Gospodarstwa Krajowego chce wzmocnić współpracę z bankami spółdzielczymi na rzecz finansowania lokalnego rozwoju. To jeden z elementów nowej strategii BGK na lata 2025–2030. Narzędziami, które do tego służą, są gwarancje BGK.
Prawo
Przedstawienie projektu przez KE oznacza początek dyskusji nad nowym siedmioletnim budżetem. W PE zdania co do jego kształtu są podzielone

16 lipca br. Komisja Europejska przedstawi propozycję wieloletnich ram finansowych. To będzie dopiero początek wytężonych prac nad kształtem nowego budżetu i trudnych dyskusji na ten temat, bo wśród państw członkowskich, ale też w różnych frakcjach parlamentarnych jest wiele różnic dotyczących szczegółowych rozwiązań. Chodzi m.in. o podejście do wspólnego zadłużania się, nowych źródeł zasobów UE czy rozszerzania kompetencji UE.
Konsument
Konflikty i żywioły wpływają na wakacyjne plany Polaków. Bezpieczeństwo coraz ważniejsze przy wyborze letniej destynacji

Sytuacja geopolityczna i pogodowa sprawia, że Polacy coraz rozważniej podchodzą do wyboru wakacyjnych kierunków. Choć nieprzewidziane zdarzenia mogą się zdarzyć w każdym miejscu na świecie, to minimalizowaniu ryzyka służą m.in. sprawdzanie ostrzeżeń dla podróżnych na stronach Ministerstwa Spraw Zagranicznych, rejestracja w systemie Odyseusz, który zadziała w razie kryzysowej sytuacji, a także wyjazd z ubezpieczeniem turystycznym. Koszty ewentualnego leczenia czy repatriacji znacząco przewyższają bowiem wysokość składki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.