Komunikaty PR

Starbucks świętuje Dzień Ziemi niemarnowaniem zasobów przez cały rok!

2021-04-22  |  01:00
Biuro prasowe

W Dzień Ziemi Starbucks zachęca swoich gości, aby dołączyli do społeczności dbającej o środowisko! Do tej pory dzięki współpracy z Too good to go marce udało się uratować przed wyrzuceniem ponad 337 tys. produktów. Co więcej, od początku tego roku marka wspiera startup EcoBean w zbieraniu
i ponownym wykorzystywaniu kawowych fusów np. w słomkach.
Sprawdźcie, jak jeszcze Starbucks świętuje kolejny dzień na drodze do bycia firmą oszczędzającą zasoby (“resource-positive company”), do którego to celu zobowiązał się już ponad rok temu.

W liście otwartym do partnerów (pracowników), gości i interesariuszy w styczniu 2020 dyrektor generalny Starbucks Kevin Johnson przedstawił zobowiązanie, zgodnie z którym do 2030 roku Starbucks zamierza stać się "resource-positive", czyli firmą oszczędzającą zasoby. Oznacza to m.in. rozsądne zarządzanie zasobami oraz dalsze redukowanie ilości odpadów, dlatego stale podejmowane są nowe, rewolucyjne działania, które mają doprowadzić firmę do celu. Chcąc zmniejszyć emisję dwutlenku węgla, zużycie wody oraz wytwarzanie odpadów, Starbucks odchodzi od jednorazowych opakowań, eliminuje marnowanie pożywienia i rozwija kawiarnie przyjazne dla środowiska. W ubiegłym roku sieć na stałe zrezygnowała z plastikowych słomek, wprowadzając ich papierową alternatywę oraz innowacyjne bezsłomkowe pokrywki na zimne napoje. Już wkrótce w kawiarniach pojawią się również drewniane sztućce, wykonane z brzozowego drewna i naturalnego wosku, pozyskanych ze zrównoważonych gospodarstw leśnych.

Współpraca dobra dla środowiska

Do tej pory firma zrealizowała dwa rewolucyjne działania, które w dużym stopniu zbliżyły Starbucks do realizacji celu. W 2019 roku jako pierwsza duża firma w Polsce z branży HoReCa, sieć dołączyła do partnerów aplikacji Too good to go. Razem z nią ratuje swoje niesprzedane kanapki i desery przed wyrzuceniem, poprzez obniżanie ceny niesprzedanych danego dnia posiłków o min. 70 proc. Dzięki inicjatywie od początku współpracy udało się uratować ponad 337 tysięcy produktów. Starbucks wspiera także EcoBean, polski startup z Politechniki Warszawskiej, który rozpoczął testy nad rewolucyjnym projektem ekologicznych słomek wykonanych częściowo ze zużytych fusów kawowych. Nowe słomki mają spełniać wymagania dyrektywy „plastikowej” zakazującej od lipca tego roku wykorzystywania wielu biodegradowalnych polimerów w produkcji słomek do napojów.

Niemarnowanie ze Starbucks dla każdego

Do walki o dobro naszej planety może przyłączyć się każdy z nas, do czego od zawsze zachęca swoich gości Starbucks. We wszystkich kawiarniach można znaleźć kosze z poporcjowanymi fusami kawowymi, które goście mogą odbierać całkowicie za darmo, aby wykorzystać je w domu jako np. peeling kawowy, nawóz dla roślin albo ekologiczny środek do czyszczenia przypalonych garnków i patelni. Każdy może też poprosić o darmowe napełnienie swojej wielorazowej butelki wodą filtrowaną, którą oferują wszystkie kawiarnie Starbucks. Dodatkowo od początku działalności w Polsce, czyli od ponad 10 lat obowiązuje zniżka 1 zł za zakup dowolnego napoju we własnym kubku. Jest to część globalnej inicjatywy pod hasłem „Bring Your Own Tumbler”, w ramach której marka ogranicza liczbę jednorazowych kubków i stara się kształtować proekologiczne nawyki swoich gości. W trakcie pandemii wypracowano specjalne bezdotykowe procedury, dzięki którym realizacja takiej praktyki jest nadal możliwa, a Starbucks może w ten sposób stale zwiększać swój pozytywny wpływ na środowisko.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Ochrona środowiska Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej Biuro prasowe
2025-01-21 | 06:00

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Zgodnie z danymi Bloomberg NEF, Amazon jest 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej, Globalny lider e-commerce i jedna
Ochrona środowiska Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu Go Green with Taiwan
2024-12-19 | 15:00

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"

Trzy zespoły z Wielkiej Brytanii, Węgier i Filipin zdobyły główne nagrody o wartości 20 000 dolarów za swoje innowacyjne i zrównoważone projekty. W konkursie wzięło
Ochrona środowiska Klątwa jednorazowego plastiku
2024-12-19 | 10:00

Klątwa jednorazowego plastiku

Mimo, że przepisy dyrektywy SUP funkcjonują w Polsce już ponad półtora roku, większość Polaków nie dostrzegła żadnej istotnej zmiany w kwestii opakowań, redukcji plastiku

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Transport

Prawo

Tylko co piąty nakaz powrotu migranta do kraju pochodzenia jest realizowany. UE chce wprowadzić nowe skuteczne procedury

Obecnie w Unii Europejskiej obowiązuje 27 różnych systemów odsyłania migrantów. W efekcie tylko co piąty nakaz powrotu jest faktycznie realizowany. Komisja Europejska zaproponowała wspólny europejski system powrotów, który ma na celu szybsze, prostsze i skuteczniejsze procedury. Nowe przepisy uzupełnią pakt o migracji i azylu przyjęty w zeszłym roku. – Nie rozwiązuje to jednak wszystkich problemów. Konieczna jest restrykcyjna kontrola i wsparcie krajów, żeby zapobiec dalszej migracji – ocenia europoseł Arkadiusz Mularczyk.

Handel

Rekordowy eksport polskiej żywności. Koszty produkcji będą jednak rosły z powodu zmieniających się norm wraz z wprowadzaniem Zielonego Ładu

W 2024 roku eksport polskich produktów i przetworów rolno-spożywczych wzrósł w porównaniu z rokiem poprzednim do rekordowej wartości w euro. Pozytywną dynamikę odnotował handel zarówno z krajami Unii, jak i spoza wspólnoty. Dalsze sukcesy polskich eksporterów będą zależały m.in. od zwiększania udziału produktów wysokoprzetworzonych w zagranicznej sprzedaży. Wszystko zależeć jednak będzie od popytu i międzynarodowych regulacji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.