Komunikaty PR

Startuje kampania „Teraz pstrąg”

2021-10-21  |  11:00
Biuro prasowe
Kontakt

Karolina Kowalska
Agencja Public Relations KEY PR

ul. Mickiewicza 35
05-074 Halinów
karolina|keypr.pl| |karolina|keypr.pl
500466188
keypr.pl

Pstrągi to najpopularniejsze ryby w Polsce. Mają prozdrowotne właściwości i przede wszystkim pysznie smakują. Hodowane są w rodzinnych gospodarstwach na terenie całego kraju, dzięki czemu są łatwo dostępne w małych i dużych sklepach. Korzyści z włączenia pstrąga do codziennej diety przedstawia kampania „Teraz pstrąg”, której ambasadorem jest znany kucharz, Pascal Brodnicki. Za kreację i produkcję odpowiada agencja Brand New Heaven.

Pstrąg to ryba, którą można przyrządzić w bardzo prosty sposób. Jego mięso jest delikatne w smaku i pyszne, a dzięki temu, że polski pstrąg dostępny jest lokalnie, a także pakowany jest w technologii MAP, mamy gwarancję jakości i świeżości mięsa. W sklepach znajdziemy zarówno całe ryby, jak i filety czy dzwonki. Dużą zaletą pstrąga jest to, że można go przygotować na wiele sposobów. Idealnie sprawdzi się na grillu (pieczony na przykład w całości z dodatkiem świeżych ziół), ale można go też klasycznie usmażyć, udusić czy ugotować. Fani sushi z pewnością pokochają surowego lub marynowanego pstrąga w orientalnym wydaniu, a ci, którzy lubią w kuchni eksperymentować, pewnie sami opracują idealną wersję pstrąga.

“Można go gotować w bulionie, piec na grillu, sparzyć, blanszować, czy też podsmażyć delikatnie na patelni wcześniej obtaczając w mącę - ryba wtedy będzie miała taką chrupiącą brązową skórkę. Ważne aby pamiętać przy smażeniu ryby o odpowiedniej temperaturze tłuszczu, inaczej mięso będzie suche i niesmaczne, powinno to być od 120 do 150 stopni. Teraz mówię o najprostszych przepisach, ale pstrąg daje nam nieograniczone możliwości, można zrobić z niego dosłownie wszystko!”

Mówi Ambasador kampanii, kucharz Pascal Brodnicki

Skąd się biorą pstrągi?

Pstrąg, którego bez problemu kupimy przez cały rok w lokalnych sklepach czy marketach, pochodzi ze znajdujących się na terenie całej Polski, w większości niewielkich, rodzinnych gospodarstw zaliczanych do nowoczesnej akwakultury. Jako że pstrągi to ryby rzeczne, które lubią dobrze natlenione i szybko płynące wody, do ich hodowli – zwanej akwakulturą, stosuje się stawy przepływowe imitujące warunki naturalne panujące w rzece. Ważne jest też, aby wody były bardzo czyste, dlatego jakość wody w gospodarstwach podlega stałej kontroli. W akwakulturze stosuje się nowoczesne, kilkustopniowe systemy oczyszczania wody, co ma pozytywny wpływ na środowisko naturalne. Woda z rzek często jest uzdatniana, zanim trafi do akwakultury, zatem produkcja pstrąga nie obciąża dodatkowo środowiska naturalnego, a poprawia dobrostan ryb.

Akwakultura w Polsce i UE

Dla wielu hodowców pstrąga akwakultura jest sposobem na życie i ogromną pasją. Nowoczesna i zrównoważona akwakultura (forma gospodarki polegająca na hodowli wybranych rodzajów organizmów wodnych w naturalnych lub sztucznych zbiornikach wodnych) to postęp technologiczny dla jakości wód i ochrony środowiska. Akwakultura zmniejsza potrzebę połowu większej ilości dzikich ryb, a tym samym przyczynia się do zachowania naturalnych zasobów rybnych. Co więcej, produkowana w ten sposób żywność ma mniejszy wpływ na klimat i środowisko niż inne gałęzie rolnictwa, a przede wszystkim zapewnia żywność, która jest świeża i lokalna. Rozwój tego sektora wspiera Unia Europejska, która realizuje strategię przejścia krajów UE na zrównoważony system żywnościowy, zdrowy dla ludzi i mniej szkodliwy dla środowiska. Niestety obecnie unijna akwakultura zaspokaja tylko 10 proc. unijnego spożycia żywności pochodzenia morskiego. Dlatego tak ważny jest fakt, że zrównoważona hodowla pstrąga w Polsce prowadzona jest zgodnie z ideą slow food (hodowany od 2 do 4 lat) i wypełnia większość z 17 celów zrównoważonego rozwoju (agenda ONZ).

Teraz pstrąg!

Akwakultura to niewątpliwie przyszłość, poszanowanie środowiska i przede wszystkim zdrowy rozwój nas i naszych dzieci, co podkreśla kampania „Teraz pstrąg” zainicjowana przez Stowarzyszenie Producentów Ryb Łososiowatych. Jej ambasadorem jest kucharz, prezenter telewizyjny i autor książek kucharskich, Pascal Brodnicki. Kulinarne szlify zdobywał on we francuskich szkołach gastronomicznych, a następnie pracował w najlepszych restauracjach w Nowym Jorku i Francji. W Polsce popularność przyniósł mu program „Po prostu gotuj!”, a obecnie prowadzi kanał w serwisie YouTube „Tuba smaku”.

“30% dzikich ryb osiągnęło już destrukcyjny limit swoich zasobów biologiczny, a połowa populacji jest na wyginięciu. Świat potrzebuje akwakultury, aby zaspokoić stale rosnące zapotrzebowanie na ryby, czy na owoce morza. Akwakultura daje nam możliwość zjedzenia ryby, która rozwijała się w swoim tempie i przez to jest zdrowa. Takie działanie naprawdę może uratować nasz świat i ekosystem. “

 

Do udziału w kampanii zostali zaproszeni także influencerzy, w tym m.in. popularna kucharka i autorka książek kulinarnych, Anna Starmach, dietetyk, Paulina Ihnat oraz znani kucharze, Damian Kordas i Grzegorz Zawierucha. Kampania w outdoorze wystartowała 15 października, wtedy również wystartowała na Facebooku, Instagramie, VOD i YouTube, a spoty telewizyjne emitowane są już od 18 października. To pierwsza odsłona kampanii w ramach trzyletniego programu, który potrwa do 2023 roku. Kreacją zajmuje się zespół, na którego czele stoi Adam Kaczanowski, a obsługą - Tomasz Wesoły, Robert Pietrzyk i Zuzanna Bielińska. Za działania PR odpowiada Karolina Kowalska.

Więcej informacji na stronie: www.terazpstrag.pl

Akcja jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: Agencja Public Relations KEY PR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Gospodarka Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie Biuro prasowe
2025-03-27 | 10:00

Sukces z przeszkodami: Blisko 1/3 polskich przedsiębiorczyń zmaga się z koniecznością udowadniania swojej wartości w biznesie

Godzenie rozwoju zawodowego z życiem rodzinnym, argumentowanie swojej wartości oraz dowodzenie słuszności swoich pomysłów – to zaledwie kilka wyzwań, na jakie
Gospodarka Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan
2025-03-24 | 15:50

Czarna Lista Barier: postulaty deregulacyjne Konfederacji Lewiatan

Prawie 300 postulatów deregulacyjnych związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej, a dotyczących m.in podatków, zatrudnienia, cyfryzacji czy energetyki
Gospodarka BCC: budżet, inwestycje, podatki
2024-12-30 | 08:00

BCC: budżet, inwestycje, podatki

Polska gospodarka w ostatnich latach rozwija się w sposób dynamiczny, jednak nie bez wyzwań. Tempo wzrostu, chociaż nieco słabsze od oczekiwań z początku roku 2024 było solidne, a w

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca

5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.

Ochrona środowiska

Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.

Handel

Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.