Steelfab 2020. Promotech umacnia się na rynkach Zatoki Perskiej
Masz-Media Ida Marzenna Szwaczko
Waszyngtona 18/213
15-269 Białystok
maszmedia|wp.pl | |maszmedia|wp.pl
693400464
www.maszmedia.pl
Innowacyjne urządzenia do mechanizacji spawania były hitem oferty Promotechu na tegorocznych targach Steelfab 2020 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich. Udział w imprezie był też okazją do nawiązania kontaktów na zupełnie nowych rynkach.
Odbywające się w Sharjah styczniowe targi Steelfab to najważniejsza impreza branży spawalniczej na Bliskim Wschodzie. Tegoroczna, 16. już wystawa skupiła blisko 300 wystawców z 21 krajów, z różnych stron świata, prezentujących maszyny i urządzenia do cięcia i obróbki metali.
Do udziału w targach Promotech przygotowywał się już od sierpnia 2019, a swoje narzędzia zaprezentował przy stoisku swojej spółki-córki - Promotech Middle East, obsługującej sprzedaż maszyn we wszystkich krajach regionu Zatoki Perskiej. Na targach obecny był też przedstawiciel Promotech Fabrication Machinery, spółki-córki Promotechu z Indii.
- W Emiratach Arabskich jesteśmy znanym dostawcą maszyn dla branży metalowej – mówi Bohdan Zaleski, wiceprezes ds. sprzedaży Promotechu. - Również w krajach Zatoki Perskiej zdobyliśmy już sporą rozpoznawalność. Dzięki temu możemy stawiać coraz większe wymagania naszym dystrybutorom na tamtych rynkach, z którymi współpraca ma swoją specyfikę: charakteryzuje się ciągłą rotacją kadry firm dealerskich, zarówno niższego, jak i średniego szczebla. Dla nas oznacza to dużą niestabilność kompetencyjną, zasobową oraz częste zmiany priorytetów sprzedażowych w tych firmach. Dlatego tak ważne jest, by mieć na miejscu swoich ludzi, szybko i skutecznie reagujących na zachodzące zmiany.
Jak co roku, firma pokazała w Sharjah cały asortyment swoich seryjnie produkowanych urządzeń - m.in. wiertarki, ukosowarki czy urządzenia do automatyzacji spawania i cięcia metalu.
- Jednak największe zainteresowanie wzbudziły tym razem wózki do mechanizacji spawania oraz nowy stojak z oscylatorem OSC8. Widać wyraźnie jak z roku na rok temat mechanizacji spawania staje się coraz istotniejszy na tych rynkach – podkreśla Bohdan Zaleski.
Targi były nie tylko kolejną okazją do spotkania ważnych dla spółki partnerów z regionu Zatoki Perskiej, ale także do nawiązania zupełnie nowych kontaktów na nowych rynkach takich jak: Irak, Tanzania czy Pakistan.
- Odbyliśmy dużo bardzo obiecujących rozmów. Szczególnie ciekawie zapowiada się współpraca z nowymi partnerami z Kuwejtu i Arabii Saudyjskiej - dodaje wiceprezes Zaleski.
Po trzech latach samodzielnej działalności na rynkach Zatoki Perskiej, Promotech Middle East ma już dobrą rozpoznawalność i reputację. I nie poprzestaje na tym – spółka stara się wychodzić naprzeciw wyzwaniom i szansom rynkowym, jakie pojawiają się w tamtym regionie.
- Dlatego w tym roku będziemy powiększać naszą ekipę w PME – zapowiada Bohdan Zaleski. – Obecnie mamy tam dwóch handlowców, ale jak najszybciej chcielibyśmy powiększyć ten zespół do pięciu osób. A trzeba podkreślić, że dobór kompetentnych i odpowiedzialnych ludzi w tym regionie to prawdziwe wyzwanie, dużo większe niż w Polsce, czy w Europie.
Obecnie spółka jest w trakcie przeprowadzki do nowej siedziby – o dużo większej powierzchni biurowej i magazynowej.

CBAM - szansa czy zagrożenie dla polskiego przemysłu?

MSV 2025 – przemiany w przemyśle, technologie przyszłości i szeroki zakres tematyczny

Rosnąca popularność wynajmu wózków widłowych. Koszty, dostępność i serwis decydują o wyborze
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ze względu na różnice w cenach surowce wtórne przegrywają z pierwotnymi. To powoduje problemy branży recyklingowej
Rozporządzenie PPWR stawia ambitne cele w zakresie wykorzystania recyklatów w poszczególnych rodzajach opakowań. To będzie oznaczało wzrost popytu na materiały wtórne pochodzące z recyklingu. Obecnie problemy branży recyklingu mogą spowodować, że popyt będzie zaspokajany głównie przez import. Dziś do dobrowolnego wykorzystania recyklatów nie zachęcają przede wszystkim ceny – surowiec pierwotny można kupić taniej niż ten z recyklingu.
Przemysł spożywczy
Rośnie presja konkurencyjna na unijne rolnictwo. Bez rekompensat sytuacja rolników może się pogarszać

Rolnictwo i żywność, w tym rybołówstwo, są sektorami strategicznymi dla UE. System rolno-spożywczy, oparty na jednolitym rynku europejskim, wytwarza ponad 900 mld euro wartości dodanej. Jego konkurencyjność stoi jednak przed wieloma wyzwaniami – to przede wszystkim eksport z Ukrainy i niedługo także z krajów Mercosur, a także presja związana z oczekiwaniami konsumentów i Zielonym Ładem. Bez rekompensat rolnikom może być trudno tym wyzwaniom sprostać.
Transport
Infrastruktury ładowania elektryków przybywa w szybkim tempie. Inwestorzy jednak napotykają szereg barier

Liczba punktów ładowania samochodów elektrycznych wynosi dziś ok. 10 tys., a tempo wzrostu wynosi ok. 50 proc. r/r. Dynamika ta przez wiele miesięcy była wyższa niż wyniki samego rynku samochodów elektrycznych, na które w poprzednim roku wpływało zawieszenie rządowych dopłat do zakupu elektryka. Pierwszy kwartał br. zamknął się 22-proc. wzrostem liczby rejestracji w ujęciu rocznym, ale kwiecień przyniósł już wyraźne odbicie – o 100 proc.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.