SUNEX stawia na dywersyfikację produktową
SUNEX S.A., czołowy producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii, inwestuje w rozwój produkcji wyrobów, na które popyt utrzymuje się przez cały rok. Spółka rozwija również sprzedaż w krajach zachodniej i południowej Europy, gdzież warunki pogodowe w mniejszym stopniu wpływają na montaż urządzeń OZE. Celem jest dywersyfikacja produktowa i terytorialna oraz ograniczenie wpływu sezonowości na osiągane wyniki.
SUNEX dąży do stabilnego wzrostu obrotów oraz zminimalizowania wpływu sezonowości sprzedaży na osiągane wyniki. W tym celu producent i dystrybutor innowacyjnych rozwiązań opartych o odnawialne źródła energii inwestuje w dywersyfikację produktową oraz wzmacnia ofertę, na którą popyt utrzymuje się przez cały rok.
- Branża odnawialnych źródeł energii kojarzona jest w dużym stopniu jedynie z montażem paneli fotowoltaicznych na dachach domów. Usługi w tym zakresie charakteryzują się jednak dużą sezonowością i ich prowadzenie jest zależne od panujących warunków pogodowych. Naszym celem jest natomiast ograniczenie wpływu sezonowości. Służy temu przede wszystkim uruchomienie produkcji zasobników, które są wykorzystywane nie tylko w rozwiązaniach stosowanych w OZE. Są one szeroko stosowane także w branży instalacyjno-grzewczej silnie powiązanej z rozwojem budownictwa. W Polsce, jak i w Europie mamy do czynienia z bardzo dużym wzrostem nowych budowanych obiektów. Wpływają na to niskie stopy procentowe i łatwy dostęp do taniego finansowania. W efekcie przez cały rok, niezależnie od warunków pogodowych, obserwujemy wysoki popyt na oferowane przez nas kompleksowe rozwiązania takie jak kompletne systemy grzewcze oparte o OZE - podkreślił Romuald Kalyciok, Prezes Zarządu SUNEX S.A.
Na rozwój takich kompleksowych rozwiązań SUNEX pozyskał dofinansowanie ze środków UE w ramach projektu „Zintegrowany system utrzymania komfortu cieplnego i higienicznego w budynkach jednorodzinnych”. Projekt polega na opracowaniu innowacyjnej technologii, która umożliwi integrację oferowanych przez spółkę urządzeń w jeden inteligentny system zarządzania komfortem cieplnym w budynku. Użytkownik będzie mógł za pomocą jednego sterownika i/lub aplikacji internetowej sterować wszystkimi urządzeniami odpowiadającymi za komfort cieplny i jakość powietrza w domu. Jednocześnie, specjalnie opracowane algorytmy pozwolą zachować niskie zużycie energii.
SUNEX jest również producentem pomp ciepła, które są produkowane w oparciu o własne projekty i rozwiązania technologiczne. Biorąc pod uwagę planowane zmiany w programach dotacyjnych dla odbiorców końcowych (np. mój prąd), gdzie nacisk ma być położony na bezpośrednie wykorzystanie przez prosumenta wytworzonej energii, oferta SUNEX jest idealnie przygotowana do dostarczenia tego typu rozwiązań.
Kolejnym elementem dywersyfikacji zmniejszającym wpływ sezonowości na działalność SUNEX jest dywersyfikacją rynkowa. W tym zakresie niezwykle ważna dla rozwoju spółki jest sprzedaż eksportowa. - Strategiczny dla nas jest tutaj tradycyjnie rynek niemiecki, gdzie w pierwszym kwartale br. zanotowaliśmy wzrost obrotów o ponad 20% w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku. Pozytywny wpływ na poprawę sprzedaży miało zwiększenie w ostatnim czasie powierzchni magazynowych w naszym zagranicznym zakładzie w Niemczech. Poza naszymi zachodnimi sąsiadami nasze produkty są sprzedawane także m.in. w Słowenii, Rumunii, Austrii, we Włoszech, na Słowacji, w Estonii, Wielkiej Brytanii, na Łotwie, w Irlandii, Francji, Szwajcarii, Finlandii i w Grecji. Na większości z tych rynków odnotowaliśmy w pierwszych trzech miesiącach br. wzrosty sprzedaży - dodał Romuald Kalyciok.

„Zamień jednorazowe butelki na lepsze” – mały krok, realna zmiana. Kampania SodaStream prezentuje bąbelkową rewolucję

Amazon 5. rok z rzędu największym na świecie korporacyjnym nabywcą energii odnawialnej

Poznaliśmy zwycięzców globalnego konkursu "Go Green with Taiwan"
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Norwegia i Islandia mocniej rozważają dołączenie do UE. To byłyby ważne decyzje dla Polski
W Norwegii i na Islandii coraz częściej wspomina się o potencjalnej akcesji do Unii Europejskiej. Możliwe, że w obu tych krajach odbędą się referenda, które zbadają poparcie dla tej idei w społeczeństwach. Zdaniem europosła KO akcesja obu północnych państw byłaby znaczącym wzmocnieniem dla UE, ale także ważną decyzją dla Polski.
Infrastruktura
Senat zajmie się ustawą o jawności cen lokali na sprzedaż. W praktyce ustawa obejmie tylko 12 proc. rynku

Ustawa o jawności cen miała na celu ułatwić klientowi szybkie sprawdzenie aktualnych cen mieszkań i lepsze zrozumienie oferty dewelopera. Przedstawiciele branży mówią wprost: idea ustawy jest słuszna, jednak kształt, jaki przybrała w praktyce, podobnie jak tryb jej uchwalenia, budzi już niepokój. Błyskawiczny tryb procedowania sprawił, że powstała ustawa, która obejmie 12,4 proc. rynku. Zdaniem Polskiego Związku Firm Deweloperskich ostatnią deską ratunku, by poprawić ten akt, jest Senat, który zajmie się nim już podczas wtorkowego posiedzenia komisji infrastruktury.
Handel
Dzięki sztucznej inteligencji przesyłki mogą trafiać do klientów tego samego dnia. Liczba takich dostaw w Amazon znacząco rośnie

Prognozy rynkowe wskazują, że wart ok. 10 mld dol. globalny rynek dostaw realizowanych jednego dnia będzie w kolejnych latach dynamicznie rosnąć. Wpływają na to przede wszystkim oczekiwania konsumentów co do szybkich i terminowych doręczeń. Zarówno firmy kurierskie, jak i sklepy internetowe coraz mocniej inwestują w ten trend. W Amazon opcja Same-Day Delivery jest już możliwa w 135 lokalizacjach w Europie, a w tym roku przybędzie 20 kolejnych. W I kwartale br. Amazon dostarczył w tym trybie o 80 proc. paczek więcej niż przed rokiem. Głównie były to produkty z kategorii niezbędnych przedmiotów codziennego użytku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.