Suty pierwszy kwartał na rynku diet pudełkowych
Nice To Fit You
MARSZAŁKOWSKA
00-545 WARSZAWA
weronika.rudecka|ntfy.pl| |weronika.rudecka|ntfy.pl
662945578
https://ntfy.pl/
– Mimo licznych wyzwań związanych z sytuacją polityczno-gospodarczą w Polsce i na świecie zainteresowanie cateringiem dietetycznym wśród Polaków nie słabnie. Widać to wyraźnie po rekordowych wynikach realizowanych zamówień – mówi Paweł Wróbel, od przeszło roku zajmujący stanowisko CEO w Nice To Fit You, jednej z najdłużej działających firm diet pudełkowych w Polsce.
Rekordy mimo wyzwań
Od miesięcy gospodarka mierzy się z inflacją, rosnącymi cenami energii, paliwa, rozmaitych produktów, w tym spożywczych. Tylko od września 2021 roku koszt wykorzystywanych przez Nice To Fit You produktów wzrósł średnio o 15 procent. – Mimo licznych wyzwań związanych z sytuacją polityczno-gospodarczą w Polsce i na świecie zainteresowanie cateringiem dietetycznym wśród Polaków nie słabnie. Widać to wyraźnie po rekordowych wynikach realizowanych zamówień. Chociaż koniec lutego i początek marca przyniosły wyraźne spowolnienie i klienci ostrożniej dokonywali zakupów, zwłaszcza w segmencie premium, to już pod koniec pierwszego kwartału zanotowaliśmy rekordową ilości dostarczonych zamówień. Do naszych klientów jednego dnia łącznie trafiło prawie 60 tysięcy posiłków – mówi Paweł Wróbel, CEO Nice To Fit You.
Popularność diet pudełkowych zdaje się więc nie maleć mimo dynamicznej sytuacji gospodarczej. Pozostaje pytanie, komu uda się tę popularność efektywnie wykorzystać. Jednym z decydujących czynników mogą być strategie zarządzania kryzysowego firm. W większości z nich za gwałtownymi wzrostami kosztów produkcyjnych poszły bowiem znaczne podwyżki cen dla klientów, sięgające nawet kilkunastu procent za dietę. Czy przy obecnych zjawiskach ekonomicznych jest alternatywa? – Nie da się całkowicie uciec od wzrostu cen, to częściowo czysta matematyka i prawa rynku. Skoro ceny paliwa czy wszystkich innych surowców idą w górę, to docelowe produkty również zdrożeją. Natomiast wysokości wzrostów zależą już od obranej polityki danej firmy. W Nice To Fit You podnieśliśmy ceny o niecałe 6 procent i wzięliśmy ogromną część wzrostu kosztów na siebie – tłumaczy Paweł Wróbel.
Klienci “pudełek” stawiają na jakość
Już od kilku lat rynek cateringowy w Polsce pęka w szwach. Profil biznesowy wielu z nich koncentruje się raczej na dużych rabatach, niż zabiega o budowanie lojalności i utrzymywanie klienta. Zdaniem Pawła Wróbla za takim podejściem nie idzie w parze jakość, a to właśnie na niej klientom zależy dziś coraz bardziej i to stawiające na nią firmy, takie jak Nice To Fit You, będą umacniały swoją pozycję w branży. – Niezmiennie strategią Nice To Fit You jest dbanie o najwyższą jakość świadczonych usług. Odnotowany wzrost przychodów za pierwszy kwartał na poziomie 56% względem analogicznego okresu poprzedniego roku świadczy o słuszności takiego podejścia. Sezonowe promocje czy wysokie rabaty mogą z ciekawości przyciągnąć klientów, ale o przywiązaniu do marki zdecyduje ostateczna weryfikacja jakości produktu.
Na mocno konkurencyjnym rynku rośnie także wartość niezależnych podmiotów, które według restrykcyjnych kryteriów oceniają bezpieczeństwo i higienę pracy oraz produkcji. W lutym Nice To Fit You otrzymało certyfikat programu Food Hygiene Control z rzadko osiąganym wynikiem audytu na poziomie 92%. Jak przyznaje CEO Nice To Fit You, mało kto w kontekście diet pudełkowych o nim słyszał. – I nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ Nice To Fit You jest pierwszą marką cateringową, która otrzymała certyfikat.
Zwraca także uwagę, że o podejściu firmy do jakości świadczyć może również polityka zarządzania w trakcie kryzysowych sytuacji, z jakimi bez wątpienia rynek się ostatnio mierzy. – Obcięcie podwyższonych przez inflację kosztów poprzez wymianę produktów na tańsze zamienniki, redukcja zatrudnienia czy przenoszenie większości kosztów na klientów nie zwiastuje stabilności i utrzymania, nie mówiąc już o wzroście poziomu usług.
Dieta z potencjałem
Choć wartość rynku cateringów dietetycznych w ostatnich latach dynamicznie wzrosła, eksperci wciąż widzą w nim potencjał dalszego rozwoju. Jeszcze w tym roku Nice To Fit You planuje znaczne zwiększenie swoich mocy produkcyjnych, dostosowując się do rosnących potrzeb sprzedażowych. W planach ma także rozbudowę własnej floty dostawczej. – Nasz dział R&D to jeden z kluczowych obszarów firmy, nie tylko dla procesu produkcji. Obecnie prowadzi ponad 60 różnych projektów, z których najlepsze będziemy stopniowo wprowadzać na rynek oraz w wewnętrzne struktury. Od początku działalności wyróżniają nas rozwiązania technologiczne. Jeszcze w tym roku przewidujemy między innymi wprowadzenie kolejnych nowych funkcjonalności w aplikacji mobilnej – mówi Paweł Wróbel.
Podkreśla jednocześnie, że ostatnie wydarzenia na świecie to dowód na to, jak elastyczny musi być biznes, aby sprostać gigantycznym wyzwaniom, których mało kto może się spodziewać. – Musimy być otwarci na różne scenariusze, konieczność zmian przyjętych strategii, przestawiania priorytetów, dostosowywania się do nagłych sytuacji. Pod koniec lutego takimi priorytetami stało się z jednej strony wsparcie naszych kilkuset współpracowników z Ukrainy i ich najbliższych, z drugiej zachowanie ciągłości i jakości usług dla naszych klientów. Liczymy się z tym, że zarówno ten rok, jak i kolejne lata, mogą się wiązać z dużą niepewnością polityczno-ekonomiczną i jesteśmy przygotowani na to, aby sprostać wyzwaniom z zachowaniem tych najważniejszych dla nas wartości, jakimi są jakość usług i satysfakcja naszych klientów – puentuje.
Curly Light – nowość w portfolio produktów firmy Lorenz
Nowość od Lajkonika – Dobry Chrup, czyli przekąski pełne smaku i pysznych ziaren
Nawet co piąty uczeń cierpi na odwodnienie. Może to mieć wpływ na naukę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Handel
Wylesianie jedną z głównych przyczyn zmian klimatu. Coraz więcej podmiotów angażuje się w ich ochronę
Ze względu na różnorodną i szczególnie istotną rolę, jaką pełnią lasy, coraz więcej mówi się o potrzebie wzmocnienia ich ochrony. Wylesianie i degradacja lasów są bowiem jednymi z głównych czynników, które przyspieszają zachodzącą globalnie zmianę klimatu. W działania na rzecz ochrony lasów angażują się również firmy. Jedną z inicjatyw, która w tym pomaga, jest certyfikacja lasów poświadczająca, że pochodzące z nich drewno jest pozyskiwane z poszanowaniem przyrody i ludzi z nimi związanych. Rozpoczynający się właśnie Tydzień Lasów FSC to dla tych firm okazja, by pokazać swoje działania na rzecz ochrony lasów, a jednocześnie edukować swoich klientów w tym zakresie.
Konsument
Właściciele mieszkań obawiają się nierzetelnych najemców. Rynek najmu profesjonalizuje się bardzo powoli
Po dwucyfrowych wzrostach stawek najmu w dużych miastach z okresu dużego napływu uchodźców z Ukrainy rynek wpadł w stagnację. W I kwartale 2024 roku średnie ceny transakcyjne najmu spadły, a inwestycja w mieszkanie na wynajem nieco straciła na atrakcyjności. Na rozproszonym polskim rynku wciąż dominują indywidualni właściciele i problemem dla nich jest znalezienie rzetelnego lokatora. W razie konfliktu z najemcą wynajmujący zostaje bowiem na lata z zamrożonym majątkiem. Pomóc mogłyby arbitraże zamiast postępowań sądowych oraz dalsza profesjonalizacja rynku.
Farmacja
Część kosmetyków może być groźna dla kobiet w ciąży. Zwiększają ryzyko nadciśnienia
Fenole i parabeny, obecne powszechnie w mydłach, emulsjach, produktach do makijażu, filtrach ochronnych czy produktach higieny osobistej, podnoszą ryzyko nadciśnienia u kobiet w ciąży – alarmują naukowcy z Northeastern University w Bostonie w stanie Massachusetts. To o tyle istotne, że kobiety średnio korzystają codziennie z 12 produktów higieny osobistej. Naukowcy podkreślają, że powinny rozważyć rezygnację z niektórych rodzajów kosmetyków, ale nie rozwiązuje to problemu.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.