Suty pierwszy kwartał na rynku diet pudełkowych
Nice To Fit You
MARSZAŁKOWSKA
00-545 WARSZAWA
weronika.rudecka|ntfy.pl| |weronika.rudecka|ntfy.pl
662945578
https://ntfy.pl/
– Mimo licznych wyzwań związanych z sytuacją polityczno-gospodarczą w Polsce i na świecie zainteresowanie cateringiem dietetycznym wśród Polaków nie słabnie. Widać to wyraźnie po rekordowych wynikach realizowanych zamówień – mówi Paweł Wróbel, od przeszło roku zajmujący stanowisko CEO w Nice To Fit You, jednej z najdłużej działających firm diet pudełkowych w Polsce.
Rekordy mimo wyzwań
Od miesięcy gospodarka mierzy się z inflacją, rosnącymi cenami energii, paliwa, rozmaitych produktów, w tym spożywczych. Tylko od września 2021 roku koszt wykorzystywanych przez Nice To Fit You produktów wzrósł średnio o 15 procent. – Mimo licznych wyzwań związanych z sytuacją polityczno-gospodarczą w Polsce i na świecie zainteresowanie cateringiem dietetycznym wśród Polaków nie słabnie. Widać to wyraźnie po rekordowych wynikach realizowanych zamówień. Chociaż koniec lutego i początek marca przyniosły wyraźne spowolnienie i klienci ostrożniej dokonywali zakupów, zwłaszcza w segmencie premium, to już pod koniec pierwszego kwartału zanotowaliśmy rekordową ilości dostarczonych zamówień. Do naszych klientów jednego dnia łącznie trafiło prawie 60 tysięcy posiłków – mówi Paweł Wróbel, CEO Nice To Fit You.
Popularność diet pudełkowych zdaje się więc nie maleć mimo dynamicznej sytuacji gospodarczej. Pozostaje pytanie, komu uda się tę popularność efektywnie wykorzystać. Jednym z decydujących czynników mogą być strategie zarządzania kryzysowego firm. W większości z nich za gwałtownymi wzrostami kosztów produkcyjnych poszły bowiem znaczne podwyżki cen dla klientów, sięgające nawet kilkunastu procent za dietę. Czy przy obecnych zjawiskach ekonomicznych jest alternatywa? – Nie da się całkowicie uciec od wzrostu cen, to częściowo czysta matematyka i prawa rynku. Skoro ceny paliwa czy wszystkich innych surowców idą w górę, to docelowe produkty również zdrożeją. Natomiast wysokości wzrostów zależą już od obranej polityki danej firmy. W Nice To Fit You podnieśliśmy ceny o niecałe 6 procent i wzięliśmy ogromną część wzrostu kosztów na siebie – tłumaczy Paweł Wróbel.
Klienci “pudełek” stawiają na jakość
Już od kilku lat rynek cateringowy w Polsce pęka w szwach. Profil biznesowy wielu z nich koncentruje się raczej na dużych rabatach, niż zabiega o budowanie lojalności i utrzymywanie klienta. Zdaniem Pawła Wróbla za takim podejściem nie idzie w parze jakość, a to właśnie na niej klientom zależy dziś coraz bardziej i to stawiające na nią firmy, takie jak Nice To Fit You, będą umacniały swoją pozycję w branży. – Niezmiennie strategią Nice To Fit You jest dbanie o najwyższą jakość świadczonych usług. Odnotowany wzrost przychodów za pierwszy kwartał na poziomie 56% względem analogicznego okresu poprzedniego roku świadczy o słuszności takiego podejścia. Sezonowe promocje czy wysokie rabaty mogą z ciekawości przyciągnąć klientów, ale o przywiązaniu do marki zdecyduje ostateczna weryfikacja jakości produktu.
Na mocno konkurencyjnym rynku rośnie także wartość niezależnych podmiotów, które według restrykcyjnych kryteriów oceniają bezpieczeństwo i higienę pracy oraz produkcji. W lutym Nice To Fit You otrzymało certyfikat programu Food Hygiene Control z rzadko osiąganym wynikiem audytu na poziomie 92%. Jak przyznaje CEO Nice To Fit You, mało kto w kontekście diet pudełkowych o nim słyszał. – I nie ma w tym nic dziwnego, ponieważ Nice To Fit You jest pierwszą marką cateringową, która otrzymała certyfikat.
Zwraca także uwagę, że o podejściu firmy do jakości świadczyć może również polityka zarządzania w trakcie kryzysowych sytuacji, z jakimi bez wątpienia rynek się ostatnio mierzy. – Obcięcie podwyższonych przez inflację kosztów poprzez wymianę produktów na tańsze zamienniki, redukcja zatrudnienia czy przenoszenie większości kosztów na klientów nie zwiastuje stabilności i utrzymania, nie mówiąc już o wzroście poziomu usług.
Dieta z potencjałem
Choć wartość rynku cateringów dietetycznych w ostatnich latach dynamicznie wzrosła, eksperci wciąż widzą w nim potencjał dalszego rozwoju. Jeszcze w tym roku Nice To Fit You planuje znaczne zwiększenie swoich mocy produkcyjnych, dostosowując się do rosnących potrzeb sprzedażowych. W planach ma także rozbudowę własnej floty dostawczej. – Nasz dział R&D to jeden z kluczowych obszarów firmy, nie tylko dla procesu produkcji. Obecnie prowadzi ponad 60 różnych projektów, z których najlepsze będziemy stopniowo wprowadzać na rynek oraz w wewnętrzne struktury. Od początku działalności wyróżniają nas rozwiązania technologiczne. Jeszcze w tym roku przewidujemy między innymi wprowadzenie kolejnych nowych funkcjonalności w aplikacji mobilnej – mówi Paweł Wróbel.
Podkreśla jednocześnie, że ostatnie wydarzenia na świecie to dowód na to, jak elastyczny musi być biznes, aby sprostać gigantycznym wyzwaniom, których mało kto może się spodziewać. – Musimy być otwarci na różne scenariusze, konieczność zmian przyjętych strategii, przestawiania priorytetów, dostosowywania się do nagłych sytuacji. Pod koniec lutego takimi priorytetami stało się z jednej strony wsparcie naszych kilkuset współpracowników z Ukrainy i ich najbliższych, z drugiej zachowanie ciągłości i jakości usług dla naszych klientów. Liczymy się z tym, że zarówno ten rok, jak i kolejne lata, mogą się wiązać z dużą niepewnością polityczno-ekonomiczną i jesteśmy przygotowani na to, aby sprostać wyzwaniom z zachowaniem tych najważniejszych dla nas wartości, jakimi są jakość usług i satysfakcja naszych klientów – puentuje.
Curly Light – nowość w portfolio produktów firmy Lorenz
Nowość od Lajkonika – Dobry Chrup, czyli przekąski pełne smaku i pysznych ziaren
Nawet co piąty uczeń cierpi na odwodnienie. Może to mieć wpływ na naukę
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Wejście Ukrainy do UE może zająć jeszcze długie lata. Miałoby ono duży wpływ na polskie rolnictwo i rynek pracy
Akcesja Ukrainy do UE będzie oznaczać duże zmiany dla polskiego rolnictwa i potencjalne problemy na rynku pracy. Z drugiej strony to też szansa dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą wziąć udział w powojennej odbudowie tego kraju. Jednak polski rząd powinien wykazać w tym celu aktywniejszą postawę i poprawić relacje z Ukrainą, które w ostatnim czasie uległy pogorszeniu – ocenia Marek Budzisz, ekspert ds. Rosji i obszarów postsowieckich w Strategy and Future.
Media i PR
Nowe trendy w digital marketingu. Innowacje rewolucjonizują działania agencji i klientów
Digital marketing rośnie w siłę, a w branży widać w tej chwili kilka mocnych trendów, które mają potencjał do rewolucjonizowania sposobu działania agencji i ich klientów. Najważniejszym z nich jest coraz szersze wykorzystanie technologii – przede wszystkim sztucznej inteligencji, która wprowadza duże zmiany w komunikacji marek z konsumentami i wpływa na strategie reklamowe, a wiele agencji już korzysta z niej w codziennej pracy. – Pełne wykorzystanie potencjału AI wymaga jednak połączenia tej technologii z ekspercką wiedzą. To pozwala nam tworzyć coraz bardziej efektywne rozwiązania – wskazuje Adam Oskaldowicz, partner i prezes Performance Group.
Nauka
Miliard euro ze środków unijnych na rozwój technologii kosmicznych. Z programu Cassini skorzystało już ponad 600 europejskich firm
Rośnie potencjał branży kosmicznej, a w jego zagospodarowaniu pomaga uruchomiony trzy lata temu przez Komisję Europejską program Cassini. To inicjatywa, która ma wspierać przedsiębiorstwa z branży kosmicznej na każdym etapie rozwoju, również początkujących pomysłodawców. Na rozwój przedsiębiorczości kosmicznej trafiło już miliard euro. – Przez trzy lata wsparliśmy już ponad 600 firm, z tego kilka z Polski. Wartości tych spółek wzrosły przez ostatnie kilka lat ponad 18-krotnie – mówi Justyna Redełkiewicz z Agencji Unii Europejskiej ds. Programu Kosmicznego (EUSPA).
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.