Komunikaty PR

Światowy Dzień Żywności Mrożonej 2023: mrożone produkty na fali

2023-03-06  |  11:25

Dziś, tj. 6 marca, na całym świecie obchodzony jest coroczny Dzień Żywności Mrożonej. Z tej okazji wiodący operator dla żywności głęboko mrożonej w Polsce zdecydował się opowiedzieć o sytuacji na rynku i najchętniej wybieranych przez Polaków kategoriach.

Mrożenie to świetny sposób na przedłużanie trwałości produktów spożywczych, ich bezpieczne przechowywanie oraz ograniczenie marnowania jedzenia. Produkty mrożone są dobrze znane konsumentom i chętnie wybierane z uwagi na łatwy dostęp, możliwość szybkiego przygotowania pożywnego posiłku oraz szeroki wybór asortymentu.

Kategoria z apetytem na więcej

Mrożone produkty są chętnie wybierane przez Polaków, a cała kategoria z każdym rokiem notuje coraz wyższe wyniki. Szczególnie w pandemii, gdy gromadziliśmy zapasy, chętniej sięgaliśmy po produkty o długim terminie spożycia. Przyzwyczajenia te z nami pozostały. Według GfK Polonia, wartość zakupionych w 2022 r. mrożonek przez gospodarstwa domowe w Polsce przekroczyła 1,8 mld zł – na co składało się średnio 14 zakupów mrożonych produktów przez przeciętnego Polaka w ciągu roku.

Jeśli chodzi o najchętniej kupowane kategorie – od lat są one niezmienne: najczęściej kupujemy mrożone warzywa (w tym zupy) oraz pizzę. Produkty te stanowią aż 64 proc. całego rynku żywności mrożonej.

Jak mówi ekspert z firmy Frigo Logistics, która jest wiodącym operatorem logistycznym dla produktów głęboko mrożonych w Polsce, w branży zdecydowanie widoczna jest sezonowość.

Jako operator na wyłączność dla siedmiu największych sieci handlowych, a także dla grupy około osiemdziesięciu producentów, zauważamy, jak bardzo sezonowy jest nasz biznes. W połowie kwietnia, gdy zaczyna się zatowarowanie sklepów w lody, rozpoczyna się szczytowy dla nas sezon. Maj i letnie miesiące to dla nas zdecydowanie najbardziej intensywny okres.
Z każdym rokiem jednak nasza praca staje się coraz bardziej wzmożona również
w pozostałych miesiącach. Wszystko za sprawą coraz szerszej oferty producentów – mówi Katarzyna Długosz, kierownik Działu Obsługi Klienta we Frigo Logistics.

Mrożone pieczywo i wege burgery – rozwojowe kategorie

Jak mówi Katarzyna Długosz z Frigo Logistics, na rynku żywności mrożonej zaszło
w ostatnich latach kilka zmian. Zazwyczaj to wrzesień był miesiącem najspokojniejszym pod względem liczby operacji. Sieci handlowe koncentrowały się wtedy na wymianie asortymentu, a klienci chętnie sięgali po dostępne jeszcze wtedy świeże warzywa i owoce. Aktualnie wrzesień to całkiem intensywny czas, w którym producenci wprowadzają na rynek liczne nowości produktowe odpowiadające na zmieniające się potrzeby klientów – takie jak
np. gotowe dania wege czy asortyment bio.

W wakacje ub.r. firmy Frigo Logistics i Nestlé podzieliły się sukcesem linii dań gotowych marki Garden Gourmet, jak wege klopsiki, burgery, nuggetsy czy sznycle – rok do roku partnerzy odnotowali aż trzykrotny wzrost wolumenów kategorii. Są to produkty stabilizowane termicznie do określonej temperatury, w ściśle kontrolowanych warunkach jakościowych. Dzięki temu klient może je bardzo łatwo przygotować do spożycia, bez konieczności rozmrażania.

W ostatnim czasie zwiększone wolumeny notujemy również w zakresie mrożonego pieczywa. W związku z rosnącymi kosztami działalności piekarni, do których należą m.in. dużo wyższe ceny gazu oraz inflacja, wzrosły również ceny pieczywa. Właśnie dlatego część konsumentów chętniej zaczęła wybierać pieczywo odpiekane, dostępne w marketach w postaci ciepłych i chrupiących chlebów oraz bułek, ale również słodkich wyrobów piekarniczych. Zapotrzebowanie na te produkty wzrosło tak bardzo, że producenci odpieku wręcz nie nadążali z produkcją i dostawami kolejnych partii ­– dodaje Katarzyna Długosz , Frigo Logistics.

Jak dalej rozwinie się rynek żywności mrożonej? Ekspertka Frigo Logisitcs jest pewna, że producenci nie ustaną w walce o klientów, jeszcze bardziej rozwijając swoje portfolio produktowe.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Smak zaczyna się od mięsa Biuro prasowe
2024-12-30 | 15:20

Smak zaczyna się od mięsa

W nowej kampanii marketingowej firma Sokołów skupia się na wysokiej jakości swojego surowca i produktów. – W Sokołowie wiemy, że smak zaczyna się od mięsa –
Przemysł spożywczy Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?
2024-12-20 | 01:00

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

Ponad 60 proc. polskich gospodarstw domowych przyznaje, że po świętach zostaje im nadmiar jedzenia – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie sieci Netto[1]. Choć większość
Przemysł spożywczy „Herbapol. We współpracy z naturą.”
2024-12-19 | 11:27

„Herbapol. We współpracy z naturą.”

Jej założeniem jest pokazanie, że marka Herbapol, która poszczycić się może bogatą wiedzą i wieloletnim doświadczeniem w zakresie ziół i owoców, jednocześnie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Prawo

Duże możliwości korzystania z funduszy europejskich przez polskie firmy. Szczególnie w obszarze obronności

W ramach polityki spójności i Krajowego Planu Odbudowy Polska ma do dyspozycji 190 mld zł na wsparcie polskich firm. Środków dla przedsiębiorców nie zabraknie również w nowej perspektywie finansowej po 2027 roku. Dedykowane im programy KPO obejmują nie tylko wsparcie finansowe, ale również inwestycje i reformy deregulujące polską gospodarkę. Ich celem jest zwiększenie jej konkurencyjności, jak również bezpieczeństwa w kontekście położenia geopolitycznego Polski. Na szczególnie szeroką ofertę programów mogą liczyć sektory obronności i transportowy.

Farmacja

Zniesienie zakazu reklamy aptek może zwiększyć świadomość pacjentów o usługach farmaceutycznych. Taki może być skutek wyroku TSUE

W czerwcu Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej uznał, że obowiązujący w Polsce całkowity zakaz reklamy aptek narusza prawo UE. To oznacza, że Polska będzie musiała dostosować regulacje. Dla pacjentów wyrok oznacza szerszy dostęp do informacji o usługach farmaceutycznych, a dla właścicieli aptek – możliwość legalnej komunikacji z rynkiem. Naczelna Rada Aptekarska obawia się chaosu prawnego i wezwała resort zdrowia do uregulowania sytuacji prawnej.

Prawo

Przemysł chemiczny czeka na szczegóły unijnego wsparcia dla sektora. Najważniejsza jest obniżka cen energii

Komisja Europejska przedstawiła plan działania dla modernizacji i wzmocnienia konkurencyjności unijnego przemysłu chemicznego. Plan ma być rozwiązaniem najważniejszych wyzwań stojących przed sektorem chemicznym w Europie, w tym m.in. wysokich cen energii i nieuczciwej konkurencji na rynkach zagranicznych. KE chce również promować inwestycje w innowacje, ESG, a także uprościć unijne przepisy dotyczące chemikaliów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.