Sygnis buduje fundamenty pod realizację strategii i wzrost sprzedaży

Notowana na NewConnect deeptechowa spółka prowadząca projekty R&D w zakresie technologii hardware’owych opublikowała raport za II kw. 2022 roku. Przychody Sygnis w II kw. wyniosły 4,1 mln zł i były wyższe niż przychody w całym 2021 roku o 17%. Spółka przygotowuje się na intensywne II półrocze – zarówno w zakresie zdobywania nowych kontraktów, udziału w targach, jak i zwiększenia zatowarowania.
W lipcu bieżącego roku, czyli już po zamkniętym okresie sprawozdawczym zarząd Sygnis poinformował, iż nabył od Warsaw Equity Management S.A. kontrolny pakiet akcji w ZMorph S.A. Deeptechowa spółka nabyła 5,4 mln akcji, stanowiących 77,88% udziału w kapitale zakładowym ZMorph S.A. za kwotę 3,6 mln zł. Tym samym Grupa Sygnis stała się największą w polskiej branży druku 3D.
- Miniony kwartał był dla nas niezwykle ważny pod względem długofalowej realizacji strategii, której jednym z celów jest stanie się największą firmą innowacji hardware w Europie Środkowej i Wschodniej. Już teraz dzięki zrealizowanym w ostatnich dniach przejęciu ZMorph S.A. staliśmy się największą Grupą w polskiej branży druku 3D. Przychody w II kw. 2022 r. mogły być jeszcze wyższe, jednak z uwagi na przesunięcia w dostawach między kwartałami część z nich zostanie ujęta w III kw. 2022 r. – komentuje Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis SA.
Negatywnie na poziom raportowanych przychodów wpłynęło przeciągające się postępowanie przetargowe na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie dotyczące dostaw mikroskopu LEEM za łączną kwotę 5,9 mln zł. Z tego powodu nie zostało ono ujęte w przychodach z II kw. 2022 r. Obecnie Sygnis jest na etapie podpisywania umowy. Podobna sytuacja miała miejsce w ramach przetargu na dostawę mikroskopu holotomograficznego dla podmiotu w Bułgarii na kwotę 400 tys. zł, gdzie zakładana marża na dostawie jest prognozowana na poziomie 30%.
- Intensywnie działamy w zakresie budowy portfolio przychodów na kolejne miesiące. Tylko w minionym kwartale uczestniczyliśmy w ponad 40 targach i konferencjach, co jest naszym historycznym rekordem i przełoży się na sprzedaż jeszcze w tym roku. Zabezpieczyliśmy się również na konieczność szybkich dostaw drukarek w ramach programu rządowego Laboratoria Przyszłości. Obecnie mamy przygotowane ponad 500 drukarek i 15 ton filamentów. – dodaje Andrzej Burgs.
Laboratoria Przyszłości to rządowy program stanowiący kontynuację ubiegłorocznego projektu. Tym razem beneficjentami będą szkoły ponadpodstawowe oraz prywatne szkoły podstawowe. W II kw. zapasy magazynowe wzrosły o 1,1 mln zł, co stanowi dobrą podstawę do zwiększonej sprzedaży w kolejnych kwartałach.
- Obecnie koncentrujemy się na dynamicznym rozwoju całej grupy Sygnis. Zgodnie z założoną przez nas strategią reinwestujemy wygenerowane zyski w celu czerpania jeszcze większych korzyści w przyszłości oraz budowania wartości spółki dla akcjonariuszy. Zintensyfikowane zostały wydatki związane z projektem Syglass w celu przyśpieszenia prac nad aplikacjami komercyjnymi oraz rozpoczęto kilka projektów wewnętrznych jako wstępnych seedów do realizacji proof of concept. Co prawda odnotowaliśmy techniczną stratę w wysokości 2 mln zł, jednak była ona spowodowana większym zatowarowaniem pod projekt F-NIS oraz kolejną odsłonę Laboratoriów Przyszłości. Wydarzenia te zaowocują jednak już w najbliższych kwartałach, przyczyniając się do wzrostu naszych przychodów oraz rentowności. – podsumowuje Andrzej Burgs.
W poprzednim kwartale podczas Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia akcjonariusze spółki Sygnis zdecydowali się powołać czterech nowych członków Rady Nadzorczej. Pomogą oni spółce z sukcesem realizować założenia ambitnej strategii rozwoju na lata 2022–2027. Nowymi członkami Rady Nadzorczej zostały osoby na co dzień wspierające start-up’y w rozwoju zarówno pod kątem biznesowym, jak i prawnym: Maciej Sadowski, Aleksandra Anklewicz, Łukasz Kaleta oraz Jan Goliński. Przewodniczącą Rady Nadzorczej została Anastazja Burgs. Nowi członkowie Rady Nadzorczej Sygnis posiadają wieloletnie doświadczenie zawodowe oraz sukcesy w wielu projektach biznesowych.
***
O Spółce:
Sygnis SA to spółka deeptech prowadząca projekty badawczo-rozwojowe w zakresie technologii hardware’owych. Wywodząca się z dziedziny druku 3D, Sygnis obecnie pracuje nad kilkudziesięcioma projektami, rozwiązując problemy w obszarach nowych technologii przyrostowych, biotechnologii, energetyki i nanotechnologii. Trzonem firmy są interdyscyplinarne zespoły specjalistów i naukowców, a także silny dział sprzedaży dystrybuujący rozwiązania partnerów biznesowych spółki. Sygnis SA jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2021 roku.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.