Sygnis wygrał przetarg w Bułgarii na kwotę ponad 400 tys. zł

Notowana na NewConnect deeptechowa spółka prowadząca projekty R&D w zakresie technologii hardware’owych wygrała przetarg na dostawę mikroskopu holotomograficznego dla podmiotu w Bułgarii na kwotę 87 tys. CHF (ponad 400 tys, zł). Zarząd spodziewa się marży na poziomie około 30%. Udział w przetargu na rynku południowoeuropejskim to element realizacji strategii rozwoju spółki na lata 2022-2027.
- Wygranie przetargu na dostawy dla bułgarskiej grupy badawczej zajmującej się zaawansowanymi zagadnieniami z zakresu biotechnologii otwiera nam dostęp do nowego rynku jakim jest Bułgaria, co wpisuje się w nasze cele strategiczne związane z ekspansją Sygnis w krajach Europy Południowej. Bułgaria jest jednym z krajów stawiających na rozwój sektora wysokich technologii, oferującym bardzo wysokie dofinansowania do prac badawczo- rozwojowych. To szansa dla naszej spółki, ponieważ Sygnis jest w stanie dostarczyć bardzo wysokiej jakości urządzenia i sprzęt naukowo-badawczy, który znacząco poprawia sposób i efektywność prowadzenia badań – komentuje Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis SA.
W marcu bieżącego roku Zarząd Sygnis przyjął nową strategię rozwoju na lata 2022- 2027, która zakłada rozwój spółki w następujących 4 obszarach: wprowadzenie produktów własnych do sprzedaży, rozwój dystrybucyjny, sprzedaż usług badawczo-rozwojowych, wzorniczych oraz pozostałych usług. Ważnym elementem strategii jest również ekspansja zagraniczna. Spółka chce zwiększyć sprzedaż poza granicami Polski. Szczególnie ważnymi rynkami dla Sygnis są kraje Europy Zachodniej, Europy Centralnej i Południowej oraz Stany Zjednoczone. Aby osiągnąć zamierzony cel, spółka oprócz inwestycji w obszarze kompetencji technologicznych zamierza również dokonać inwestycji rozbudowujących dział handlowy oraz zasięg działania firmy w zakresie sprzedaży.
- Stawiamy na jakość i rozwój, a udział w przetargu w Bułgarii był dla nas ważnym sprawdzianem. Pokazaliśmy, że Sygnis potrafi skutecznie konkurować jakością na rynkach zagranicznych i wygrywać z zagranicznymi podmiotami na dostawy zaawansowanego technologicznie sprzętu. Przez instytucje badawczo-rozwojowe jesteśmy postrzegani jako partner biznesowy oferujący atrakcyjne produkty zarówno pod względem jakości, jak i ceny. Rynek bułgarski to dopiero początek zagranicznej ekspansji Sygnis. Podczas instalacji zaawansowanych technologicznie urządzeń w ramach wygranego przetargu zaprezentujemy również nasze inne produkty nowym potencjalnym kontrahentom. Jestem przekonany o jakości i atrakcyjności naszych rozwiązań, w związku z czym spodziewamy się kolejnych zamówień z regionu w przyszłym roku – komentuje Andrzej Burgs, Prezes Zarządu Sygnis S.A.
Spółka odnotowała w I kwartale 2022 roku 12,7 mln zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza wzrost o prawie 12 procent w porównaniu ze sprzedażą odnotowaną przez Sygnis New Technologies Sp. z o.o. oraz MODE S.A. w całym ubiegłym roku. Zysk netto wyniósł 3,4 mln zł i był o 213 procent wyższy od całego 2021 roku. Na rekordowe wyniki Spółki wpłynęły przede wszystkim realizacja dostaw drukarek 3D w ramach programu Laboratoria Przyszłości, a także rekordowe dostawy urządzeń wysokich technologii. Spółka zamierza kontynuować dalszą realizację Strategii Rozwoju w celu kontynuowania pozytywnych dynamik wzrostu.
***
O Spółce:
Sygnis SA to spółka deeptech prowadząca projekty badawczo-rozwojowe w zakresie technologii hardware’owych. Wywodząca się z dziedziny druku 3D, Sygnis obecnie pracuje nad kilkudziesięcioma projektami, rozwiązując problemy w obszarach nowych technologii przyrostowych, biotechnologii, energetyki i nanotechnologii. Trzonem firmy są interdyscyplinarne zespoły specjalistów i naukowców, a także silny dział sprzedaży dystrybuujący rozwiązania partnerów biznesowych spółki. Sygnis SA jest notowana na rynku NewConnect od grudnia 2021 roku.

Wycena prezesów #TOP 30 polskiej giełdy według SEC Newgate CEE

Big Cheese Studio S.A. ogłasza nowy plan rozwoju na 2025 rok!

Bankier.pl „Najpopularniejszym Serwisem Internetowym” wśród inwestorów
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.