Symfonia na rzecz edukacji MŚP: partnerstwo z Fundacją Digital Poland
Monday
Górskiego 9
00-033 Warszawa
marta.trzepla|mondaygroup.pl| |marta.trzepla|mondaygroup.pl
609051919
mondaycomms.pl
Symfonia, producent i dostawca rozwiązań wspierających cyfryzację procesów biznesowych w MŚP, nawiązała współpracę z Fundacją Digital Poland. Partnerstwo to, podobnie jak uruchomione niedawno Symfonia Lab, wpisuje się w strategię Grupy Symfonia, zakładającą aktywny udział użytkowników w projektowaniu rozwiązań dla firm i zachęcającą klientów do dialogu. Wspólnym celem jest wspieranie edukacji mikro, małych i średnich firm w Polsce w zakresie digitalizacji.
Pierwsze projekty, realizowane w ramach partnerstwa, obejmą spotkania dla biznesu pod nazwą „Cyfryzacja bez ryzyka. Jak zrobić to mądrze?”, wspólne badania, raporty, wideocasty oraz edukacyjne webinaria. Planowany jest także udział przedstawicieli Fundacji Digital Poland w cyklu rozmów z ekspertami pod nazwą „Cyfrowe Studio”.
35% firm wciąż nie rozpoczęło przygotowań do digitalizacji obiegu dokumentów – takie wyniki płyną z badania, w którym razem z Fundacją Digital Poland sprawdzaliśmy gotowość firm na KSeF. To był pierwszy krok naszej współpracy, który dał nam wgląd w postrzeganie cyfryzacji przez biznes. Chcemy rozwiać obawy przedstawicieli sektora MŚP przed digitalizacją. Z tego względu organizujemy między innymi cykl spotkań cyfryzacyjnych dla biznesu pod nazwą „Cyfryzacja bez ryzyka. Jak zrobić to mądrze?”, będzie to networking połączony z dużą dawką wiedzy – podkreśla Piotr Ciski, prezes zarządu Grupy Symfonia.
W dobie dynamicznych zmian technologicznych, edukacja i współpraca są kluczowymi elementami sukcesu dla firm z obszaru MŚP. Dzięki temu partnerstwu obie organizacje intensyfikują swoje działania na rzecz wsparcia digitalizacji i rozwoju kompetencji cyfrowych w polskich przedsiębiorstwach. Już we wrześniu uruchomią cykl spotkań z ekspertami, które będą poświęcone tematyce cyfryzacji.
Współpraca z Grupą Symfonia to dla nas wyjątkowa okazja, aby połączyć nasze siły i zasoby w celu edukacji i wsparcia cyfryzacji firm z sektora MŚP. Wierzymy, że poprzez organizację spotkań, webinariów i inicjatyw takich jak „Cyfrowe Studio”, możemy skutecznie zlikwidować bariery i obawy związane z transformacją cyfrową. Naszym celem jest nie tylko dostarczanie wiedzy, ale także inspirowanie do działania, aby polskie firmy mogły rozwijać się i konkurować na globalnym rynku – dodaje Piotr Mieczkowski, dyrektor zarządzający Fundacją Digital Poland.
Chcemy wesprzeć mikro, małych i średnich przedsiębiorców w określeniu potrzeb i pomóc im wykonać pierwszy krok do automatyzacji i optymalizacji procesów. Plany na partnerstwo z Fundacją Digital Poland mamy zatem ambitne. Obejmują one między innymi organizację wspólnych webinariów dla przedsiębiorców, udziały w roundtables czy wymianę wiedzy z ekspertami, a także działania w ramach naszych inicjatyw, np. współtworzenie ebooka pt. „Jak przejść cyfryzację swojej firmy?" – podkreśla Edyta Malesza-Malatrat, dyrektorka ds. marketingu i PR w Grupie Symfonia.
Dodatkowo Edyta Malesza-Malatrat dołączyła do Rady Programowej Fundacji Digital Poland, a Piotr Ciski będzie zasiadać w Radzie Fundacji Digital Poland.

Polski biznes nie jest przygotowany na cyberzagrożenia

Cyberbezpieczeństwo dla firm – skuteczne rozwiązania iIT Distribution Polska

Emitel Partnerem Technologicznym Impact’25
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.