Komunikaty PR

System wizyjny Zebra Technologies wspiera piekarnie przemysłowe

2024-04-29  |  13:00
Biuro prasowe
Kontakt
Monday PR
Monday PR Sp. z o.o. Sp.k.

Górskiego 9
00-033 Warszawa
biuro|mondaypr.pl| |biuro|mondaypr.pl
+48 224878421
www.mondaypr.pl

WARSZAWA, Polska, 18 kwietnia 2024 r. – Zebra Technologies Corporation (NASDAQ: ZBRA), wiodący dostawca rozwiązań cyfrowych umożliwiających przedsiębiorstwom inteligentne łączenie danych, zasobów i ludzi, ogłosił dziś, że piekarnie przemysłowe korzystające z nowoczesnego systemu widzenia maszynowego Zebra Aurora Design Assistant™ raportują mniej błędów podczas kontroli wizyjnej i osiągają większą wydajność na liniach produkcyjnych.

Od teraz piekarnie wyposażone w system firmy Zebra Technologies mogą za pomocą jednego tylko narzędzia prowadzić kontrolę wizyjną różnych rodzajów pieczywa. Ponadto korzystając z pomocy zrobotyzowanego uchwytu mogą również zautomatyzować kompletowanie opakowań i zwiększyć jego wydajność do 25-30 sztuk na minutę. Warto nadmienić, że urządzenie nie uszkadza opakowań ani znajdującego się w środku pieczywa. Szacuje się, że korzystanie z tego systemu pozwoliło firmom osiągnąć oszczędność kosztów sięgającą 75% względem tradycyjnych metod kontroli z użyciem kamer i precyzyjnego oświetlenia.

OEM Finland Oy – zarejestrowany przez Zebra Technologies dostawca systemów do automatyki przemysłowej specjalizujący się w zaawansowanym widzeniu maszynowym – wraz z marką KINE – fińskim dostawcą gotowych rozwiązań z zakresu robotyki dla branży żywności i napojów, logistycznej, półprzewodników i innych branż produkcyjnych – opracowali wspólnie rozwiązanie, które pozwoliło sprostać kilku wyzwaniom w jednej z przemysłowych piekarni.

Wcześniej pracownicy ręcznie wyjmowali i układali zapakowane bochenki chleba i bułki na przenośniku taśmowym. Był to jednak proces mało wydajny i podatny na błędy ze względu na nieregularne rozmiary i kształty pieczywa, co utrudniało optymalne ułożenie go na taśmociągu. Ponadto przezroczyste plastikowe opakowania odbijały refleksy świetlne, co dodatkowo utrudniało właściwe wykorzystanie czujników optycznych.

"Zdecydowaliśmy się wykorzystać system widzenia maszynowego Aurora Design Assistant firmy Zebra Technologies ze względu na jego solidność i wszechstronne możliwości. Oprogramowanie umożliwia integrację niezbędną do kontroli wizyjnej różnych rodzajów pakowanego pieczywa" – powiedział Kimmo Salonen, dyrektor ds. technologii w firmie KINE.

Nowy system składa się z programowalnego sterownika logicznego (PLC), zrobotyzowanego uchwytu, czujników 3D (ToF) i oprogramowania Aurora Design Assistant, dzięki któremu nie trzeba korzystać z wielu kamer i oświetlenia. Rozwiązanie ograniczyło również problem występowania refleksów świetlnych i dostosowania kontrastu. 

"Wdrożenie systemu wizyjnego w podstawowym zakresie zajęło nam około jeden dzień" – powiedział Sami Sinisalo, specjalista ds. robotyki w KINE. – "Z kolei testowanie, regulacja, optymalizacja i kalibracja robota zajęły nam około 80 godzin. To świetny wynik i znacznie mniej czasu niż musielibyśmy poświęcić w przypadku wdrożenia nowego systemu 3D bez dostępu do wydajnego i przyjaznego dla użytkownika oprogramowania".

Kamera została umieszczona nad taśmociągiem, a schematy kontroli zaprogramowano w Aurora Design Assistant. Kamera rejestruje do 30 klatek na sekundę, generując model powierzchni chleba w postaci chmury punktów składającej się z ponad 300 000 współrzędnych XYZ. Pozyskane dane są przesyłane do Aurora Design Assistant, który przekształca je w mapę głębi, a następnie poddaje ją analizie i za pomocą oprogramowania wizyjnego 2D określa miejsca chwytu dla robota. 

"Środowiska produkcyjne charakteryzujące się wysokimi normami jakości i korzystające z bardzo różnych komponentów oraz gotowych produktów potrzebują wydajnych systemów widzenia maszynowego, aby osiągnąć oczekiwane wyniki" – powiedział Jason MacDonald, Senior Account Manager, Machine Vision EMEA, Zebra Technologies. – "Wydajny system widzenia maszynowego Aurora firmy Zebra Technologies zwiększa postęp w branży przemysłowej i pomaga radzić sobie z problemami związanymi z korzystaniem ze starszych systemów, z którymi borykają się klienci i konstruktorzy maszyn".

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Przemysł spożywczy Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych Biuro prasowe
2024-05-15 | 13:00

Biznes na słodko, czyli miód jako idealny dodatek do słodkości reklamowych

Miód, od wieków ceniony jest zarówno ze względu na swój wyjątkowy smak, jak i właściwości zdrowotne. Jego obecność w słodyczach, takich jak miodowe karmelki, to
Przemysł spożywczy Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?
2024-05-13 | 17:00

Sport, owoce i warzywa – co Polacy myślą o zdrowym trybie życia?

30. kwietnia br. w Paryżu odbyło się spotkanie, będące jednocześnie inauguracją kampanii GOOD MOVE, którego jednym z organizatorów było Stowarzyszenie Polskich
Przemysł spożywczy Zielonogórska serowarnia Na Zielonej Łące laureatem prestiżowej nagrody
2024-05-10 | 01:00

Zielonogórska serowarnia "Na Zielonej Łące" laureatem prestiżowej nagrody

Zielonogórska Serowarnia "Na Zielonej Łące" została uhonorowana nagrodą Chefs Choice, przyznawaną przez cenionych ekspertów z branży gastronomicznej. Nagroda Chefs

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Szybki rozwój 5G w Orange Polska. Do końca roku operator uruchomi 3 tys. stacji dających dostęp do nowej technologii

– W całym kraju jest już 1,5 tys. stacji 5G obsługujących pasmo C, ale cały czas pracujemy nad zwiększeniem zasięgu i włączamy kolejne. Do końca roku klienci Orange Polska będą korzystać łącznie z 3 tys. stacji, które włączamy zarówno w dużych aglomeracjach, jak i w mniejszych miejscowościach – zapowiada Jolanta Dudek, wiceprezes Orange Polska ds. rynku konsumenckiego. Jak podkreśla, ta technologia, która na dobre ruszyła w Polsce z początkiem tego roku, jest dla konsumentów rewolucją w korzystaniu z mobilnego internetu. Wraz z jej upowszechnianiem Polacy kupują też coraz więcej telefonów obsługujących sieć 5G – łącznie w ich rękach jest już 3,25 mln takich smartfonów, a dostępność takiego sprzętu poprawiają coraz bardziej przystępne ceny.

Finanse

Trwają prace nad reformą finansowania samorządów. Mają zyskać większą autonomię i niezależność budżetu od zmian w podatkach

Ministerstwo Finansów przedstawiło założenia reformy finansowania jednostek samorządu terytorialnego. Resort przekonuje, że po jej wprowadzeniu dochody samorządów będą wyższe i niezależne od decyzji podatkowych podejmowanych na szczeblu centralnym. Dochody JST mają być określane poprzez wskazanie procentowego udziału danej jednostki w dochodach podatkowych na jej terenie, nie tylko w przypadku PIT-u i CIT-u, ale też podatku zryczałtowanego. Ministerstwa do końca maja mają też dokonać przeglądu zadań zlecanych samorządom, co będzie służyć ich wystandaryzowaniu.

Transport

Nadchodzi kumulacja inwestycji finansowanych ze środków UE. Wykonawcy muszą się przygotować na problemy z dostępnością kadr i zasobów

W związku z odblokowaniem środków unijnych firmy – zwłaszcza z sektora budowlanego – spodziewają się w tym roku boomu w inwestycjach infrastrukturalnych. Barierą dla ich realizacji może się jednak okazać dostępność rąk do pracy. Przedsiębiorcy obawiają się też, że kumulacja inwestycji w krótkim czasie może pociągnąć za sobą wzrost popytu nie tylko na kadry, ale i materiały czy specjalistyczne usługi podwykonawcze, co z kolei może się przełożyć na wzrost cen. – Od strony formalnej jesteśmy przygotowani do poradzenia sobie z tą kumulacją. Jest możliwość punktowych zmian w prawie zamówień publicznych i tego nie wykluczam – mówi Hubert Nowak, prezes Urzędu Zamówień Publicznych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.