Szkolna wyprawka – większy koszt lub ograniczenie wydatków
2pr
ul. Długa 29
00-238 Warszawa
bartosz.sosnowka|dwapiar.pl| |bartosz.sosnowka|dwapiar.pl
517476361
dwapiar.pl
Początek roku szkolnego oznacza dla rodziców i opiekunów tradycyjne, coroczne skompletowanie szkolnej wyprawki. Jak wynika z badania PAYBACK, 37% osób wyda na ten cel do 500 zł, a niewiele mniej – 31% zamknie się w kwocie 300 zł. Wysoka inflacja sprawia, że wydatki są większe lub zostaną ograniczone. Jednym ze sposobów na optymalizację kosztów są zakupy online, gdzie nierzadko ceny są bardziej atrakcyjne od tych w sklepach stacjonarnych.
Każdego roku rodzice i opiekunowie dzieci w wieku szkolnym muszą liczyć się ze sporym wydatkiem, jaki niesie za sobą szkolna wyprawka. Składają się na nią między innymi podręczniki, zeszyty, okładki, piórniki czy wszelkiego rodzaju przybory jak ołówki, długopisy, gumki, kredki oraz flamastry. Zakres jest bardzo szeroki, ponieważ wpisują się w niego także odzież na wychowanie fizyczne, pojemniki na kanapki oraz tornister, jeśli na przykład ten z ubiegłego roku nie jest już przydatny.
Kanał online jest pierwszym wyborem w zakresie nabywania podręczników do szkół ponadpodstawowych. Na internetowe zakupy decyduje się 46% badanych. W przypadku podręczników dla uczniów szkół podstawowych, w zdecydowanej większości są one zapewniane przez placówki edukacyjne. Tylko co czwarty ankietowany kupuje książki drogą online. Jak wynika z badania ankietowego zrealizowanego przez Shopee, w Internecie można znaleźć wiele ofert w lepszych cenach. Jest to główny powód, dla którego poszukiwania szkolnej wyprawki koncentrują się na sklepach e-commerce oraz zakupowych platformach online. Zwróciła na niego uwagę ponad połowa badanych, którzy cenią sobie atrakcyjne promocje, dostawę do domu, oszczędność czasu czy możliwość wyboru wielu produktów w jednym miejscu.
Ponad 72% ankietowanych wskazało na kupno drogą online komputera lub tabletu do szkoły. Podobny odsetek jest zdania, że elementy wyposażenia pokoju, jak biurko, lampa czy krzesło także najdogodniej nabyć przez Internet. Wyjątek stanowią natomiast buty do szkoły. 59% badanych wskazało na stacjonarną wizytę w sklepie, aby dokonać przemyślanego wyboru.
Galopująca inflacja i rosnące ceny mogą jednak stanowić nie lada wyzwanie dla domowego budżetu. Sytuacja może ulec dodatkowej komplikacji, gdy jednocześnie trzeba przygotować kilka szkolnych wyprawek. Opłacenie wszystkich kosztów często wiąże się z potrzebą uzupełnienia dostępnych funduszy. – Jednym z rozwiązań są szybkie pożyczki pozabankowe. Udzielane przez prywatne firmy, których reguły przyznawania wsparcia finansowego są mniej rygorystyczne, niż ma to miejsce na przykład w banku. Do dyspozycji jest kilka narzędzi finansowych, jak między innymi popularne chwilówki często z ofertą pierwszej pożyczki za darmo czy pożyczki ratalne z wysoką udzielaną kwotą finansowania przy jednoczesnym zachowaniu lekkości procesu i minimum formalności. Ze wsparcia może skorzystać niemal każdy, kto spełnia takie warunki, jak odpowiedni wiek – zazwyczaj trzeba mieć skończone 21 lat oraz zamieszkiwać na terenie Polski i być obywatelem naszego kraju. Decydując się na takie rozwiązanie, warto również przeanalizować rankingi pożyczek pozabankowych, dzięki którym szybko i wygodnie można znaleźć najlepszą dla siebie opcję finansowania – mówi Marta Fila, Marketing Manager w AIQLabs, właściciela marek SuperGrosz i „Kupuj Teraz – zapłać później”.
Dużym zainteresowaniem wśród konsumentów cieszą się także odroczone płatności. Ich główną zaletą jest wygoda oraz intuicyjność. Zakupami można cieszyć się od razu, otrzymując nawet 45-dniową odroczoną płatność, za którą nie jest pobierana żadna prowizja. W sytuacji, gdy nie można pozwolić sobie na jednorazową spłatę, można skorzystać z dogodnych rat o bardzo niskim oprocentowaniu i z zachowaniem odpowiedniego komfortu czasowego.

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.