Ta restauracja robi najlepszy sernik w Warszawie!
Konkurs „Mistrzowski sernik” rozstrzygnięty
30 sierpnia w studiu kulinarnym Cook Story Warszawa lokalni restauratorzy rywalizowali w finale konkursu „Mistrzowski sernik”, który odbył się w ramach programu „Ja Cię SERniczę!” sfinansowanego z Funduszu Promocji Mleka i organizowanego przez Polską Izbę Mleka. Kto został zwycięzcą? Jakie interpretacje deseru przygotowały warszawskie restauracje?
Konkurs Mistrzowski sernik! ma wyłonić najsmaczniejszy sernik w mieście. Warszawskie restauracje zgłaszały autorskie przepisy na ten deser, a następnie internauci wybierali propozycje, które zmierzą się w rywalizacji o podium. Podczas finału restauratorzy przygotowywali swoje ciasta na żywo, a jury oceniało ich wypieki pod kątem oryginalności przepisy, doboru składników – w szczególności sera twarogowego oraz walory wizualne i smakowe.
Do finału warszawskiej edycji konkursu zakwalifikowane zostały 3 restauracje: Słoik, Si oraz Putka. Zaszczytne pierwsze miejsce przypadło Pani Małgorzacie z restauracji Słoik za Aksamitny sernik z białą czekoladą. Drugie miejsce zajęła Pani Magdalena reprezentująca restaurację Putka za Sernik królewski. Na trzecim miejscu uplasował się Pan Piotr z restauracji Si za swój Sernik z mascarpone i białej czekolady. Nagrodę publiczności uzyskała również propozycja z restauracji Słoik.
Uczestnicy finału mieli godzinę na przygotowanie swoich autorskich serników. Rywalizacja była zacięta, a efekty przeszły najśmielsze oczekiwania. Zwycięzcy otrzymali atrakcyjne nagrody. Restauracja Słoik została uhonorowana voucherem na kurs cukierniczy oraz dodatkowym voucherem za nagrodę od publiczności, Putka – blenderem kielichowym, a Si – zestawem ręcznie malowanych talerzy.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych kulinarnych sukcesów. Następne edycje konkursu odbędą się w Białymstoku i Krakowie, a zapisy rozpoczną się już wkrótce.
Program „Ja Cię SERniczę!” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Ochrona środowiska

Kraje dotknięte powodzią z 2024 roku z dodatkowym wsparciem finansowym. Europosłowie wzywają do budowy w UE lepszego systemu reagowania na kryzysy
W lipcu Parlament Europejski przyjął wniosek o uruchomienie 280,7 mln euro z Funduszu Solidarności UE na wsparcie sześciu krajów dotkniętych niszczycielskimi powodziami w 2024 roku. Polska otrzyma z tego 76 mln euro, a środki mają zostać przeznaczone na naprawę infrastruktury czy miejsc dziedzictwa kulturowego. Nastroje polskich europosłów związane z funduszem są podzielone m.in. w kwestii tempa unijnej interwencji oraz związanej z nią biurokracji. Ich zdaniem w UE potrzebny jest lepszy system reagowania na sytuacje kryzysowe.
Handel
Nestlé w Polsce podsumowuje wpływ na krajową gospodarkę. Firma wygenerowała 0,6 proc. polskiego PKB [DEPESZA]

Działalność Nestlé w Polsce wsparła utrzymanie 45,2 tys. miejsc pracy i wygenerowała 20,1 mld zł wartości dodanej dla krajowej gospodarki. Firma przyczyniła się do zasilenia budżetu państwa kwotą 1,7 mld zł – wynika z „Raportu Wpływu Nestlé” w Polsce przygotowanego przez PwC na podstawie danych za 2023 rok.
Polityka
M. Kobosko: Surowce dziś rządzą światem i zdecydują o tym, kto wygra w XXI wieku. Zasoby Grenlandii w centrum zainteresowania

Duńska prezydencja w Radzie Unii Europejskiej rozpoczęła się 1 lipca pod hasłem „Silna Europa w zmieniającym się świecie”. Według zapowiedzi ma się ona skupiać m.in. na bezpieczeństwie militarnym i zielonej transformacji. Dla obu tych aspektów istotna jest kwestia niezależności w dostępie do surowców krytycznych. W tym kontekście coraz więcej mówi się o Grenlandii, autonomicznym terytorium zależnym Danii, bogatym w surowce naturalne i pierwiastki ziem rzadkich. Z tego właśnie powodu wyspa znalazła się w polu zainteresowania Donalda Trumpa.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.