Ta restauracja robi najlepszy sernik w Warszawie!
Konkurs „Mistrzowski sernik” rozstrzygnięty
30 sierpnia w studiu kulinarnym Cook Story Warszawa lokalni restauratorzy rywalizowali w finale konkursu „Mistrzowski sernik”, który odbył się w ramach programu „Ja Cię SERniczę!” sfinansowanego z Funduszu Promocji Mleka i organizowanego przez Polską Izbę Mleka. Kto został zwycięzcą? Jakie interpretacje deseru przygotowały warszawskie restauracje?
Konkurs Mistrzowski sernik! ma wyłonić najsmaczniejszy sernik w mieście. Warszawskie restauracje zgłaszały autorskie przepisy na ten deser, a następnie internauci wybierali propozycje, które zmierzą się w rywalizacji o podium. Podczas finału restauratorzy przygotowywali swoje ciasta na żywo, a jury oceniało ich wypieki pod kątem oryginalności przepisy, doboru składników – w szczególności sera twarogowego oraz walory wizualne i smakowe.
Do finału warszawskiej edycji konkursu zakwalifikowane zostały 3 restauracje: Słoik, Si oraz Putka. Zaszczytne pierwsze miejsce przypadło Pani Małgorzacie z restauracji Słoik za Aksamitny sernik z białą czekoladą. Drugie miejsce zajęła Pani Magdalena reprezentująca restaurację Putka za Sernik królewski. Na trzecim miejscu uplasował się Pan Piotr z restauracji Si za swój Sernik z mascarpone i białej czekolady. Nagrodę publiczności uzyskała również propozycja z restauracji Słoik.
Uczestnicy finału mieli godzinę na przygotowanie swoich autorskich serników. Rywalizacja była zacięta, a efekty przeszły najśmielsze oczekiwania. Zwycięzcy otrzymali atrakcyjne nagrody. Restauracja Słoik została uhonorowana voucherem na kurs cukierniczy oraz dodatkowym voucherem za nagrodę od publiczności, Putka – blenderem kielichowym, a Si – zestawem ręcznie malowanych talerzy.
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych kulinarnych sukcesów. Następne edycje konkursu odbędą się w Białymstoku i Krakowie, a zapisy rozpoczną się już wkrótce.
Program „Ja Cię SERniczę!” jest sfinansowany z Funduszu Promocji Mleka.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Motoryzacja

UE dąży do większej samodzielności w dostępie do surowców krytycznych. Częściowo pozyska je z recyklingu baterii
Zgodnie z aktem o surowcach krytycznych władze unijne dążą do zwiększenia niezależności w zakresie ich dostaw od Chin i innych krajów trzecich. Do 2030 roku ze źródeł zewnętrznych ma pochodzić nie więcej niż 65 proc. rocznego zużycia każdego z surowców. Z kolei 25 proc. ma pochodzić z recyklingu. – Te cele nie są nadambitne, bo recykling to relatywnie młoda część gospodarki, więc legislacja, która narzuca te poziomy odzysku i recyklingu to jedno, a realia to drugie – mówi Paweł Jarski, prezes zarządu Elemental Holding. Podkreśla jednak, że Europa ma duży potencjał w zwiększeniu odzysku i przetwarzania cennych surowców
Konsument
Konsumenci doceniają działania firm na rzecz środowiska i społeczeństwa. Dla przedsiębiorstw to szansa na rozwój

Zrównoważony rozwój staje się coraz ważniejszym elementem strategii biznesowych firm. Podmioty wdrażające długofalową strategię ESG mogą liczyć na korzyści finansowe, większe zainteresowanie inwestorów oraz poprawę klimatu i społecznej akceptacji. Spółki i przedsiębiorcy, którzy realizują inwestycje zgodnie z najwyższymi standardami środowiskowymi i społecznymi otrzymali Diamenty Zrównoważonej Gospodarki podczas konferencji Sustainable Economy Summit.
Edukacja
Poziom kompetencji cyfrowych Polaków na bardzo niskim poziomie. Spowalnia to cyfryzację gospodarki i firm

Na tle mieszkańców innych państw UE poziom kompetencji cyfrowych Polaków utrzymuje się na bardzo niskim poziomie – wynika z ostatnich danych Eurostat. Niecała połowa deklaruje posiadanie przynajmniej podstawowych umiejętności cyfrowych, a 20 proc. – więcej niż podstawowe. Staje to na drodze do cyfryzacji gospodarki i zwiększenia produktywności przedsiębiorstw.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.