Targi Mieszkań i Domów w Poznaniu nadal popularne
Targi Mieszkań i Domów w Poznaniu nadal popularne
Wiosenna edycja Targów Mieszkań i Domów w Poznaniu za nami. Podczas dwudniowej imprezy swoją ofertę przedstawili deweloperzy realizujący projekty na terenie Poznania, powiatu, ale także z innych regionów Polski. Łącznie pojawiło się ponad 70 wystawców.
Marcowe targi to już druga edycja imprezy po przerwie spowodowanej pandemią covid-19. Od września zeszłego roku wiele się jednak zmieniło. Sytuacja na rynku mieszkaniowym jest z wielu powodów bardzo dynamiczna. Ponadto zeszłoroczny popyt, a tym samym rekordowe wyniki sprzedaży spowodowały, że liczba ofert na poznańskim rynku się zmniejszyła. Niemniej oferta poznańskich deweloperów jest nadal przyzwoita, a klienci mają z czego wybierać. Podczas dwudniowej imprezy proponowano zarówno mieszkania i apartamenty w mniejszych czy większych osiedlach, a także domy w zabudowie szeregowej czy bliźniaki. Pojawiły się także debiutujące projekty, czy nowe etapy realizowanych już inwestycji. – Jak to bywa zawsze na targach, ciekawych propozycji nie brakowało. Zarówno dla osób szukających nieruchomości dla siebie, jak i klientów inwestycyjnych – mówi Grzegorz Zieliński, dyrektor Targów Mieszkań i Domów z firmy Nowy Adres. Nie zabrakło też dużych graczy rynku mieszkaniowego, jak Ataner, Grupa Inwest, Konimpex-Invest, Nickel Development, czy UWI.
Wśród nowości targowych warto wskazać projekty Nova Dachowa spółki SSS Invest, Junique od art.Locum, czy inwestycję Rynek Wschodni realizowaną przez Quadro Development. Ten ostatni to 5-cio kondygnacyjny budynek wielorodzinny, w którym znajdzie się 47 mieszkań o powierzchni od 29 do 89 m kw. Ofertę stanowią kompaktowe kawalerki oraz mieszkania 2- i 3-pokojowe, a uzupełnieniem są większe lokale z tarasami, o powierzchni mieszkalnej nawet do 89 mkw. Bogatą propozycję przedstawiła Grupa Inwest, która jednocześnie była partnerem targów. - Dwa dni targowe to konkretne rozmowy z potencjalnymi klientami, których następstwem są wstępne rezerwacje. Dotyczy to zwłaszcza inwestycji Wilda Corner i Nova Łacina - mówi Mateusz Glema z poznańskiego biura sprzedaży Grupy Inwest. Wilda Corner to budynek wielorodzinny na terenie Wildy, z 60 lokalami o powierzchni od 34 do 89 mkw. Dostępne są kawalerki oraz mieszkania 2- i 3- pokojowe. Z kolei na Ratajach spółka realizuje II etap projektu Nova Łacina, czyli 236 mieszkań o powierzchni od 25 do 75 mkw., a wśród nich kawalerki oraz lokale 2- i 3- pokojowe. Uzupełnieniem targowej oferty Grupy Inwest było osiedle Horyzont Naramowice. EBF Development zaprezentował najnowszy projekt Apartamenty Bergera. Na Wildzie przy ulicy Gothilifa Bergera powstaje budynek ze 134 mieszkaniami o powierzchni od 33 do 131 mkw., a wśród nich dostępne są kawalerki jak i lokale -2, -3, -4 i -5 pokojowe. Grupa Proxin proponowała inwestycje Nowe Ogrody i Słowackiego 7. Pierwsza z nich to ciągle rozbudowywany projekt na poznańskich Jeżycach. W sprzedaży jest VII etap, a obecnie dostępne są mieszkania 3- i 4-pokojowe o powierzchni od 42 do 88 mkw. Z kolei projekt Słowackiego 7 to już ścisłe centrum Poznania. Kameralny budynek składa się z 3 segmentów, a dostępnych będzie 61 mieszkań. Tutaj w ofercie pozostały mieszkania w przedziale 45 – 67 mkw. Uzupełnieniem oferty spółki Proxin był Nautic Park, czyli gotowy już apartamentowiec z widokiem na Bałtyk, a zlokalizowany na terenie nadmorskiego Darłówka.
Patronat nad wydarzeniem objął Oddział Poznański Polskiego Związku Firm Deweloperskich. - Targi Mieszkań i Domów to okazja, by spojrzeć w szerszej perspektywie na rynek pierwotny i zobaczyć, co on oferuje klientom indywidualnym oraz inwestorom. To także moment do wspólnych rozmów w kontekście zmieniającej się sytuacji gospodarczej i otoczenia, w którym nasza branża funkcjonuje – wskazuje Andrzej Marszałek, Prezes Zarządu Oddziału Poznańskiego PZFD. Jak przy każdej edycji targów można było skorzystać z bezpłatnych seminariach w ramach strefy zakupu oraz strefy finansów. Wydarzenie odbyło się z zachowaniem wszelkich zasad reżimu sanitarnego.

Deweloperzy ukrywają ceny mieszkań. Z troski o klientów czy swoje portfele?

Więcej przestrzeni, mniej hałasu – dlaczego Polacy coraz częściej wybierają przedmieścia?

Jak czytać rzuty mieszkań i uniknąć przykrych niespodzianek? AI ułatwia wybór
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Jednorazowe opakowania z plastiku mają do 2030 roku zniknąć z lokali gastronomicznych. Przekonanie klientów do pojemników wielorazowych może być wyzwaniem
Unijne przepisy zobowiązują firmy z branży HoReCa do ograniczenia w perspektywie 2030 roku jednorazowych opakowań z tworzyw sztucznych i zastąpienia choć części z nich opakowaniami wielorazowymi. Choć wielu Europejczyków pozytywnie odnosi się do oferowania opakowań wielorazowych przez lokale gastronomiczne, zaangażowanie użytkowników w zwrot pojemników może się okazać wyzwaniem.
Handel
Zbliża się szczyt UE–Chiny. Głównym tematem spotkania będzie polityka handlowa, w tym cła

Unia Europejska i Chiny odpowiadają łącznie za niemal 30 proc. światowego handlu, ale Europa wciąż ma ogromny deficyt handlowy w wymianie z Państwem Środka. Ostatnio relacje między Pekinem a Brukselą były pełne napięć, choćby w kwestii europejskich ceł na elektryki, chińskich ograniczeń eksportu metali ziem rzadkich, czy braku równowagi w dostępie do rynków. Szczyt UE–Chiny odbędzie się ponad półtora roku po poprzednim.
Polityka
Dane statystyczne pomogą przyspieszyć rozwój turystyki. Posłużą również do promocji turystycznej Polski

Główny Urząd Statystyczny we współpracy z resortem turystyki buduje nowoczesny portal analityczny Turystyka+. To interaktywne narzędzie, które umożliwia śledzenie zmian i porównywanie danych. Celem projektu jest wsparcie rozwoju turystyki na wielu poziomach – nie tylko krajowym, ale również lokalnym i regionalnym. Ma on być pomocny zarówno w podejmowaniu decyzji politycznych dotyczących infrastruktury turystycznej, jak i dla przedsiębiorców, co ma się przełożyć na rozwój sektora i gospodarki.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.