5 gwiazdek dla Emitel w globalnym badaniu ESG
W najnowszym badaniu GRESB, oceniającym działania w zakresie zaangażowania społecznego i zrównoważonego rozwoju, Emitel zdobył rekordową liczbę 90 punktów oraz ponownie otrzymał wyróżnienie 5 gwiazdek. Uzyskany przez Emitel wynik pokazuje, że dbałość o środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny jest istotna dla firmy, a działania w tym zakresie są konsekwentnie wdrażane.
Wyróżnienie 5 gwiazdek przyznawane jest przez GRESB jedynie 20% najlepszych firm biorących udział w badaniu. W tym roku Emitel uzyskał rekordowe 90 punktów na 100 możliwych, poprawiając ubiegłoroczną ocenę o 4 punkty. Dzięki temu zajął 5. miejsce w swojej kategorii i znalazł się w gronie 100 najlepszych firm spośród 549 uczestniczących w badaniu.
Emitel bierze udział w międzynarodowym badaniu GRESB od 2016 roku, a kolejne działania w ramach społecznego zaangażowania biznesu, konsekwentnie wprowadzane przez spółkę, mają wpływ na sukcesywny wzrost liczby uzyskiwanych punktów.
– Strategia Emitel jest tworzona i realizowana z uwzględnieniem interesów wszystkich grup interesariuszy – właściciela, pracowników oraz klientów i dostawców. Nie zapominamy oczywiście o zasadach zrównoważonego rozwoju, a w szczególności potrzebie dbałości o środowisko naturalne. Takie podejście przynosi korzyści firmie i jej otoczeniu oraz przyczynia się do podnoszenia jakości życia nas wszystkich. W ten sposób budujemy również wartość naszej firmy – bowiem już dawno minęły czasy, gdy przedsiębiorstwa oceniano wyłącznie przez pryzmat wyników finansowych – powiedział Andrzej J. Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.
– Świadomość zasad, praktyk i wyników działań ESG i ich wpływu na postrzeganie firm rośnie na całym świecie, niezależnie od sektora przemysłu. Jesteśmy bardzo zadowoleni, że Emitel osiąga niezrównane, doskonałe wyniki ESG, o czym świadczą stale poprawiające się punkty w ankiecie GRESB. Gratulujemy całemu zespołowi uzyskania tak wysokiego wyniku – powiedział Jim Metcalfe, Partner Zarządzający Alinda Capital Partners i Przewodniczący Rady Nadzorczej Emitel.
Utworzone w 2009 roku GRESB jest niezależnym badaniem zaangażowania społecznego i zrównoważonego rozwoju firm. Prowadzone badanie jest istotnym punktem odniesienia rynków finansowych. W 2021 roku GRESB BV – korporacja pożytku publicznego – rozpoczęła proces tworzenia niezależnej Fundacji GRESB, której jest właścicielem i zarządza standardami, na których opierają się oceny GRESB.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.