Aplikacje mobilne na fali wznoszącej
Autorem komentarza jest Magdalena Dudek, Country Manager w Infobip
Aplikacje mobilne systematycznie zyskiwały na popularności jeszcze przed pandemią, natomiast w jej efekcie jeszcze wzrosła dynamika tego zjawiska. Postępująca w skali globalnej cyfryzacja biznesu i idąca za tym popularność aplikacji mobilnych to konsekwencja presji konsumentów, którzy oczekują i wywierają na marki presję w zakresie cyfrowych rozwiązań, które byłyby proste, wygodne i satysfakcjonujące pod kątem personalizacji. Co kluczowe dla biznesu – najlepsze doświadczenia w tym względzie to już nie mglista obietnica monetyzacji, ale realny pieniądz, ponieważ konsumenci nauczyli się i chętnie płacą mobilnie . Mobilne aplikacje doskonale spełniają wspomniane role o czym świadczy fakt, że nie tylko częściej z nich korzystamy, ale i dłużej. Zgodnie z raportami pod względem średniego czasu korzystania z aplikacji mobilnych zbliżamy się do 5h dziennie, ale niektóre państwach wyraźnie przekraczają ten pułap. Co kluczowe, transformacja w kierunku mobile ma wymiar globalny, a nie selektywny – to bardzo mocny sygnał trendowy, nie sposób go zignorować. Tak dynamiczny rozwój sprawił , że pilną kwestią staje się dostarczenie odpowiedniej sprawności funkcjonowania aplikacji w tym np. odpowiednie zabezpieczenie transakcji online. Na tym polu w ostatnim czasie również dokonują się zmiany, co tez wskazuje, że za powodami popularności aplikacji stoją nie tylko czynniki zewnętrzne, ale i stałe ulepszanie i poprawa ich funkcjonowania.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.