Branża telekomunikacyjna wciąż ze sporym dystansem do idealnej obsługi klienta
ITBC Communication
Al. Księcia Poniatowskiego 1
03-901 Warszawa
artur_kosior|itbc.pl| |artur_kosior|itbc.pl
+48504327897
www.itbcgroup.pl
- Aż połowa spośród klientów dostawców usług telekomunikacyjnych, zaproszonych do najnowszego badania Salesforce, jest przekonana, że tylko groźba rychłej zmiany usługodawcy jest w stanie nakłonić operatora do zaprezentowania dogodniejszej i lepiej spersonalizowanej oferty.
- Duża część z nich nadal nie zna najważniejszych benefitów standardu 5G.
- Choć operatorzy deklarują zintensyfikowane wysiłki na rzecz poprawy komunikacji z klientami, wciąż pozostaje wiele do zrobienia w obszarze customer experience.
W dobie prymu jak najlepszej obsługi klienta i jego doświadczeń ze wszystkich interakcji z marką, dostawcy usług telekomunikacyjnych powinni jak najszybciej wyeliminować wszystkie słabe punkty komunikacji z klientami i poprawiać jej jakość oraz lepiej personalizować ofertę by utrzymać ich lojalność.
Czasy, w których najwięksi gracze branży telko mieli wyłączność na świadczenie usług telekomunikacyjnych bezpowrotnie minęły. Coraz większą część rynku stanowią dzisiaj mniejsi, często „narodzeni” już wyłącznie w cyfrowej przestrzeni usługodawcy, którzy oferują prostszą i bardziej intuicyjną obsługę klienta w kanałach online oraz bogatszą gamę rozwiązań. Przez to, klienci są coraz bardziej chętni do testowania usług od nowych dostawców i przestają być przywiązani do dotychczasowych operatorów.
Co ciekawe, dotyczy to nie tylko klientów indywidualnych, ale także biznesowych (B2B). Aż 63% respondentów kupujących usługi telekomunikacyjne na potrzeby swojej działalności przyznaje, że preferuje komunikację z dostawcą tylko za pośrednictwem kanałów cyfrowych. Z pewnością wynika to także z faktu, iż ponad połowa z nich zarządza wszystkimi obszarami swojego biznesu wyłącznie online’owo.
Aż 90% przedstawicieli branży telko było zgodnych co do faktu, że ich przedsiębiorstwa skupiają się na uproszczeniu komunikacji z klientami i dążeniu do jak najszybszego rozwiązywania zgłaszanych spraw oraz problemów. Nie ulega jednak wątpliwościom, że ich klienci chcą znacznie więcej – jedynie 22% z nich oceniło dostępne narzędzia do zarządzania swoimi kontami klienckimi jako doskonałe, zaś 40% nie kryje swojego niezadowolenia z ogółu doświadczeń z interakcji ze swoim aktualnym operatorem usług.
Dla 51% kanały online są najchętniej wybieranymi formami zarządzania kontem, zapoznawania się z usługami, dokupowania oraz rezygnacji z nich czy kontaktu z obsługą, choć 35% ankietowanych klientów wciąż deklaruje nawiązywanie kontaktu ze swoim dostawcą zarówno w cyberprzestrzeni jak i w tradycyjnych, fizycznych punktach handlowych. Tylko 23% oceniło rozwiązanie swojej sprawy, przedstawionej podczas osobistej wizyty w oddziale operatora, jako sprawne i satysfakcjonujące.
Dużą szansę zarówno na przyciągnięcie nowych jak i utrzymanie aktualnych klientów analitycy Salesforce dostrzegają w usłudze łączności 5G. Ich zdaniem, branża ma jednak wciąż problemy w jasnym i klarownym komunikowaniu korzyści wynikających z bardzo szybkiej, mobilnej łączności z globalną siecią. Ponad połowa (53%) badanych konsumentów nie dostrzegała w standardzie 5G szans na poprawę dostępności szybkiego Internetu dla społeczności dotąd wyłączonych z jego zasięgu, 72% nie łączyło nowej generacji mobilnego transferu danych z immersyjną rozrywką (w tym wirtualną i rozszerzoną rzeczywistością) oraz Internetem Rzeczy, zaś aż 74% nie wie o perspektywach związanych ze zdalnym sterowaniem urządzeniami (m.in. w ramach ekosystemów smart-home) przy użyciu łączności 5G. Po przedstawieniu im listy tego typu benefitów, blisko 70% respondentów przyznało, że chętnie zapłaciłoby więcej za usługi dostępu do łączności 5G.
W badaniu Salesforce – Trends in Communication Report wzięło udział 500 ekspertów branży telekomunikacyjnej oraz 6 tysięcy klientów z całego świata, w tym z Europy.

5G Broadcast: Emitel testuje nowy standard telewizji mobilnej dla Telewizji Puls

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury
Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.
Media i PR
M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.
Firma
Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.