CEVA Logistics i Orange Polska – razem od 15 lat
CEVA Logistics podpisała umowę na obsługę logistyczną Orange Polska w 2008 roku. Wtedy też został uruchomiony przez CEVA magazyn centralny produktów Orange w Ołtarzewie o powierzchni 17 tys. mkw. Co warto podkreślić, już po niespełna dwóch latach od jego otwarcia, jako pierwszy w Polsce, obiekt ten uzyskał status magazynu pokazowego „Showcase”.
W ciągu 15 lat CEVA i Orange Polska systematycznie rozszerzały zakres swojej współpracy, w odpowiedzi na dynamiczny rozwój biznesu operatora sieci komórkowej i nowe wyzwania rynku. Obecnie CEVA zarządza magazynem centralnym w Ołtarzewie oraz prowadzi obsługę w 8 lokalizacjach na terenie Polski. Jej zadaniem jest kompletacja i wysyłka zamówień składanych przez klientów i salony sprzedaży Orange w całej Polsce. Asortyment obsługiwanych towarów jest bardzo szeroki i zróżnicowany, od telefonów komórkowych, kart SIM, dekoderów, modemów, części zamiennych, po materiały marketingowe i wyposażenie salonów.
W magazynie centralnym w Ołtarzewie, zespół pracowników CEVA Logistics zapewnia kompleksową obsługę logistyczną, transport, obsługę zwrotów i zamówień awaryjnych dla partnerów technicznych, a także wyspecjalizowane usługi o wartości dodanej. Należy do nich kitting, pakowanie, testowanie, obsługa reklamacji oraz odnowa urządzeń.
Piotr Wichrowski, Operations Contract Management Head, CEVA Logistics, podkreśla: „Piętnaście lat współpracy z Orange Polska pokazuje nam jak ważna jest umiejętność budowania relacji z klientem dla wspólnych doświadczeń, rozwoju i utrzymania pozycji na rynku. Tak długotrwała współpraca musi opierać się na wysokiej jakości obsługi, wyspecjalizowanym i doświadczonym w obsłudze branży telekomunikacyjnej zespole, otwartym na nowe pomysły i potrzeby. Cieszymy się, że wspólnie z naszym klientem możemy rozwijać dalej tę współpracę i osiągać kolejne cele”.
Automatyzacja zwiększa efektywność
W zarządzanych lokalizacjach CEVA stawia na wykorzystanie innowacyjnych technologii i wdrażanie najnowocześniejszych rozwiązań z zakresu automatyzacji procesów. Ich celem jest zwiększenie efektywności i wydajności obsługi magazynowej a także, co ma kluczowe znaczenie, skracanie czasu realizacji dostaw. Jednym z przykładów jest zautomatyzowany system kompletacji zamówień. Opiera się na wykorzystaniu przenośników rolkowo-taśmowych z automatycznym układem transportu kontenerów do stref kompletacji, wagi dynamicznej, która weryfikuje poprawność zamówienia oraz skanera umożliwiającego sortowanie przesyłek dla różnych firm kurierskich.
Wspólnie dla zrównoważonego rozwoju i środowiska
CEVA Logistics i Orange Polska przykładają dużą wagę i wspólnie wdrażają proekologiczne rozwiązania i standardy, tak aby w jak największym stopniu zminimalizować wpływ łańcucha dostaw na środowisko.
W magazynie w Ołtarzewie, z inicjatywy Orange, wdrożono całkowicie elektroniczny obieg dokumentów magazynowych. Jak wynika z wyliczeń Orange, przyniesie to oszczędność na poziomie ok. 600 tys. kartek papieru rocznie, co jest równoznaczne z zachowaniem 102 drzew. CEVA wdrożyła także projekt ekologicznych pudełek kartonowych do wysyłki, niewymagających foliowania i dołączanych dokumentów. Ich zastosowanie przekłada się na roczne oszczędności ok. 4 ton folii i ok. 120 kWh energii elektrycznej co nam daje redukcję ilości emisji CO2 - 3,364 tony dla folii oraz 79 kg dla energii elektrycznej.
W Ołtarzewie zamontowano również praso-kontenery, czyli pojemniki, które przygotowują do recyklingu odpady tekturowe i foliowe. Warto też wspomnieć o rozwiązaniach ograniczających zużycie energii elektrycznej, tj. inteligentny system oświetlenia LED z czujnikami ruchu albo wykorzystanie kurtyn paskowych w dokach przeładunkowych, co zapewnia dodatkową izolację termiczną i obniża koszty ogrzewania.
![Sony o technologiach chmurowych! Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1299719476,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sony o technologiach chmurowych!
![Startuje pierwsza w Polsce Akademia 5G](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1662698397,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Startuje pierwsza w Polsce Akademia 5G
![Program CSR Nexera Heroes z kolejnym rekordem](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_281437630,w_254,wo_300,ho_169,r_png,_small.png)
Program CSR Nexera Heroes z kolejnym rekordem
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Konsument
![](https://www.newseria.pl/files/11111/recycling-1,w_274,_small.jpg)
Gminy obawiają się wysokich kar za nieosiągnięcie poziomów recyklingu odpadów. Apelują o szybkie wprowadzenie zasady „zanieczyszczający płaci”
Polska jest ostatnim krajem Unii Europejskiej, który nie wdrożył jeszcze systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta (ROP). W efekcie koszty zagospodarowania odpadów opakowaniowych obecnie ponoszą głównie mieszkańcy, a odpowiedzialność organizacyjną – gminy. To na nich spoczywa też obowiązek osiągania określonych prawem poziomów odpadów poddanych recyklingowi. W tym roku wiele z gmin może mieć z tym problem, a to oznacza groźbę kar. Wprowadzenie systemu kaucyjnego bez wcześniejszego albo równoległego wprowadzenia ROP może oznaczać dalsze problemy gmin. – Konieczne jest uszczelnienie systemu – podkreśla Olga Goitowska z Urzędu Miejskiego w Gdańsku.
Prawo
Cudzoziemcy odgrywają coraz większą rolę na polskim rynku pracy. Firmy wciąż obawiają się skomplikowanych i długotrwałych procedur
![](https://www.newseria.pl/files/11111/gremi-cudzoziemcy-foto,w_133,_small.jpg)
Liczba pracowników z zagranicy zarejestrowanych w ZUS-ie w ciągu ostatniej dekady wzrosła kilkukrotnie. Zdecydowanie szybciej przybywa w tej grupie obywateli spoza Unii Europejskiej, nie tylko z Ukrainy, Białorusi i Kaukazu, ale też z Azji Południowo-Wschodniej, Afryki czy Ameryki Południowej. W przyszłości potrzeba zatrudniania obcokrajowców będzie coraz większa ze względu na kurczącą się liczbę osób w wieku produkcyjnym. Dlatego firmy podkreślają potrzebę uproszczenia procedur dopuszczających pracowników z krajów trzecich i skrócenia czasu ich procedowania.
Transport
Warszawa pracuje nad rewolucją biletową. Nowy system pozwoli płacić tylko za faktyczny czas podróży lub przejechane kilometry
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ztm-warszwa-bilety-foto2,w_133,r_png,_small.png)
W stolicy trwają prace nad nowym systemem biletowym. Zamiast karty miejskiej, na której kodowane są wszystkie dane, powstanie centralne konto pasażera, dostępne z komputera i aplikacji mobilnej. Zniknie konieczność skanowania kodów QR w pojazdach, a wprowadzony ma zostać nowy system naliczania opłat za przejazd, wzorowany na obowiązującym m.in. w Londynie. – Zależy nam, żeby pasażer nie zastanawiał się, jaki bilet kupić, a podróż jego była rozliczana optymalnie, bo o to tu głównie chodzi – przekonuje Agnieszka Siekierska-Otłowska, dyrektorka Pionu Handlowego ZTM w Warszawie.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.