Emitel laureatem Konkursu Smart City Awards w kategorii Smart City Solution
Emitel został doceniony za system zdalnego odczytywania parametrów z wodomierzy dla Miejskiego Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji we Wrocławiu. Kapituła Konkursu Smart City Awards zwróciła szczególną uwagę, że jest to jeden z największych miejskich projektów Internetu Rzeczy (IoT) w Polsce, a w ramach projektu powstała sieć, która swoim zasięgiem obejmie cały Wrocław.
Nagrodzone rozwiązanie to zbudowanie innowacyjnego systemu zdalnego odczytywania parametrów z wodomierzy dla Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji (MPWiK). To pierwszy na taką skalę miejskich projektów Internetu Rzeczy (IoT) w Polsce, który docelowo obejmować będzie nawet ponad 70 tys. liczników. Dostarczone rozwiązania zapewnią także rozszerzoną łączność z urządzeniami zlokalizowanymi w trudno dostępnych lokalizacjach, takimi jak głębokie studnie, czy też piwnice. Do realizacji projektu sieci Emitel stosuje technologię LoRaWAN, która już wcześniej z powodzeniem była wykorzystywana przez spółkę przy wdrożeniach z zakresu IoT w innych miastach. Wdrożenie we Wrocławiu rozpoczęło się w maju 2021 roku.
– Cieszy mnie nagroda dla Emitel za wdrożone rozwiązanie przygotowane dla MPWiK. To docenienie naszych inteligentnych rozwiązań z zakresu smart city, które wdrożyliśmy już w kilku miastach. W ramach rozwoju tego obszaru udostępniamy samorządom sieci umożliwiające wdrażanie rozwiązań, które mogą przede wszystkim przynieść korzyść mieszkańcom, a także zbierać cenne informacje dla służb miejskich. Każdego dnia pojawiają się nowe pomysły i rozwiązania z zakresu IoT i smart city, które mogą znacząco poprawić funkcjonowanie miast i ich mieszkańców w wielu aspektach. Emitel dzięki rozwiniętej w całej Polsce infrastrukturze i efekcie synergii z pozostałymi projektami może wdrażać te rozwiązania na terenie całego kraju – powiedział Maciej Staszak, Wiceprezes Zarządu Emitel S.A.
Pandemia koronawirusa przyspieszyła realizację projektów, które nie tylko umożliwiają obniżenie kosztów i zwiększenie efektywności, ale też wpływają na poprawę jakości życia mieszkańców i wspierają cele ochrony środowiska naturalnego. Nowatorskie rozwiązania pozwalają wykorzystać potencjał technologii w budowie inteligentnych miast. Technologie Internetu Rzeczy (IoT) są kluczowe dla ich budowy. Nowoczesne miasta mają być przyjazne dla środowiska i jego mieszkańców. Rozwiązania przygotowane przez Emitel wpisują się w wyzwania, przed jakimi dzisiaj stają miasta w Polsce.
Konkurs Smart City Awards ma na celu popularyzację osobowości i przedsięwzięć, które w znaczący sposób przyczyniły się do promocji rozwiązań, służących budowie inteligentnych miast w Polsce, oraz miast realizujących tę ideę. Wyróżnienia skierowane są zarówno do przedstawicieli sektora biznesowego, jak i administracji lokalnej, którzy poprzez realizowane projekty, z wykorzystaniem innowacyjnych rozwiązań i strategii zarządzania, przyczyniają się do wzrostu konkurencyjności polskich miast, gospodarki i biznesu.
Kapituła Konkursu Smart City Awards:
- Maciej Bluj - Przewodniczący Rady Programowej, Ekspert w dziedzinie rozwiązań smart city, Wiceprezydent Miasta Wrocławia w latach 2007 – 2018
- Witold Abramowicz - Profesor Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu
- Szymon Ciupa - Ekspert Smart City i GIS, www.smartcity-expert.eu
- Jan Czajkowski -Współprzewodniczący Zespołu Społeczeństwa Informacyjnego Komisji Wspólnej Rządu i Samorządu Terytorialnego, Związek Miast Polskich
- Bartosz Dominiak -Zastępca Burmistrza Dzielnicy Ursynów m.st. Warszawy,
- Adam Jędrzejewski -Founder & CEO, Stowarzyszenie Mobilne Miasto
- Julia Kozak - Partner, THINK TANK
- Tomasz Kulisiewicz - Ekspert, Ośrodek Studiów nad Cyfrowym Państwem
- Bożena Lublińska-Kasprzak - Ekspert ds. przedsiębiorczości i innowacji, Członek Rady Uczelni w SGH, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości w latach 2009-2016
- Aneta Pernak - Wiceprezes Zarządu, MM Conferences
- Bartosz Piziak - Kierownik Laboratorium Innowacji Miejskich - Urban Lab, Instytut Rozwoju Miast i Regionów
- Marek Wąsowski – Dyrektor Biura Konsorcjum Smart Power Grids Polska, Politechnika Wrocławska
- Piotr Zesiuk - Prezes Zarządu, MM Conferences.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.