Emitel z certyfikatem Świadomy Wybór „Newsweeka” 2021
Emitel otrzymał od redakcji „Newsweeka” certyfikat w kategorii Zmieniamy świat na lepsze, za budowany system zdalnego odczytu wodomierzy dla wrocławskich wodociągów. To nowa kategoria wyróżnień redakcji – B2B, czyli business to business. Jest ona przeznaczona dla firm, które choć nie zawsze świadczą usługi indywidualnym klientom, to wpływają na jakość ich życia.
Budowana przez Emitel sieć swoim zasięgiem obejmie całe miasto, a na licznikach wody zainstalowane zostaną specjalne urządzenia, które umożliwią bezprzewodową komunikację. Wrocławskie MPWiK otrzyma dane dotyczące zużycie wody bez konieczności wysyłania w teren pracowników i angażowania klientów. Dzięki temu projektowi będzie można efektywnie zarządzać przepływem wody, co jest niezwykle istotne i przekłada się na realne oszczędności.
To jeden z największych miejskich projektów Internetu Rzeczy (IoT) w Polsce, który docelowo obejmować będzie nawet ponad 70 tys. liczników. Dostarczone rozwiązania zapewnią także rozszerzoną łączność z urządzeniami zlokalizowanymi w trudno dostępnych lokalizacjach, takimi jak głębokie studnie czy piwnice. Do realizacji projektu sieci Emitel stosuje technologię LoRaWAN, która już wcześniej z powodzeniem była wykorzystywana przez spółkę przy wdrożeniach IoT w innych miastach.
– Rozwiązanie, które Emitel wdraża we Wrocławiu, było szyte na miarę dla naszego klienta, ponieważ właśnie w ten sposób podchodzimy do projektów z zakresu Internetu Rzeczy. Bazując na naszym know-how oraz bogatym doświadczeniu w budowie rozwiązań Smart Cities jesteśmy w stanie szybko przygotować optymalne rozwiązanie – powiedział Maciej Staszak, Wiceprezes Zarządu – Dyrektor Sprzedaży w Emitel S.A.
Kapituła w uzasadnieniu nadania certyfikatu Świadomy Wybór „Newsweeka” 2021 wskazała, że Emitel otrzymał nagrodę dla systemu zdalnego odczytywania wodomierzy stworzonego dla Miejskiego Przedsiębiorstwie Wodociągów i Kanalizacji we Wrocławiu, ponieważ w opinii redakcji ten projekt jest technologią przyszłości w praktyce. Inni nagrodzeni w kategorii Zmieniamy świat na lepsze to: Stena Recycling za Stena Circular Economy Award oraz firma Zadbano za swoją najbardziej popularną usługę Home Delivery.
W skład Kapituły weszli:
Dariusz Ćwiklak, zastępca redaktora naczelnego i szef działu biznes „Newsweeka”
Renata Kim, szefowa działu społeczeństwo „Newsweeka”
Anna Dygasiewicz-Piwko, dyrektor projektu „Newsweek Living”
Maciej Gajek, dziennikarz „Newsweeka”, opiekun merytoryczny akcji Świadomy Wybór.
O Emitel
Należąca do amerykańskiego funduszu Alinda Capital Partners spółka Emitel S.A. to największy operator naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce. Od ponad 50 lat dzięki Emitel sygnały telewizji i radia mogą być odbierane we wszystkich polskich domach. Oprócz usług dla nadawców telewizyjnych i radiowych, Emitel oferuje infrastrukturę wysokościową dla operatorów telefonii komórkowej, projektuje i instaluje nowoczesne systemy łączności bezprzewodowej oraz uczestniczy w tworzeniu inteligentnych miast i włącza się w prace nad przygotowaniem do budowy sieci 5G w Polsce.
Dodatkowe informacje:
Agnieszka Sobucka
Menedżer ds. Komunikacji i PR, Rzecznik Prasowy
Kom: +48 507 710 701
Agnieszka.Sobucka@emitel.pl

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.