Infobip na zakupach – przejął ANAM oraz Shift
Infobip, jeden z globalnych liderów w zakresie komunikacji omnichannel, wzmacnia swoja pozycje na globalnym rynku poprzez przejęcia. Firma zakomunikowała właśnie przejęcie Shift, wiodącego regionalnego organizatora konferencji technologicznych, oraz ANAM, największego dostawcę usług zabezpieczeń SMS Firewall.
Anam oferuje rozwiązania dla ponad 80 operatorów z ponad 606 milionami klientów na całym świecie. To strategiczne przejęcie wzmacnia pozycję Infobip jako dostawcy pierwszego wyboru dla operatorów sieci komórkowych dzięki rozszerzeniu oferty rozwiązań i usług. Połączone portfolio rozwiązań stanowi wyjątkową w skali rynku propozycję dla operatorów telefonii komórkowej, która przyniesie również znaczne korzyści abonentom i obejmie najlepsze w swojej klasie rozwiązania zabezpieczeń wysyłki SMS, platformy SMS, SMSC, CPaaS, RCS oraz uwierzytelnianie i weryfikację. Wraz z włączeniem firmy Anam do wewnętrznego działu Strategicznego Partnerstwa z Operatorami klienci obu firm skorzystają z lepszej, kompleksowej oferty obejmującej całodobowe centrum operacyjne sieci (NOC), wsparcie naziemne, wzbogaconą analizę i raportowanie. Połączone zasoby Anam i Infobip zapewniają obecnie najlepszy w sektorze łańcuch dostaw SMS-ów A2P.
Po połączeniu Infobip będzie w stanie dostarczać rozwiązania nawet dla łącznie ponad 700 operatorów na całym świecie, pokrywających blisko 64% rynku mobilnego. Infobip przetwarza miesięcznie ponad 14 miliardów interakcji z klientami w pełnym zakresie kanałów komunikacji w ponad 190 krajach na całym świecie. Obie firmy są aktywnymi członkami stowarzyszonymi GSMA i konsekwentnie zajmują pierwsze miejsce w raportach porównawczych firmy ROCCO jako dostawcy zapory SMS Firewall A2P.
Shift dzięki dziesięcioletniemu doświadczeniu w tworzeniu konferencji programistów, fintech i sztucznej inteligencji, zajmuje pozycję największego w Europie Południowo-Wschodniej organizatora konferencji technologicznych. Przejęcie ma zapewnić obu firmom know-how i możliwości biznesowe w tej przestrzeni, nie tylko wzmacniając własną ofertę konferencyjną firmy Infobip, ale również tworząc podstawę całkowicie nowego działu Developer Experience. Oprócz tworzenia globalnych konferencji dla deweloperów dział będzie zajmował się rynkiem B2C.
„Bardzo się cieszę, że Anam zdecydował się dołączyć do Infobip. W ubiegłym roku skutki pandemii dotknęły wielu operatorów, którzy regularnie zgłaszali wzrost ruchu w swoich sieciach ponieważ firmy przeszły na model cyfrowy niemal z dnia na dzień. Wraz z firmą Anam możemy zapewniać operatorom jeszcze większe wsparcie, aby zabezpieczyć zarządzanie ruchem wiadomości i pomóc im wnieść większą wartość dla ich sektora i użytkowników końcowych. Warto też pamiętać, że Infobip jest na trajektorii wzrostu, zmierzającej do większej ekspozycji na B2C, a dokładniej na obszar Business-to-Developer (B2D). Zatem posiadanie na pokładzie Ivana Burazina z jego doświadczeniem jako twórcy Shift, największej konferencji deweloperskiej w regionie, będzie dla nas w tej kwestii dodatkowym atutem” – uważa Silvio Kutić, założyciel i dyrektor generalny Infobip.
„Kluczową częścią ekosystemu przesyłania wiadomości jest bezpieczeństwo i integralność sieci mobilnych. Aby branża nadal się rozwijała kanał przesyłania wiadomości musi być wolny od spamu i oszustw, a pozycja operatorów telefonii komórkowej, przedsiębiorstwa i abonentów musi być chroniona. Właśnie w tym celu łaczymy dwie najlepsze w swojej klasie firmy zajmujące się komunikacją. Połączenie produktów obu firm sprawia, że wspólna oferta jest wyjątkową propozycją dla operatorów telefonii komórkowej. Cieszymy się, że możemy dołączyć do Infobip, kontynuować nasz rozwój i wnosić jeszcze większą wartość dla naszych klientów ” - twierdzi Darragh Kelly, dyrektor generalny Anam.
„Naszą wizją od zawsze było uzyskanie statusu jednej z największych konferencji deweloperów na świecie, a także wzmocnienie więzi Chorwacji ze światem programistów. Teraz, dzięki połaczeniu z Infobip, wydaje się, że ta wizja wreszcie stała się możliwa ”- dodaje Ivan Burazin, założyciel i dyrektor generalny Shift.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 65 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.
www.infobip.com

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.