Infobip zaufanym partnerem GSMA
Reprezentujacą interesy operatorów komórkowych GSMA przyznała firmie Infobip, specjalizującej się w globalnej komunikacji w chmurze, status zaufanego partnera w programie Identity Revenue Acceleration Initiative. Wspiera to systematyczne działania Infobip ukierunkowane na tworzenie rozwiązań i zwiększanie przychodów dla operatorów sieci komórkowych korzystających z technologii tożsamości cyfrowej.
Zgodnie z niedawnym raportem Juniper Research „Digital Identity: Technology Evolution, Regulatory Analysis & Forecasts 2019-2024” usługi związane z weryfkacją tożsamości za pomocą kart SIM, wygenerują ponad 7 miliardów dolarów dla operatorów telefonii komórkowej w 2024 roku. To wzrost o ponad 800% w stosunku do oczekiwanych 859 milionów dolarów za 2019 r.
Richard Cockle, Head of Identity, IoT and Big Data w The GSMA, wyjaśnia: „W GSMA odnotowujemy duże zapotrzebowanie operatorów na dane weryfikujące tożsamość, szczególnie pomocne w kwestii ochrony przed oszustwami i ulepszenia cyfrowych doświadczeń użytkowników. Naszym celem jest wspieranie współpracy operatorów sieci komórkowych w celu wykorzystania tych danych z korzyścią dla całego ekosystemu, od użytkowników po marki i ich partnerów technologicznych. Wierzymy, że Infobip ma odpowiednie kwalifikacje, które pomogą nam w realizacji tej inicjatywy ”.
Kluczowym elementem Identity Revenue Acceleration Initiative jest zapewnienie klientom rzeczywistej wartości i większej funkcjonalności wraz ze wdrażaniem technologii tożsamości cyfrowej, co prowadzi do ogólnej poprawy jakości obsługi klienta. Zapewnia to najwyższy poziom bezpieczeństwa transakcji klientów przy możliwie najmniejszej ingerencji w ich użytkowanie sieci.
Infobip opracował autorskie rozwiązanie Mobile Identity, które oferuje usługi identyfikacji, autoryzacji i ochrony przed oszustwami w czasie rzeczywistym. Znacząco usprawnia ono cały proces zakupowy klienta - od utworzenia konta do płatności lub realizacji innych transakcji. Co ważne Mobile Identity to rozwiązanie zgodne z RODO i chroniące prywatność użytkownika końcowego – ani firmy, ani operatorzy sieci komórkowych nie dowiadują się niczego nowego o użytkowniku końcowym, poza informacjami, które już posiadają.
Mijo Soldin, Dyrektor ds. Strategii i Partnerstwa z Operatorami w firmie Infobip, komentuje: „Konsumenci czują się bardziej komfortowo przechodząc przez całość procesu zakupowego na swoich telefonach – co jest możliwe w dużej mierze dzięki poprawie bezpieczeństwa i wzroście zaufania. Jednak aby zainteresować cały rynek, potrzebujemy pełnego pokrycia, zapewniającego większy popyt i większe przychody dla wszystkich operatorów. Konieczne jest wprowadzenie na rynek zestandaryzowanej oferty produktowej oraz jednolitej polityki prywatności. Jesteśmy zaszczyceni i podekscytowani, że możemy tak blisko współpracować z GSMA nad tą ważną inicjatywą”.
Usługi oparte na tożsamości cyfrowej zwykle koncentrują się na uwierzytelnianiu, autoryzacji, ochronie przed oszustwami i rozmaitych funkcjonalnościach takich jak SIM Swap, Silent Mobile Verification, Instant Form Filling, Know Your Customer (KYC), Account Takeover Protection (ATP) czy Account Tenure, których dostarczają operatorzy sieci komórkowych.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.
www.infobip.com
Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów
Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
PragmaGO implementuje infrastrukturę IT T-Mobile
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
IT i technologie
W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]
Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.
Edukacja
Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami
Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.
Fundusze unijne
Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty
Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.