Jak poprawnie rozpoznawać potrzeby rynku i odpowiadać na nie działaniami
Czym tak naprawdę jest outsourcing, z jakimi wiąże się ułatwieniami i korzyściami dla klienta. Jak poprawnie rozpoznawać potrzeby rynku i odpowiadać na nie działaniami - analiza elementarnych procesów realizowanych przez Telmon.
Outsourcing to termin bardzo popularny w ostatnich latach, szczególnie w dziedzinie audytu, kadr czy też działalności bankowej. Co dokładnie kryje się za tą nazwą? W skrócie outsourcing to nic innego jak przejęcie przez zewnętrzną, specjalistyczną firmę niektórych procesów i ich pełna realizacja. W pełni oznacza to, że stoją za tym ludzie, którzy przejmują odpowiedzialności, nadzór, wnoszą know-how, przygotowują analizę i rekomendacje.
Klienci często zadają sobie pytanie, co w ich biznesie jest najważniejsze. Zastanawiają się niejednokrotnie, na rozwój której gałęzi swojej działalności położyć największy nacisk, jak zoptymalizować swój biznes. Wyobraźmy sobie firmę zajmującą się ubezpieczeniami oferowanymi na dużą skalę. Czy ubezpieczyciel powinien znać się na obsłudze klienta czy sprzedaży ubezpieczeń? Gdy zastanowimy się nad tym dłużej, wiemy, że nie musi to leżeć w zakresie jego kompetencji. Tu dobrym pomysłem jest outsourcować procesy obsługi klienta i sprzedaży. W Telmon realizujemy właśnie tego typu procesy dla klientów różnych branży np. ubezpieczeniowej, bankowej czy telekomunikacyjnej.
Decyzja o zrealizowaniu części procesów przez wynajęcie dobrej firmy outsourcingowej to szereg korzyści. Nie tylko zyskujemy możliwość skupienia się na core biznesie, ale też wykorzystania zasobów do wykonywania innych projektów w pełni. Wszystkie procesy towarzyszące zostają oddelegowane do firmy zewnętrznej. Dzięki takiemu działaniu mamy zwykle niższe koszty niż w przypadku zatrudniania dodatkowych pracowników, nie mamy konieczności ich szkolenia, co oznacza, że optymalizujemy koszty prowadzenia biznesu. Ponad jesteśmy bardziej elastyczni, zewnętrzna firma przyjmuje zlecone zadania, a nasi pracownicy mają możliwość skupić się na projektach wewnętrznych innej rangi. Wszystko to wpływa zdecydowanie na skalowalność biznesu.
Telmon, jako specjalistyczna firma usługowa, realizuje takie procesy od wielu lat. W naszym modelu współpracy najlepiej sprawdza się rozwiązanie, w którym pomimo, że działamy na zlecenie Partnera, to w pewien sposób, stajemy się jego integralną częścią. Taki model współpracy zapewnia skuteczną obsługę outsoursowanego procesu, za który odpowiadamy. Dlaczego? Ponieważ wzajemnie możemy dzielić się doświadczeniem i wiedzą. Wspólnie też z Partnerem realizujemy wyznaczone cele.
Co według Telmon jest najważniejsze w outsourcingu? Kluczowa jest transparentność między stronami i partnerstwo, które umożliwia każdej z zaangażowanych stron osiągnięcie sukcesu. Bo przecież w tym rodzaju współpracy to nie tylko Partner korzysta na realizowaniu działań, ale też call center, któremu zlecony jest projekt. Ma ono ogromną szansę na poznanie nowej branży, produktów, procesów i budowanie trwałych relacji z Partnerem.
Dla Telmon outsourcing to procesy, które w pewnym sensie mamy już we krwi. Bardzo chętnie realizujemy tego typu działania i też świetnie się w nich odnajdujemy. Oczywiście wynika to z faktu, że każdy tego typu projekt jest inny. Może się zdawać, że optymalizacja takiego rodzaju działań to coś naturalnego i wykonuje się je "schematycznie". Nic bardziej mylnego - z każdym Partnerem mamy inną relację. Bo nie da się dokładnie tych samych czynności realizować dla Partnera związanego z bankowością i dla Partnera związanego np. z telekomunikacją. Stąd praca z każdym naszym klientem jest dla nas cenna i rozwijająca - mówi Artur Kapacki, prezes zarządu Telmon.
Dobry outsourcing nie jest tani, trzeba pamiętać, że ponoszona opłata dotyczy całości usługi. W związku z tym płacimy nie tylko za wynik, ale też profesjonalny personel, z odpowiednimi kompetencjami, jego rekrutację, szkolenia, biuro jak i systemy, które przyczyniają się do tworzenia optymalnego efektu. Czy decyzja o outsoursowaniu niektórych procesów później zaprocentuje? Oczywiście!
Czy można wskazać minusy outsourcingu? Zawsze zastanawiając się, czy zdecydować się na outsourcing trzeba pomyśleć, jak wiele procesów uda nam się ograniczyć. Czy dzięki Partnerowi uda nam się zrealizować więcej założeń, czy może wynik będzie jeszcze inny? Dopiero jak uświadomimy sobie wszystkie strony, plusy czy też minusy tego projektu, będziemy w stanie faktycznie ocenić, czy outsourcing jest korzystny dla nas i dla naszego biznesu.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień
Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.
Prawo
Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.
Handel
Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.