Komunikaty PR

Jak poprawnie rozpoznawać potrzeby rynku i odpowiadać na nie działaniami

2022-07-11  |  18:10
Biuro prasowe

Czym tak naprawdę jest outsourcing, z jakimi wiąże się ułatwieniami i korzyściami dla klienta. Jak poprawnie rozpoznawać potrzeby rynku i odpowiadać na nie działaniami - analiza elementarnych procesów realizowanych przez Telmon.

 

 

Outsourcing to termin bardzo popularny w ostatnich latach, szczególnie w dziedzinie audytu, kadr czy też działalności bankowej. Co dokładnie kryje się za tą nazwą? W skrócie outsourcing to nic innego jak przejęcie przez zewnętrzną, specjalistyczną firmę niektórych procesów i ich pełna realizacja. W pełni oznacza to, że stoją za tym ludzie, którzy przejmują odpowiedzialności, nadzór, wnoszą know-how, przygotowują analizę i rekomendacje.



Klienci często zadają sobie pytanie, co w ich biznesie jest najważniejsze. Zastanawiają się niejednokrotnie, na rozwój której gałęzi swojej działalności położyć największy nacisk, jak zoptymalizować swój biznes. Wyobraźmy sobie firmę zajmującą się ubezpieczeniami oferowanymi na dużą skalę. Czy ubezpieczyciel powinien znać się na obsłudze klienta czy sprzedaży ubezpieczeń? Gdy zastanowimy się nad tym dłużej, wiemy, że nie musi to leżeć w zakresie jego kompetencji. Tu dobrym pomysłem jest outsourcować procesy obsługi klienta i sprzedaży. W Telmon realizujemy właśnie tego typu procesy dla klientów różnych branży np. ubezpieczeniowej, bankowej czy telekomunikacyjnej.

 

Decyzja o zrealizowaniu części procesów przez wynajęcie dobrej firmy outsourcingowej to szereg korzyści. Nie tylko zyskujemy możliwość skupienia się na core biznesie, ale też wykorzystania zasobów do wykonywania innych projektów w pełni. Wszystkie procesy towarzyszące zostają oddelegowane do firmy zewnętrznej. Dzięki takiemu działaniu mamy zwykle niższe koszty niż w przypadku zatrudniania dodatkowych pracowników, nie mamy konieczności ich szkolenia, co oznacza, że optymalizujemy koszty prowadzenia biznesu. Ponad jesteśmy bardziej elastyczni, zewnętrzna firma przyjmuje zlecone zadania, a nasi pracownicy mają możliwość skupić się na projektach wewnętrznych innej rangi. Wszystko to wpływa zdecydowanie na skalowalność biznesu.

 

Telmon, jako specjalistyczna firma usługowa, realizuje takie procesy od wielu lat. W naszym modelu współpracy najlepiej sprawdza się rozwiązanie, w którym pomimo, że działamy na zlecenie Partnera, to w pewien sposób, stajemy się jego integralną częścią. Taki model współpracy zapewnia skuteczną obsługę outsoursowanego procesu, za który odpowiadamy. Dlaczego? Ponieważ wzajemnie możemy dzielić się doświadczeniem i wiedzą. Wspólnie też z Partnerem realizujemy wyznaczone cele.

Co według Telmon jest najważniejsze w outsourcingu? Kluczowa jest transparentność między stronami i partnerstwo, które umożliwia każdej z zaangażowanych stron osiągnięcie sukcesu. Bo przecież w tym rodzaju współpracy to nie tylko Partner korzysta na realizowaniu działań, ale też call center, któremu zlecony jest projekt. Ma ono ogromną szansę na poznanie nowej branży, produktów, procesów i budowanie trwałych relacji z Partnerem. 

 

Dla Telmon outsourcing to procesy, które w pewnym sensie mamy już we krwi. Bardzo chętnie realizujemy tego typu działania i też świetnie się w nich odnajdujemy. Oczywiście wynika to z faktu, że każdy tego typu projekt jest inny. Może się zdawać, że optymalizacja takiego rodzaju działań to coś naturalnego i wykonuje się je "schematycznie". Nic bardziej mylnego - z każdym Partnerem mamy inną relację. Bo nie da się dokładnie tych samych czynności realizować dla Partnera związanego z bankowością i dla Partnera związanego np. z telekomunikacją. Stąd praca z każdym naszym klientem jest dla nas cenna i rozwijająca - mówi Artur Kapacki, prezes zarządu Telmon. 


Dobry outsourcing nie jest tani, trzeba pamiętać, że ponoszona opłata dotyczy całości usługi. W związku z tym płacimy nie tylko za wynik, ale też profesjonalny personel, z odpowiednimi kompetencjami, jego rekrutację, szkolenia, biuro jak i systemy, które przyczyniają się do tworzenia optymalnego efektu. Czy decyzja o outsoursowaniu niektórych procesów później zaprocentuje? Oczywiście!

Czy można wskazać minusy outsourcingu? Zawsze zastanawiając się, czy zdecydować się na outsourcing trzeba pomyśleć, jak wiele procesów uda nam się ograniczyć. Czy dzięki Partnerowi uda nam się zrealizować więcej założeń, czy może wynik będzie jeszcze inny? Dopiero jak uświadomimy sobie wszystkie strony, plusy czy też minusy tego projektu, będziemy w stanie faktycznie ocenić, czy outsourcing jest korzystny dla nas i dla naszego biznesu.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja PragmaGO implementuje infrastrukturę IT T-Mobile Biuro prasowe
2024-09-23 | 13:30

PragmaGO implementuje infrastrukturę IT T-Mobile

PragmaGO przeprowadziła migrację infrastruktury IT do T-Mobile. To działanie, dzięki któremu Spółka będzie mogła bez przeszkód kontynuować rozwój usług
Telekomunikacja Jak miasta inwestują w zieloną komunikację? Przegląd rozwiązań
2024-09-17 | 01:00

Jak miasta inwestują w zieloną komunikację? Przegląd rozwiązań

Jak podaje Europejska Agencja Środowiska, 1/4 całkowitej emisji CO2 w Unii Europejskiej w 2019 roku pochodziła z sektora transportu, z czego niemal 72% – z transportu drogowego. Zgodnie z
Telekomunikacja Apel do posłów o doprecyzowanie Prawa Komunikacji Elektronicznej
2024-07-04 | 09:00

Apel do posłów o doprecyzowanie Prawa Komunikacji Elektronicznej

Polscy przedsiębiorcy telekomunikacyjni, którzy stanowią trzon sektora oraz filar polskiej gospodarki cyfrowej, apelują do posłów o stworzenie dobrego i przewidywalnego prawa.

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

Budowa sieci szybkiej łączności dla polskiej energetyki wchodzi w kolejny etap. Czas usuwania awarii będzie krótszy

Spółka PGE Dystrybucja podpisała z firmą Ericsson umowę na dostawę blisko 600 systemów zasilania dla radiowych stacji bazowych i transmisyjnych węzłów agregacyjnych w ramach Programu LTE450. Jest to już ostatni kontrakt na dostawę kluczowych składników sprzętu telekomunikacyjnego sieci LTE450. Jego realizacja ma umożliwić budowę sieci o kluczowym znaczeniu dla sektora energetycznego, co przyspieszy jego cyfryzację.

Ochrona środowiska

Wzmocniona ochrona ponad 1,2 mln ha lasów. Część zostanie wyłączona z pozyskiwania drewna

Lasy Państwowe przedstawiły plan zwiększenia ochrony dla 17 proc. terenów leśnych, którymi zarządzają. To w sumie ponad 1,2 mln hektarów, z których 0,5 mln ha ma być całkowicie wyłączone z pozyskania drewna. Dodatkowa ochrona obejmie najcenniejsze przyrodniczo lasy w Polsce, w tym m.in. nadleśnictwa Puszczy Białowieskiej i najstarsze lasy w Polsce. Przedstawiciele LP podkreślają, że propozycja jest bezpieczna gospodarczo, ponieważ uwzględnia potrzeby przemysłu drzewnego i lokalnych mieszkańców.

Telekomunikacja

M. Wąsik: Potrzeba twardej reakcji UE na uszkodzenie kabli na Bałtyku. To element wojny hybrydowej

– Nie pohukiwanie w Parlamencie Europejskim, ale twarde sankcje, które Komisja powinna jak najszybciej zaproponować – mówi Maciej Wąsik, europoseł z PiS, zapytany o potrzebną reakcję państw Unii Europejskiej na uszkodzenie kabli biegnących na dnie Morza Bałtyckiego. Jak podkreśla, nikt nie ma wątpliwości, że to element wojny hybrydowej prowadzonej przez Rosję. Dlatego potrzebna jest jednolita i silna odpowiedź UE oraz większe wsparcie dla Ukrainy.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.