Komunikaty PR

Koronawirus vs. prognozy dla rynku płatnej telewizji w Polsce

2020-03-11  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com
Do pobrania Pakiet-PR ( 2.56 MB )

W kontekście epidemii koronawirusa SARS-CoV-2 straty liczy branża rozrywkowa. Co to jednak oznacza dla dostawców płatnej telewizji i serwisów VOD takich jak Netflix? Czy nieco paradoksalnie mogą na całej sytuacji zyskać, dzięki potencjalnie większe liczbie konsumentów, którzy będą zmuszeni zostać w domu?

 

Rewizja prognoz makroekonomicznych

Najnowsze prognozy makroekonomiczne dla Polski zakładają, że PKB może spaść do poziomu poniżej 2% w skali roku. Odbicie zakładane jest dopiero w IV kwartale, a powrót do projekcji sprzed wybuchu epidemii koronawirusa będzie możliwy w roku 2021.

W przypadku branży technologicznej przede wszystkim pojawia się obawa związana z zakłóceniem łańcucha dostaw sprzętu, w tym między innymi serwerów produkowanych na dalekim wschodzie. Mogą pojawić się również problemu z realizacja dostaw komponentów, elektroniki użytkowej i urządzeń końcowych.

 

Disney kolejny raz przesuwa debiut platformy VOD w Polsce

W krótkim okresie na koronawirus zakłócił mocno szereg wydarzeń, konferencji i imprez o charakterze masowym, również tych w branży TMT. Na 5 marca Disney+ zaplanował uroczyste wejście swojej platformy VoD na europejski rynek. Z tej okazji w Londynie miała się odbyć dwudniowa konferencja. Została jednak odwołana w obawie przed zagrożeniem epidemiologicznym.

Co więcej, przesuwa się po raz kolejny planowany debiut platformy VOD Disney+ w Polsce. Tym razem termin nie jest nawet określony. Faktem jest, że po wstępnym ogłoszeniu, ostatecznie 9 marca Disney usunął Polskę z krajów, w których ma pojawić się usługa Disney+. Oficjalny komunikat głosi, że 24 marca 2020 roku serwis zadebiutuje w Wielkiej Brytanii i Irlandii, Francji, Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Natomiast latem pojawi się w Belgii, Portugalii i krajach Skandynawskich.

 

Rynek VOD w Polsce może zyskać

Nie jest do końca jasne, czy ograniczenie planów inwestycyjnych Disney+ ma związek z zagrożeniem COVID-19 i ograniczaniem ryzyka związanego z ekspansją na zbyt wiele rynków równocześnie w sytuacji wysoce prawdopodobnej recesji na rynku amerykańskim. Być może powodem rezygnacji z debiutu na polskim rynku jest silna, lokalna konkurencja, bądź relatywnie wyższe KPI dotyczące piractwa.

Kluczowe pytanie to jednak, na ile fakt konieczności pozostania w domu przez większą niż zwykle liczbę konsumentów podbije wyniki na polskim rynku płatnej telewizji. Mimo, że wpływ tego czynnika na rynek może być krótkookresowy, scenariusz lepszych wyników dostawców płatnej telewizji i platform VOD jest prawdopodobny. Czy jednak wszyscy zyskają podobnie i jak zmieni się układ sił w porównaniu z tym sprzed roku?

PMR rozpoczyna właśnie prace nad najnowszą edycją swojego flagowego raportu na temat płatnej telewizji . Prognozy rozwoju rynku z pewnością  wezmą powyższe czynniki pod uwagę. Nowego materiału dostarczą też najnowsze badania konsumenckie PMR.

Poprzednia edycja raportu ► https://mypmr.pro/products/rynek-platnej-telewizji-i-vod-w-polsce-2019

<wykres>

 

AUTOR
Paweł Olszynka
ICT Business Unit Director

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Źródło informacji: PMR
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika Biuro prasowe
2025-06-17 | 09:30

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Marka HONOR, globalny lider w branży technologicznej, zaprezentowała najnowszą serię smartfonów HONOR 400. Premiera ta jest nie tylko krokiem naprzód w dziedzinie
Telekomunikacja Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie
2025-06-16 | 06:00

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska po raz kolejny potwierdził, że poziom pola elektromagnetycznego (PEM) w środowisku jest bezpieczny we wszystkich regionach kraju. Wyniki
Telekomunikacja Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów
2025-03-26 | 10:30

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Kary na kwotę niemal ćwierć miliarda złotych od UOKiK dla firm telekomunikacyjnych w latach 2020-2024 za naruszenie praw konsumentów – między innymi za wprowadzenie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Polityka

Transport

Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.

Handel

Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.