Niebawem na polskim rynku zadebiutuje RCS – zupełnie nowe wcielenie SMS-a
Od kilku lat systematycznie spada liczba wysyłanych przez Polaków wiadomości SMS. W 2018 Polacy wysłali łącznie 46,5 mld SMS-ów, to o 3 miliardy mniej niż rok wcześniej. Wiadomość tekstowa ma już jednak swojego technologicznego następcę bardziej dostosowanego do potrzeb współczesnego użytkownika – to RCS, czyli Rich Communication Services, który rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a
o szereg funkcji multimedialnych. Format z powodzeniem działa już w 55 krajach
i wielkimi krokami zbliża się do Polski. Już 4 marca w Warszawie odbędzie się specjalny warsztat dla firm organizowany przez Infobip, podczas którego będzie można poznać wszystkie funkcjonalności RCS i sprawdzić jego zastosowanie w praktyce.
„RCS to obok 5G jeden z najsilniejszych trendów na rynku telekomunikacyjnym. Warto przy tym zaznaczyć, że swój debiut w segmencie A2P miał dopiero na początku 2019 r., co tym bardziej pokazuje jak dobrze format się przyjął na całym świecie. Polska jest kolejnym
z obszarów dynamicznej ekspansji RCS. Patrząc na nawyki naszego społeczeństwa, odnajdywanie się zarówno w środowisku social media, jak i aktywne korzystanie ze środowiska mobile widać doskonałe fundamenty pod to rozwiązanie. W odróżnieniu od emerytowanego już SMS’a, usługa ta jest prawdziwym kombajnem multimedialnym. Wiadomości RCS adresowane np. do potencjalnego klienta to nie tylko nieograniczona ilość tekstu, ale także możliwość ząlączania różnych multimediów i pełna interaktywność ułatwiająca np. podejmowanie decyzji zakupowej czy przeglądanie portfolio produktowego. Komunikacyjnie założenia są bardzo podobne do SMS’a, natomiast pod względem funkcjonalności jest to zdecydowanie dużo bardziej adekwatny produkt na miarę naszych czasów, nawyków i rozwoju technologicznego. Nie bez powodu mówimy o nowym standardzie komunikacji mobilnej, gdyż zmiany są rewolucyjne w zestawieniu z SMS-em. Już wkrótce zresztą przekonają się o tym Polacy.” – wyjaśnia Magdalena Dudek, Senior Sales Manager w firmie Infobip.
W listopadzie 2019 r. format RCS był udostępniony przez 81 operatorów telekomunikacyjnych w 55 krajach. Szacuje się, że w I kwartale 2020 r. już blisko 100 operatorow będzie oferowało ten format. RCS ma rozbudowane funkcje chatu, włączając w to również możliwość posiadania chatu grupowego. Pozwala równiez na przesyłanie plików pomiędzy użytkownikami, w tym nie tylko plików tekstowych, lecz również audio oraz video. Można też za jego pomocą sprawdzić w czasie rzeczywistym zatowarowanie usług lub produktów. Komunikacja w tym przypadku przebiega bez konieczności wymieniania się dodatkowymi numerami i nie wymaga dodatkowych formalności. Infobip to jeden ze światowych liderów we wdrażaniu komunikacji RCS dla globalnych marek. Wśród jego klientów znajduje się m.in. Uber, a wśród stretegicznych partnerów Vodafone i Google. „W naszym portfolio dominują zarówno globalne marki jak i podmioty działające na wybranych lokalnych rynkach. Co ciekawe formuła RCS jest na tyle uniwersalna, że sprawdza się dotychczas niezależnie od modelu. Przykładowo, meksykański Club Comex dzięki wdrożeniu RCS odnotował wzrost przychodów z kampanii o 115%.” – wyjaśnia Magdalena Dudek.
„W firmie Uber nieustannie rzucamy wyzwanie samym sobie. Wszystko, począwszy od szybkiego dostarczania jedzenia dzięki UberEATS, po zmniejszenie korków w miastach poprzez zachęcanie ludzi do rezygnacji poruszania się własnymi samochodami, wymaga natychmiastowego, wnikliwego dialogu z pasażerami i kierowcami. Atrakcyjna wizualnie treść zapewnia natychmiastowy wpływ na odbiorcę. Ten efekt możemy uzyskać przesyłając wiadomości RCS, na przykład potwierdzając przejazdy w formie wideo i dostarczając atrakcyjne zdjęcia jedzenia w menu lunchowym. Wszystko to pozwala nam jako Uberowi odkrywać możliwości wykorzystania rozwoju komunikacji mobilnej dla wszystkich użytkowników Uber na całym świecie.” – uważa Rahul Vijay reprezentujący dział Global Strategic Sourcing w firmie Uber.
„RCS to rewolucja w segmencie komunikacji marketingowej z klientem. Tak wszechstronnego narzędzia jeszcze nie było. Można śmiało powiedzieć, że SMS w dzisiejszych czasach jest anachroniczny. RCS natomiast jest szyty na miarę współczesnego konsumenta zapewniając mu np. szereg multimedialnych powodów do podjęcia decyzji zakupowej. Co więcej może mieć realny wpływ i fizycznie umożliwić dokonanie transakcji. To rewolucyjny format z punktu widzenia działów marketingu, a równocześnie funkcjonalnosć znacznie wzbogacająca content operatora telekomunikacyjnego. O wszystkim będzie można przekonać się w praktyce już
4 marca podczas organizowanego przez nas warsztatu.” – mówi Małgorzata Dudek.
Warsztat pt. „RCS Business Messaging – nowa jakość multimedialnej komunikacji aplikacyjnej w Polsce” odbędzie się 4 marca 2020 roku, w centrum Warszawy – budynek Q22, przy Aleji Jana Pawła II nr 22, na XIV piętrze. Spotkanie poprowadzą specjaliści Infobip oraz eksperci jedej z czołowych sieci telekomunikacyjnych w Polsce.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.
Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów
Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
PragmaGO implementuje infrastrukturę IT T-Mobile
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Prawo
W ciągu 10 lat w Polsce może brakować 2,1 mln pracowników. Ratunkiem dla rynku pracy wzrost zatrudnienia cudzoziemców
Do 2035 roku liczba osób pracujących w Polsce zmniejszy się o 2,1 mln – wynika z analizy Polskiego Instytutu Ekonomicznego. Lukę tę częściowo mogliby zapełnić pracownicy zagraniczni. Pracodawcy czekają na przepisy, które zwiększą atrakcyjność naszego rynku pracy dla imigrantów zarobkowych i ułatwią procedury. Nowe przepisy opracowane przez resort pracy, które mają wejść w życie w 2025 roku, mają zwiększyć szybkość i efektywność postępowań administracyjnych w sprawach zatrudniania cudzoziemców.
Konsument
Kupujący nieruchomości mogą jeszcze liczyć na rabaty. Zwłaszcza w przypadku nowych inwestycji deweloperskich
W grudniu sprzedaż nowych mieszkań na większości dużych rynków w Polsce pozostała stabilna względem poprzedniego miesiąca. Spadła w Krakowie i Warszawie, a wzrosła w Gdańsku, Łodzi, Poznaniu i we Wrocławiu – wynika z Barometru Cen Mieszkań Tabelaofert.pl. Nowe mieszkania trafiające do oferty są zdecydowanie tańsze, niż wynosi średnia rynkowa dla danego miasta. Ze względu na dużą podaż lokali klienci mogą liczyć na rabaty cenowe, które w ciągu kolejnych sześciu–dziewięciu miesięcy będą jednak stopniowo maleć.
Zdrowie
Polska potrzebuje centralnego systemu dokumentacji medycznej. Jest niezbędny w wypadku sytuacji kryzysowych
W sytuacji konfliktu zbrojnego lub innej sytuacji kryzysowej o efektywności działań z zakresu medycyny pola walki może decydować dostęp do dokumentacji medycznej pacjenta – zarówno żołnierza, jak i cywila. Tymczasem okazuje się, że choć na placówkach ciąży obowiązek prowadzenia tej dokumentacji elektronicznie, to systemy w poszczególnych podmiotach nie komunikują się ze sobą. Zupełnie inne są też ramy prawne dla działania w tym zakresie jednostek cywilnych i wojskowych. Eksperci są zdania, że musi powstać centrum usług wspólnych, które będzie operatorem danych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.