Komunikaty PR

Nowe formaty telekomunikacyjne głównymi trendami w najbliższych latach

2020-07-10  |  13:00

Autorem komentarza jest Maciej Kaczorek, Senior Sales Manager w Infobip 

Zmiana zachowań i nawyków spowodowanych lockdownem oraz zalecenie dystansowania społecznego znacznie przyspieszyły transformację cyfrową w obszarze komunikacji z klientami. Silne kanały e-commerce i bez tego były nieodzowne, ale w momencie wystąpienia pandemii, ten, kto ich nie miał, bardzo dotkliwie odczuł skutki zamknięcia gospodarki. To, co obecnie obserwujemy, to szybkie nadrabianie zaległości i skierowanie nakładów inwestycyjnych na wzmocnienie zdalnych kanałów komunikacyjnych i sprzedażowych, ze wszystkimi tego konsekwencjami.

Przyszłość stoi przede wszystkim przed rozwiązaniami, które zwiększą potencjał w zakresie komunikacji omnichanneli pozwolą integrować i zbierać rozproszone po różnych kanałach (SMS, Whatsapp, Facebook, Viber, RCS, email czy push) doświadczenia klientów i nimi efektywnie zarządzać, najlepiej w ramach jednej platformy. Obecność sklepów stacjonarnych oczywiście nie straci sensu, ale wiele z doświadczeń zakupowych czy okołozakupowych, do tej pory przypisanych wizycie w placówce, będzie można w coraz większym zakresie przekazać zdalnie.

Skorzystają na tym nowe formaty telekomunikacyjne, takie jak np. RCS (Rich Communication Services), często określany jako technologiczny następca SMS-a. RCS rozszerza funkcjonalność tradycyjnego SMS-a o szereg funkcji multimedialnych. Obok 5G to obecnie jeden z najsilniejszych trendów na rynku telekomunikacyjnym. Wiadomości RCS adresowane  do potencjalnego klienta to nie tylko nieograniczona ilość tekstu, ale także możliwość załączania różnych multimediów i pełna interaktywność ułatwiająca np. podejmowanie decyzji zakupowej czy przeglądanie portfolio produktowego. Poza tym, RCS dostarcza funkcję chatu, włączając w to również możliwość korzystania z chatu grupowego. Pozwala również na przesyłanie plików pomiędzy użytkownikami – zarówno tekstowych, jak i video czy audio. Można też za jego pomocą sprawdzić w czasie rzeczywistym np. dostępność usług lub produktów. Mamy zatem do czynienia z rozwiązaniem, które spełnia funkcje komunikacyjne, informacyjne oraz sprzedażowe w formie adekwatnej do oczekiwań społeczeństw posiadających coraz więcej urządzeń mobilnych (w tym smartfonów) i interaktywności charakterystycznej np. dla social mediów. RCS doskonale wpisuje się w obecne uwarunkowania i widać to już teraz po dynamice jego wdrażania w poszczególnych regionach świata.

Wraz z rosnącym udziałem urządzeń mobilnych pilną kwestią stanie się także odpowiednie zabezpieczenie transakcji online dla aplikacji i witryn mobilnych. Jednym z rozwiązań jest Mobile Identity – metoda weryfikacji, uwierzytelniania, zapobiegania oszustwom i oceny ryzyka, która automatycznie umożliwia firmom sprawdzenie tożsamości abonenta mobilnego lub klienta internetowego i potwierdzenie jego autentyczności w ciągu kilku sekund. . To metoda działająca „za kulisami”, zapewniająca bezproblemową obsługę klienta, eliminująca przy tym potrzebę ręcznego wprowadzania informacji, takich jak 2FA lub OTP.

***

O firmie Infobip

Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.

Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja GIAP przyciąga nowe technologie do Polski Biuro prasowe
2020-09-10 | 10:00

GIAP przyciąga nowe technologie do Polski

Wzrasta zapotrzebowanie na cyfrowe mapowanie dróg. Technologia ta będzie już niedługo wykorzystywana powszechnie przez administrację publiczną oraz GDDKiA. Pilotażowy projekt
Telekomunikacja BRAK ZDJĘCIA
2020-08-20 | 11:00

Infobip zaufanym partnerem GSMA

Reprezentujacą interesy operatorów komórkowych GSMA przyznała firmie Infobip, specjalizującej się w globalnej komunikacji w chmurze, status zaufanego partnera w programie Identity Revenue Acceleration Initiative. Wspiera to
Telekomunikacja BRAK ZDJĘCIA
2020-08-18 | 12:30

One Equity Partners zainwestował w Infobip – światowego lidera CPaaS

Fundusz private equity One Equity Partners zainwestował w Infobip, globalną platformę komunikacyjną w chmurze pozwalającą na płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ich klientami, a także ułatwiająca integrację

Więcej ważnych informacji

Kalendarium

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Nowa ustawa może wykluczyć chińskie firmy technologiczne z polskiego rynku. To zahamuje wymianę handlową i rozwój polskiego przemysłu

Projekt zmiany ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa, który jest w tej chwili na etapie konsultacji, może wykluczyć z polskiego rynku chińskie firmy technologiczne. – Jeżeli nowe przepisy wejdą w życie w obecnym kształcie, spotkałoby się to z pewnymi retorsjami ze strony Chin, co z kolei na pewno zaszkodziłoby polskiej gospodarce – mówi Jarosław Tworóg, wiceprezes Krajowej Izby Gospodarczej Elektroniki i Telekomunikacji. Jak wskazuje, projektowane przepisy stoją też w sprzeczności z przepisami o wolnym handlu i prawem międzynarodowym. Dodatkowo tak poważne zmiany na rynku mogą wiązać się z opóźnieniem we wdrażaniu technologii 5G, co z kolei przełoży się na mniejszą konkurencyjność polskiego przemysłu.

Bankowość

Branża leasingowa liczy na odbicie w inwestycjach firm. Pomóc w tym może nowa ulga na robotyzację

Cały rynek leasingowy ma zanotować w tym roku spadek wyników zamiast oczekiwanego przed pandemią rekordowego poziomu. To efekt lockdownu i chwilowo zmniejszonych inwestycji firm, mimo że niektóre segmenty, jak maszyny rolnicze i urządzenia medyczne, wciąż notują wzrosty. W najbliższych miesiącach negatywnie na rynek oddziaływać będzie koniec wakacji leasingowych, ale pozytywnym impulsem powinno być wejście w życie ulgi na robotyzację od 1 stycznia 2021 roku. Branża liczy, że korzyści podatkowe zachęcą firmy do inwestowania.

Jak korzystać z materiałów Newserii?

Ważne informacje dla dziennikarzy i mediów

Wszystkie materiały publikowane w serwisach agencji informacyjnej Newseria przeznaczone są do bezpłatnej dystrybucji poprzez serwisy internetowe, stacje radiowe i telewizje, wydawców prasy oraz aplikacje pełniące funkcję agregatorów newsów. 

Szczegóły dotyczące warunków współpracy znajdują się tutaj.

Ochrona środowiska

Walka ze zmianami klimatu wpływa na sposób produkcji i dystrybucji piwa. Rosną także wymagania wobec dostawców surowców

– ​Już dziś myślimy strategicznie o przyszłości naszej, społeczności, w których funkcjonujemy, oraz naszej planety – mówi Igor Tikhonov, prezes Kompanii Piwowarskiej. Browary inwestują w odnawialne źródła energii oraz technologie, które pozwalają im ograniczać emisję dwutlenku węgla i zużycie wody przy produkcji piwa. Walczą także z problemem odpadów, wprowadzając opakowania wielokrotnego użytku oraz w pełni podlegające recyklingowi. Celem Kompanii Piwowarskiej jest również pozyskiwanie surowców i składników w stu procentach pochodzących ze zrównoważonych źródeł.

Media i PR

Dzieci potrzebują wsparcia podczas pandemii. Bajkoterapia może im pomóc w zrozumieniu i przestrzeganiu zasad bezpieczeństwa [DEPESZA]

– Pandemia SARS-CoV-2 jest trudnym czasem dla najmłodszych. Wiele dzieci nie tyle boi się zachorowania, co cierpi z powodu lęku wywołanego nieprzewidywalnością otaczającego nas świata – mówi Michał Kędzierski, psycholog dziecięcy. Sposobem na oswojenie tego strachu może być bajkoterapia. Metodę tę wykorzystuje McDonald’s w nowej kampanii społecznej skierowanej do dzieci „Bajki z nowym morałem”.