Orange Polska ukończył udaną migrację do Teradata Vantage w Google Cloud
Trwająca cyfrowa transformacja, wykorzystująca wiodącą w branży technologię Teradata i zarządzana przez Accenture, pomaga Orange Polska przyspieszyć wzrost
Teradata (NYSE: TDC) poinformowała, że Orange Polska, członek Grupy Orange, przeprowadził migrację swoich podstawowych procesów raportowania i analizy do Teradata Vantage w Google Cloud. Orange Polska w zeszłym roku wybrał ofertę cloud as-a-service Teradata jako kluczowy pierwszy krok w strategicznej i udanej migracji do chmury. Oczekiwane korzyści obejmują zwiększoną elastyczność, szybki czas wprowadzenia produktu na rynek, ograniczenie ryzyka i zoptymalizowany zwrot z inwestycji.
Orange Polska to wiodący telekom w Polsce. Dysponuje największą w kraju infrastrukturą, umożliwiającą świadczenie usług opartych o najnowocześniejsze technologie, w tym gigabitowy internet światłowodowy, 4G LTE i #hello5G. Orange dostarcza usługi mobilne 16 milionom klientów, a szerokopasmowy internet ponad 2,7 milionom klientów. Jej sieć światłowodowa dociera do ponad 6 milionów polskich gospodarstw domowych. Orange Polska prowadzi własną działalność badawczo-rozwojową i jest dostawcą kompleksowych rozwiązań IoT, ICT oraz cyberbezpieczeństwa.
„Włączenie chmury jest kluczowym elementem naszej strategii, a właściwe wyboru technologicznego mającego fundamentalne znaczenie dla transformacji naszej działalności i wzrostu” – powiedział Bertrand Grèzes-Besset, dyrektor ds. informacji w Orange Polska. „Wielkie zbiory danych i analizy wiodą prym, a my możemy teraz wykorzystać elastyczność i sprawność chmury. Wybór odpowiedniego partnera, który pomoże nam w pierwszym kroku, był absolutnie niezbędny. Oceniliśmy kilka opcji i Teradata okazała się najlepiej dopasowaną architekturą, przy najmniejszym ryzyku i najlepszym ROI. Dzisiaj z przyjemnością ogłaszamy zakończenie naszej udanej migracji do Teradata Vantage w Google Cloud”.
Aby wesprzeć migrację, Orange Polska zaangażowało również firmę Accenture, z którą od prawie dwóch dekad współpracuje przy strategii cyfrowej transformacji firmy telekomunikacyjnej.
„Przez lata zdobyliśmy wzajemne zaufanie, które nieustannie przekształcamy w nowe innowacyjne projekty – ostatnim z nich była migracja danych Orange Polska do Teradata Vantage w Google Cloud” – powiedział Paweł Krawczykowski, Dyrektor Zarządzający Accenture w Polsce. „Ta ważna i strategiczna migracja obejmowała przeniesienie hurtowni danych z dedykowanym sprzętem do nowej instancji Teradata Vantage w środowisku Google Cloud. Orange Polska odniesie korzyści ze znacznie skróconego czasu przywracania po awarii i możliwości efektywniejszego wykorzystania chmury w organizacji.”
Dzięki Vantage w Google Cloud Orange Polska ma platformę danych w chmurze, która może przy racjonalizacji kosztów oraz mniejszych obciążeniach i skali, wspierać szerokie spektrum procesów operacyjnych, wykorzystujących dane i analizy do rozwoju firmy. Od raportowania regulacyjnego i procesów sprzedaży, po analizy specyficzne dla sieci, każdy dział może korzystać z elastyczności i skalowalności chmury bez poświęcania wydajności i szybkości platformy Vantage.
„Wcześniej korzystaliśmy z Teradata w środowisku lokalnym i to doświadczenie było cenne, ale ze względu na wysoce strategiczny charakter tej decyzji pozostanie przy Teradata po przeniesieniu się do chmury nie było oczywiste” – powiedział Piotr Sobczyk, Dyrektor Business Intelligence w Orange Polska. „Gdy przeprowadziliśmy nasze badania, odporności i możliwości Vantage w zakresie zapewniania skalowalności bez wygórowanych kosztów, a także ich wsparcia dla złożonych obciążeń o znaczeniu krytycznym dla firmy – nawet w chmurze – zauważyliśmy różnicę. Potwierdziła to udana migracja i znaczna poprawa satysfakcji użytkowników. Wierzymy, że Teradata rozwiąże dzisiejsze oraz przyszłe wyzwania analityczne”.
Teradata Vantage to połączona wielochmurowa platforma danych do analiz korporacyjnych. Upraszcza ekosystemy, ujednolicając analitykę, jeziora danych i hurtownie danych, eliminując silosy i umożliwiając wiodącym przedsiębiorstwom, takim jak Orange Polska, opłacalne i konsekwentne sprawdzanie wszystkich swoich danych przez cały czas. Niezależnie od tego, gdzie znajdują się dane – w chmurze z wykorzystaniem tanich magazynów obiektów, w wielu chmurach, lokalnie lub w dowolnej ich kombinacji – Vantage umożliwia uzyskanie pełnego obrazu biznesu. Łącząc Vantage z własnymi usługami chmurowymi z Google Cloud, Teradata umożliwia klientom rozszerzenie ich ekosystemu chmurowego dzięki głębokiej integracji specyficznych dla chmury usług natywnych dla chmury.
„Wykorzystanie wielu korzyści płynących z chmury jest imperatywem biznesowym, a pierwszy krok przygotowuje grunt pod przyszłe projekty” – powiedział Mariusz Wądołowski, dyrektor sprzedaży Teradata w Polsce. „Dlatego jesteśmy niezwykle zaszczyceni, że innowacyjna i patrząca w przyszłość firma, taka jak Orange Polska wybrała Teradata, bo osiągnąć ten kamień milowy. Migrując do Vantage w Google Cloud, Orange Polska może mieć pewność, że jej dane korporacyjne są bezpiecznie przechowywane lokalnie i pozostaną w kraju – dostępne na platformie danych Vantage i gotowe do operacjonalizacji złożonych analiz korporacyjnych, które mają wpływ na wyniki biznesowe”.
O Teradata
Teradata to połączona wielochmurowa platforma danych dla przedsiębiorstw. Nasze analizy korporacyjne rozwiązują wyzwania biznesowe od początku jej powstania aż do uzyskania skali. Tylko Teradata już dziś zapewnia elastyczność w obsłudze ogromnych i mieszanych obciążeń danych przyszłości. Dowiedz się więcej na Teradata.com.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.