Komunikaty PR

Orange Polska ukończył udaną migrację do Teradata Vantage w Google Cloud

2022-04-26  |  12:00
Biuro prasowe

Trwająca cyfrowa transformacja, wykorzystująca wiodącą w branży technologię Teradata i zarządzana przez Accenture, pomaga Orange Polska przyspieszyć wzrost

Teradata (NYSE: TDC) poinformowała, że Orange Polska, członek Grupy Orange, przeprowadził migrację swoich podstawowych procesów raportowania i analizy do Teradata Vantage w Google Cloud. Orange Polska w zeszłym roku wybrał ofertę cloud as-a-service Teradata jako kluczowy pierwszy krok w strategicznej i udanej migracji do chmury. Oczekiwane korzyści obejmują zwiększoną elastyczność, szybki czas wprowadzenia produktu na rynek, ograniczenie ryzyka i zoptymalizowany zwrot z inwestycji.

Orange Polska to wiodący telekom w Polsce. Dysponuje największą w kraju infrastrukturą, umożliwiającą świadczenie usług opartych o najnowocześniejsze technologie, w tym gigabitowy internet światłowodowy, 4G LTE i #hello5G. Orange dostarcza usługi mobilne 16 milionom klientów, a szerokopasmowy internet ponad 2,7 milionom klientów. Jej sieć światłowodowa dociera do ponad 6 milionów polskich gospodarstw domowych. Orange Polska prowadzi własną działalność badawczo-rozwojową i jest dostawcą kompleksowych rozwiązań IoT, ICT oraz cyberbezpieczeństwa.

„Włączenie chmury jest kluczowym elementem naszej strategii, a właściwe wyboru technologicznego mającego fundamentalne znaczenie dla transformacji naszej działalności i wzrostu” – powiedział Bertrand Grèzes-Besset, dyrektor ds. informacji w Orange Polska. „Wielkie zbiory danych i analizy wiodą prym, a my możemy teraz wykorzystać elastyczność i sprawność chmury. Wybór odpowiedniego partnera, który pomoże nam w pierwszym kroku, był absolutnie niezbędny. Oceniliśmy kilka opcji i Teradata okazała się najlepiej dopasowaną architekturą, przy najmniejszym ryzyku i najlepszym ROI. Dzisiaj z przyjemnością ogłaszamy zakończenie naszej udanej migracji do Teradata Vantage w Google Cloud”.

Aby wesprzeć migrację, Orange Polska zaangażowało również firmę Accenture, z którą od prawie dwóch dekad współpracuje przy strategii cyfrowej transformacji firmy telekomunikacyjnej.

„Przez lata zdobyliśmy wzajemne zaufanie, które nieustannie przekształcamy w nowe innowacyjne projekty – ostatnim z nich była migracja danych Orange Polska do Teradata Vantage w Google Cloud” – powiedział Paweł Krawczykowski, Dyrektor Zarządzający Accenture w Polsce. „Ta ważna i strategiczna migracja obejmowała przeniesienie hurtowni danych z dedykowanym sprzętem do nowej instancji Teradata Vantage w środowisku Google Cloud. Orange Polska odniesie korzyści ze znacznie skróconego czasu przywracania po awarii i możliwości efektywniejszego wykorzystania chmury w organizacji.”

Dzięki Vantage w Google Cloud Orange Polska ma platformę danych w chmurze, która może przy racjonalizacji kosztów oraz mniejszych obciążeniach i skali, wspierać szerokie spektrum procesów operacyjnych, wykorzystujących dane i analizy do rozwoju firmy. Od raportowania regulacyjnego i procesów sprzedaży, po analizy specyficzne dla sieci, każdy dział może korzystać z elastyczności i skalowalności chmury bez poświęcania wydajności i szybkości platformy Vantage.

„Wcześniej korzystaliśmy z Teradata w środowisku lokalnym i to doświadczenie było cenne, ale ze względu na wysoce strategiczny charakter tej decyzji pozostanie przy Teradata po przeniesieniu się do chmury nie było oczywiste” – powiedział Piotr Sobczyk, Dyrektor Business Intelligence w Orange Polska. „Gdy przeprowadziliśmy nasze badania, odporności i możliwości Vantage w zakresie zapewniania skalowalności bez wygórowanych kosztów, a także ich wsparcia dla złożonych obciążeń o znaczeniu krytycznym dla firmy – nawet w chmurze – zauważyliśmy różnicę. Potwierdziła to udana migracja i znaczna poprawa satysfakcji użytkowników. Wierzymy, że Teradata rozwiąże dzisiejsze oraz przyszłe wyzwania analityczne”.

Teradata Vantage to połączona wielochmurowa platforma danych do analiz korporacyjnych. Upraszcza ekosystemy, ujednolicając analitykę, jeziora danych i hurtownie danych, eliminując silosy i umożliwiając wiodącym przedsiębiorstwom, takim jak Orange Polska, opłacalne i konsekwentne sprawdzanie wszystkich swoich danych przez cały czas. Niezależnie od tego, gdzie znajdują się dane – w chmurze z wykorzystaniem tanich magazynów obiektów, w wielu chmurach, lokalnie lub w dowolnej ich kombinacji – Vantage umożliwia uzyskanie pełnego obrazu biznesu. Łącząc Vantage z własnymi usługami chmurowymi z Google Cloud, Teradata umożliwia klientom rozszerzenie ich ekosystemu chmurowego dzięki głębokiej integracji specyficznych dla chmury usług natywnych dla chmury.

„Wykorzystanie wielu korzyści płynących z chmury jest imperatywem biznesowym, a pierwszy krok przygotowuje grunt pod przyszłe projekty” – powiedział Mariusz Wądołowski, dyrektor sprzedaży Teradata w Polsce. „Dlatego jesteśmy niezwykle zaszczyceni, że innowacyjna i patrząca w przyszłość firma, taka jak Orange Polska wybrała Teradata, bo osiągnąć ten kamień milowy. Migrując do Vantage w Google Cloud, Orange Polska może mieć pewność, że jej dane korporacyjne są bezpiecznie przechowywane lokalnie i pozostaną w kraju – dostępne na platformie danych Vantage i gotowe do operacjonalizacji złożonych analiz korporacyjnych, które mają wpływ na wyniki biznesowe”.

O Teradata

Teradata to połączona wielochmurowa platforma danych dla przedsiębiorstw. Nasze analizy korporacyjne rozwiązują wyzwania biznesowe od początku jej powstania aż do uzyskania skali. Tylko Teradata już dziś zapewnia elastyczność w obsłudze ogromnych i mieszanych obciążeń danych przyszłości. Dowiedz się więcej na Teradata.com.

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika Biuro prasowe
2025-06-17 | 09:30

Seria HONOR 400 - zaawansowana technologia AI w zasięgu każdego użytkownika

Marka HONOR, globalny lider w branży technologicznej, zaprezentowała najnowszą serię smartfonów HONOR 400. Premiera ta jest nie tylko krokiem naprzód w dziedzinie
Telekomunikacja Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie
2025-06-16 | 06:00

Eksperci uspokajają: poziom pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez stacje bazowe operatorów komórkowych w Polsce na niskim poziomie

Główny Inspektorat Ochrony Środowiska po raz kolejny potwierdził, że poziom pola elektromagnetycznego (PEM) w środowisku jest bezpieczny we wszystkich regionach kraju. Wyniki
Telekomunikacja Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów
2025-03-26 | 10:30

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Kary na kwotę niemal ćwierć miliarda złotych od UOKiK dla firm telekomunikacyjnych w latach 2020-2024 za naruszenie praw konsumentów – między innymi za wprowadzenie

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Ochrona środowiska

Transport

Ruszyła ważna inwestycja przemysłowa w województwie opolskim. Powstanie tu centrum logistyczne dla giganta motoryzacyjnego

Nowe regionalne Centrum Kompletacji i Dystrybucji, które powstanie w parku logistycznym i produkcyjnym Prologis Park Ujazd w województwie opolskim, będzie związane z rynkiem automotive aftermarket, konkretnie kompletacją i dystrybucją zestawów naprawczych dla branży motoryzacyjnej. Obiekt będzie służył firmie Schaeffler, a za jej budowę odpowiada Prologis. Jak podkreśla jego przedstawiciel, będzie to budynek niezależny od paliw kopalnych bezpośrednio dostarczanych do budynku i wyposażony w wiele rozwiązań prośrodowiskowych.

Konsument

Konsumenci rynku telekomunikacyjnego narzekają na nieprzejrzyste oferty. Jeden z operatorów chce je wyeliminować

Co piąty Polak dostrzega pozytywne zmiany na rynku usług telekomunikacyjnych, głównie jego rozwój, zarówno pod kątem liczby ofert, jak i rozwoju technologii. Gorzej jednak wypada przejrzystość ofert – wynika z badania Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Konsumenci są zmęczeni skomplikowanymi taryfami i ukrytymi kosztami, dlatego coraz większym zainteresowaniem cieszą się proste pakiety. Dlatego też T-Mobile startuje z nową ofertą „Po prostu", z jednym, prostym abonamentem bez żadnych limitów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.