Polski startup rewolucjonizuje obsługę klienta przez telefon
Podczas gdy w wielu dziedzinach mamy do czynienia z personalizacją, telefoniczna obsługa klienta wciąż pozostawała na praktycznie niezmienionym poziomie. W świecie, w którym algorytmy znają nas lepiej niż przyjaciele, a aplikacje trafnie przewidują, które utwory czy seriale przypadną nam do gustu, biznes nie może pozostawać w tyle. To właśnie dlatego polski startup opracował aplikację, która dostarcza na ekranie danych o dzwoniącym, co pozwala nie tylko skrócić czas obsługi, ale przede wszystkim zapewnić indywidualne podejście już od podniesienia słuchawki. W dalszej perspektywie technologia ma przewidywać temat rozmowy.
Czas obsługi ma istotny wpływ na zadowolenie z transakcji
Telefoniczna obsługa klienta nie zawsze jest efektywna. Początkowy etap jest bardzo czasochłonny: podawanie długiego numeru klienta, odszukanie w bazie, potwierdzenie tożsamości, przedstawienie sprawy. Może to wywoływać zniecierpliwienie czy zniechęcenie, a w skrajnym przypadku, kiedy klient dzwoni z reklamacją, a formalności się przedłużają – nawet frustrację. Tych emocji, ale i czasu można oszczędzić. Jak? Wystarczy, żeby wszystkie informacje dotyczące naszego rozmówcy mieć już przed odebraniem połączenia.
Właśnie na taki pomysł wpadł startup Labelcall. Stworzył aplikację dla biznesu, która ma za zadanie wyświetlać na ekranie szczegółowe dane dotyczące dzwoniącego. Dzięki temu nie jest on już wyłącznie numerem telefonu, ale konkretną osobą. Odbierający od razu wie, jak się nazywa osoba po drugiej stronie, co ostatnio kupiła, jaki był numer zamówienia czy jaki jest status wysyłki. Może powitać ją po imieniu i nawiązać do ostatniej przeprowadzanej transakcji, zamiast rzucać standardowe „W czym mogę pomóc?”. Indywidualne podejście sprawia, że klient bardziej przywiązuje się do firmy. Poprawia się jakość obsługi, a czas rozwiązywania sprawy się skraca. Poza aplikacją mobilną istnieje także widget na przeglądarkę Chrome. Z technologii tej korzysta już kilkaset sklepów internetowych, salonów kosmetycznych czy fryzjerskich oraz firm sprzedażowych bazujących na systemie CRM.
Milion złotych na rozwój sztucznej inteligencji
Startup otrzymał milion złotych od funduszu inwestycyjnego Czysta3.VC. Jak podkreśla jeden z pomysłodawców Labelcall, Paweł Napiórkowski, środki zostaną wykorzystane na pracę nad sztuczną inteligencją pozwalającą na predykcję tematu rozmowy jeszcze przed odebraniem. Ma to na celu jeszcze bardziej podnieść innowacyjność tej technologii, co wpłynie na użyteczność dla biznesu.
Skąd biorą się dane wyświetlające się na ekranie osoby korzystającej z aplikacji Labelcall? Pochodzą one z systemów, na których pracuje dana firma: ze sklepów internetowych, systemów aukcyjnych i rezerwacyjnych, CRM, ERP itp. Aplikację można zintegrować obecnie m.in. z Shopify, Allegro, Baselinker, Shoper, WooCommerce, Prestashop, Zapier, Pipedrive. W planach są już kolejne integracje z dużymi systemami, a także rozszerzenie dostępnych funkcji m.in. o inteligentną pocztę głosową, analitykę czy rozpoznawanie głosu.
Do tej pory brakowało na rynku rozwiązania, które w podobny sposób gromadziłoby dane o klientach i pozwalało na realne skrócenie czasu obsługi i indywidualne podejście już od samego początku rozmowy. Takie usprawnienie może przełożyć się nie tylko na wizerunek firmy, lecz także na koszty prowadzenia działalności czy nawet na chęć powracania do sklepu.
![Apel do posłów o doprecyzowanie Prawa Komunikacji Elektronicznej Biuro prasowe](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_577245073,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Apel do posłów o doprecyzowanie Prawa Komunikacji Elektronicznej
![Sony o technologiach chmurowych!](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1299719476,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Sony o technologiach chmurowych!
![Startuje pierwsza w Polsce Akademia 5G](https://www.newseria.pl/files/_uploaded/glownekonf_1662698397,w_300,wo_300,ho_169,_small.jpg)
Startuje pierwsza w Polsce Akademia 5G
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-innowacje.png)
Jedynka Newserii
![](/files/11111/n-lifestyle.png)
Prawo
![](https://www.newseria.pl/files/11111/headway-5qgiuubxkwm-unsplash,w_274,_small.jpg)
Przedsiębiorcy czekają na doprecyzowanie przepisów dotyczących Małego ZUS-u Plus. W sądach toczy się ponad 600 spraw z ZUS-em
Oddziały Biura Rzecznika MŚP prowadzą już ponad 600 spraw dotyczących Małego ZUS-u Plus. Przedmiotem sporu z ZUS-em jest interpretacja, jak długo – dwa czy trzy lata – powinna trwać przerwa, po upływie której przedsiębiorca może ponownie skorzystać z niższych składek. Pod koniec czerwca Sąd Okręgowy w Gorzowie Wielkopolskim wydał pierwszy wyrok, w którym podzielił korzystną dla przedsiębiorców argumentację Rzecznika MŚP. – Nie stanowi on jeszcze o linii interpretacyjnej. Czekamy na wejście w życie ustawy deregulacyjnej, która ułatwi od stycznia przedsiębiorcom przechodzenie na Mały ZUS Plus – mówi Agnieszka Majewska, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców.
Problemy społeczne
Awaria CrowdStrike’a miała podobne skutki jak potencjalny cyberatak. Uzależnienie od technologii to ryzyko wyłączenia całych gałęzi gospodarki
![](https://www.newseria.pl/files/11111/izdebski-awaria-foto-2,w_133,r_png,_small.png)
Ogromna awaria systemu Windows, wywołanego błędem w aktualizacji oprogramowania CrowdStrike, doprowadziła do globalnego paraliżu. Przestały działać systemy istotne z perspektywy codziennego życia milionów ludzi. Tylko w piątek odwołano kilka tysięcy lotów na całym świecie, a w części regionów w USA nie działał numer alarmowy. – To pokazuje, że im bardziej jesteśmy uzależnieni od technologii, tym łatwiej wykluczyć wręcz całe gałęzie gospodarki, a podobne skutki mógłby mieć cyberatak – ocenia Krzysztof Izdebski z Fundacji im. Stefana Batorego. Jego zdaniem tego typu incydenty są nie do uniknięcia i trzeba się na nie lepiej przygotować.
Ochrona środowiska
Nowelizacja przepisów ma przyspieszyć rozwój farm wiatrowych. Do 2040 roku Polska może mieć zainstalowane w nich ponad 40 GW mocy
![](https://www.newseria.pl/files/11111/wiatraki-nowelizacja-2-foto2,w_133,r_png,_small.png)
Jeszcze w tym kwartale ma zostać przyjęty przez rząd projekt zmian w ustawie o inwestycjach w zakresie elektrowni wiatrowych. Nowelizacja zmniejsza minimalną odległość turbin wiatrowych od zabudowań do 500 m. Polskie Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej ocenia, że zmiana odległości zwiększy potencjał energetyki wiatrowej do 2040 roku nawet dwukrotnie, do poziomu 41,1 GW. – Branża czeka też na przyspieszenie procedur, przede wszystkim procedury środowiskowej i całego procesu zmiany przeznaczenia gruntów – mówi Anna Kosińska, członkini zarządu Res Global Investment.
Partner serwisu
Szkolenia
![](https://www.newseria.pl/files/11111/ramka-prawa-akademia-newser_1,w_274,_small.jpg)
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.