PragmaGO implementuje infrastrukturę IT T-Mobile
PragmaGO przeprowadziła migrację infrastruktury IT do T-Mobile. To działanie, dzięki któremu Spółka będzie mogła bez przeszkód kontynuować rozwój usług finansowych dla przedsiębiorców.
Wdrożenie zaawansowanych technologicznie rozwiązań od T-Mobile zapewnia stabilność i najwyższą jakość procesów, a co za tym idzie - finansowania PragmaGO. Przedsiębiorcy, którzy z niego korzystają, mogą mieć pewność, że ich dane są chronione na najwyższym poziomie.
Nowa infrastruktura IT obejmuje:
- Geograficznie rozciągnięty klaster HA oparty na wirtualizatorze Proxmox z synchroniczną replikacją danych. Rozwiązanie to zapewnia ciągłość działania systemów nawet w przypadku awarii jednego z centrów danych. Są one synchronizowane w czasie rzeczywistym, co minimalizuje ryzyko ich utraty i pozwala na szybkie odzyskiwanie sprawności operacyjnej;
- System backupowy w oddzielnej geograficznie lokalizacji. Regularne kopie zapasowe przechowywane poza główną siedzibą firmy gwarantują, że w razie awarii dane mogą być szybko odzyskane;
- Klaster firewalli Fortigate, który zapewnia zaawansowaną ochronę sieci. Oferuje on szeroki zakres funkcji zabezpieczeń, takich jak inspekcja ruchu sieciowego, ochrona przed zagrożeniami typu malware oraz filtrowanie treści. Umożliwia też tworzenie i zarządzanie politykami bezpieczeństwa, które są dostosowane do specyficznych potrzeb PragmaGO;
- Tuning wydajnościowy, który pozwala lepiej zarządzać zasobami i obniżać koszty operacyjne.
”Obsługujemy 17 tys. klientów biznesowych rocznie. Dynamicznie rozwijamy innowacyjne produkty embedded finance, które wymagają technicznej implementacji w środowisku partnera (np. platformy marketplace). To sprawia, że jednorazowo dajemy dostęp do finansowania klientom partnera na bardzo dużą skalę, a zakres przetwarzanych danych rośnie skokowo. Wybraliśmy T-Mobile, ponieważ zaproponowane rozwiązania są skalowalne i pozwalają nam elastycznie dostosowywać się do wzrostu biznesu. Inwestycja w nową infrastrukturę IT daje nam swobodę działania i realizowania strategii, która zakłada również ekspansję na rynki europejskie. Mamy pewność, że jesteśmy na to przygotowani” – mówi Wojciech Bublik, Prezes Zarządu PragmaGO.tech.
„Wdrożenie naszych usług w PragmaGO było kompleksowym projektem, mającym na celu zaspokojenie zaawansowanych potrzeb branży finansowej, gdzie nieprzerwana dostępność i bezpieczeństwo danych są kluczowe. Jako T-Mobile zaprojektowaliśmy i wdrożyliśmy dedykowane środowisko chmurowe oparte na wirtualizacji Proxmox, które zapewnia najwyższej jakości mechanizmy zabezpieczeń, efektywną synchronizację danych oraz przełączanie między macierzami w przypadku awarii. Nasze rozwiązanie minimalizuje ryzyko utraty danych i przestojów operacyjnych. Zastosowanie firewalli Fortigate oraz zaawansowanych systemów backupu znacząco podniosło poziom bezpieczeństwa i ochrony danych. Dzięki wdrożeniu PragmaGO zyskała elastyczność w dostosowaniu i skalowaniu swojego środowiska IT oraz zwiększyła zdolność szybkiego reagowania na nagłe sytuacje” – mówi Mateusz Sienkiewicz, Business Development Account Cloud Products, T-Mobile.
Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów
Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Jak miasta inwestują w zieloną komunikację? Przegląd rozwiązań
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Bankowość
Wsparcie dla oszczędzających na wkład własny zamiast dla kredytobiorców. Eksperci proponują inne podejście do rządowych programów mieszkaniowych
Gigantyczne zainteresowanie Bezpiecznym Kredytem 2 proc., wprowadzonym przez poprzedni rząd w 2023 roku, wywindowało ceny mieszkań. Po roku obietnic związanych z wprowadzeniem zapowiadanego w kampanii wyborczej Kredytu na Start 0 proc. obecny rząd wycofał się z planów uruchomienia projektu, zapowiada jednak przedstawienie nowych rozwiązań. Zdaniem dr. Jacka Furgi z Centrum Procesów Bankowych i Informacji powinny one wspierać budowanie potencjału finansowego przyszłych kredytobiorców, zamiast zachęcać do sięgania po kredyt.
Transport
Obawy o serwis mogą zniechęcać do zakupu samochodów elektrycznych. W Polsce brakuje wyspecjalizowanych w tym warsztatów
Obawy o serwis i jego koszty sprawiają, że część osób odkłada zakup bezemisyjnego pojazdu na później. Wskazuje na to co 11. Polak – wynika z Barometru Nowej Mobilności. – Serwis samochodów elektrycznych w kontekście cen nie różni się aż tak bardzo od samochodu spalinowego, a jest nawet tańszy – ocenia Bartosz Jeziorański, założyciel i dyrektor generalny EV Repair.
Handel
Sztuczna inteligencja zmienia e-handel. Będzie wygodniej dla konsumentów, ale też sporo zagrożeń
W ciągu siedmiu lat wartość rynku związanego z wykorzystaniem sztucznej inteligencji w handlu elektronicznym wzrośnie ponad dwuipółkrotnie – do ponad 22 mld dol. Przedsiębiorcy widzą w niej duży potencjał marketingowy. Z punktu widzenia konsumentów obecność AI na platformach sprzedażowych to szansa na oszczędzenie czasu przy wyszukiwaniu produktów i możliwość otrzymywania spersonalizowanych ofert. To jednak również duże ryzyka – zwiększone ryzyko narażenia na manipulację i deepfake, a także obawa o bezpieczeństwo danych osobowych.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.