Prezes Emitel Andrzej J. Kozłowski na liście 25 najlepszych menedżerów w Polsce
Miesięcznik "Home & Market" od ponad 27 lat przyznaje nagrody Menedżera Roku. Wśród wyróżnionych w corocznym plebiscycie znajdują się przedstawiciele różnych sektorów gospodarki, którzy reprezentują różne szkoły zarządzania oraz ścieżki zawodowe. Prezes Zarządu Emitel otrzymał to wyróżnienie już po raz drugi.
Menedżer roku to projekt prezentujący sylwetki menedżerów, którzy w ocenie miesięcznika w minionym roku najefektywniej zarządzali firmami, na czele których stoją. Kapituła doceniła ich za stawianie na pierwszym planie potrzeb klienta oraz podążanie za zmieniającymi się trendami i okolicznościami rynkowymi, odpowiedzialne podejście do biznesu w czasie epidemii, postawę proekologiczną, umiejętności zarządzania zespołem, uczciwą walkę z konkurencją oraz wizjonerstwo nawet w trudnych czasach.
Uzasadnieniem przyznania tej nagrody Andrzejowi J. Kozłowskiemu jest wdrożenie w Emitel Strategii ESG na lata 2021 – 2025, definiującej główne cele działalności spółki w obszarze środowiska naturalnego, społecznej odpowiedzialności oraz ładu korporacyjnego, a co z tym związane raportowanie społecznego zaangażowania Emitel w oparciu o międzynarodowy standard raportowania GRI zanim stanie się to obowiązkowe, co jest niezwykle pozytywną inspiracją dla otoczenia. W działaniach w zakresie ESG bardzo istotne znaczenie ma udział zarządów spółek, a w szczególności przywództwo i osobiste zaangażowanie ze strony menedżerów stojących na czele firm. Podejście firm do kwestii ESG najlepiej weryfikują niezależne audyty, w których Emitel bierze udział każdego roku. W przeprowadzonym jesienią 2021 roku badaniu GRESB, oceniającym działania w zakresie zaangażowania społecznego i zrównoważonego rozwoju, Emitel zdobył rekordową liczbę 90 punktów oraz po raz drugi otrzymał wyróżnienie 5 gwiazdek. Uzyskany przez spółkę wynik pokazuje, że dbałość o środowisko, społeczeństwo i ład korporacyjny jest istotna dla firmy, a działania w tym zakresie są konsekwentnie wdrażane.
W tym roku w gronie laureatów znaleźli się czołowi przedstawiciele największych firm w Polsce, w tym między innymi: Aleksandra Agatowska – Prezes Zarządu PZU Życie, Wojciech Hann – Prezes Zarządu BOŚ, Roger Hodgkiss – Prezes Zarządu Generali Polska, Iwona Kossmann – Prezes Zarządu Deni Cler, Krzysztof Krauze – Prezes Zarządu Intrum, Ewa Małyszko – Prezes Zarządu PFR TFI, Marcin Nedwidek – Prezes Zarządu UNIQA Polska, Zbigniew Wojciech Okoński – Prezes Zarządu ROBYG, Radosław Olszewski – Prezes Zarządu DM BOŚ, Dariusz Sapiński – Prezes Zarządu Grupy Mlekovita, Tomasz Suchański – Prezes Zarządu Grupy Żabka i Karolina Szmidt – Prezes Zarządu Henkel Polska.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.