Program CSR Nexera Heroes z kolejnym rekordem
220 milionów kroków wystarcza by trzykrotnie okrążyć ziemię. Właśnie taki dystans w 2023 roku przemierzyli pracownicy firmy Nexera, którzy od kilku lat, w ramach oddolnej inicjatywy, wspierają lokalne organizacje i akcje pomocowe. Wykonane kroki to tylko jeden z elementów społecznego zaangażowania Nexery, która aktywnie pomaga potrzebującym w regionach, w których prowadzi działalność. Tylko w 2023 r. całkowite wsparcie wyniosło ponad 450 tysięcy złotych i trafiło do 25 organizacji oraz inicjatyw. W sumie zebrana dotychczas kwota sięga już niemal miliona złotych.
Pracownicze akcje społeczne mają różnorodną formułę, jednak niewiele z nich powstaje w pełni oddolnie. A tak jest właśnie w przypadku programu Nexera Heroes, który trwa nieprzerwanie od 2018 roku. W pierwszych miesiącach nie miał on oficjalnego charakteru i własnej nazwy. Wszystko zaczęło się od niepozornej inicjatywy budowy drewnianych bud dla zwierząt podczas wyjazdu integracyjnego, które pracownicy Nexery przekazali następnie do schronisk. Z upływem czasu i dzięki sportowemu zacięciu kilku osób akcja nabrała rozpędu i stała się nieodłącznym elementem funkcjonowania firmy.
Małe kroki, ale wielkie zaangażowanie
Dodatkowym bodźcem zachęcającym pracowników do regularnej aktywności charytatywnej (i fizycznej) stała się grywalizacja. W przypadku Nexery przejawia się ona w liczeniu pokonanego dystansu za pomocą sportowych opasek. Zespół dzieli się na grupy, odpowiadające Regionom Nexery (czyli obszarom, w których firma prowadzi działalność biznesową). Co kwartał najbardziej aktywna drużyna, która sumarycznie wykona najwięcej kroków, wybiera organizacje, które chce wesprzeć.. Następnie zebrana kwota wpłacana jest na dany cel, a cała zabawa zaczyna się od nowa. I z każdym kolejnym miesiącem zyskuje coraz większą popularność. Jeszcze w 2021 roku Nexerianie "wydeptali” 103 mln kroków. W ubiegłym roku było to ponad dwa razy więcej. Biorąc pod uwagę, że każdy kolejny rok był lepszy od poprzedniego, teraz poprzeczka po raz kolejny poszła w górę.
– Nic tak nie mobilizuje do działania jak poczucie realnego wpływu zmiany świata na lepsze. A jeszcze lepiej, gdy dzieje się to dosłownie na wyciągnięcie ręki, w miejscach, które dobrze znamy. W Nexerze działamy lokalnie i w taki sam sposób chcemy pomagać. Wspieramy organizacje i społeczności w regionach. Tutaj nikt nikogo nie musi już dodatkowo zachęcać, ani przekonywać i to najlepszy dowód na sukces naszego oddolnego programu. Czuję ogromną dumę z całego zespołu, który go stworzył i systematycznie zwiększa jego skalę – mówi Jacek Wiśniewski, prezes zarządu Nexery.
Długa lista lokalnych potrzeb
Program Nexera Hereos to nie tylko liczenie kroków, ale również dodatkowe formy wsparcia, których z roku na rok przybywa. Operator aktywnie działa przez cały rok i uważnie obserwuje bieżące zapotrzebowanie lokalnych podmiotów niosących pomoc, zarówno społecznościom, jak i zwierzętom. Nexera regularnie angażuje się w regionalne współprace partnerskie, wspiera schroniska, ośrodki rehabilitacji i strategiczne jednostki, takie jak np. Ochotnicza Straż Pożarna. Ponadto pomaga rozwijać kariery sportowe młodych, zdolnych ludzi, finansując ich sprzęt i treningi, a także angażuje się w podnoszenie kwalifikacji zawodowych pedagogów. Przykładem ostatniego punktu jest cykliczne już zaangażowanie Nexery w Akademię Przywództwa Liderów Oświaty, w ramach którego finansuje udział w projekcie dyrektorom lokalnych szkół. Ci z kolei zyskują szansę pozyskania nowych umiejętności, które wykorzystują w codziennej pracy z dziećmi i młodzieżą.
– Zebrane środki przekazujemy na bardzo konkretne cele. Dzięki temu udało się nam np. współfinansować specyficzne i trudne formy rehabilitacji osób z niepełnosprawnościami. W Działdowie lokalny ośrodek PSONI zakupił niezbędny sprzęt do muzykoterapii, a w Wieluniu znacząco przyspieszyła budowa ogrodu sensorycznego prowadzonego przez miejscowe stowarzyszenie integracyjne. Z drugiej strony zgromadzone fundusze pozwoliły sfinansować akcesoria sportowe wraz z opłatami startowymi w zawodach Wojciechowi – triathloniście, podopiecznemu Akademickiego Związku Sportowego Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Zaś w jednej z gmin na Kujawach i Pomorzu lokalna Ochotnicza Straż Pożarna mogła szybko wymienić drzwi garażowe. Każda taka akcja ma swoją unikalną historię i każda napędza nas do dalszego działania – podkreśla Paweł Biarda, członek zarządu ds. komercyjnych Nexery.
Więcej szczegółów nt. programu można przeczytać w najnowszej, czwartej już edycji raportu „Nexera Heroes”. W 2024 roku projekt jest kontynuowany, a firma celuje w kolejny, rekordowy wynik.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.