Sony o technologiach chmurowych!
Cloudsourcing Storytelling to cykl podcastów przygotowany przez Sony. W każdym odcinku eksperci i twórcy rozmawiają o tym jak wykorzystać technologie chmurowe do szybszej i bardziej efektywnej pracy. Poruszają ważne tematy związane z bezpieczeństwem, łącznością i kosztami. Wskazują, jak te rozwiązania zmieniają podejście do produkcji, postprodukcji i dystrybucji. Omawiają możliwości wykorzystania technologii chmurowych przy transmisjach sportowych i e-sportowych, mówią o produkcji wiadomości, a także o korzyściach, które chmura może wnieść do tworzenia filmów dokumentalnych.
Filmy dokumentalne to bardzo szczególny rodzaj przekazu filmowego, który wiąże się z koniecznością nagrania ogromnej ilości materiału. Technologia chmurowa ma tutaj duży potencjał, ale nie jest wolna od problemów związanych z ograniczoną przepustowością łącza w zdalnych lokalizacjach. W podcaście swoimi spostrzeżeniami podzielili się Alister Chapman i Rob Drewett, eksperci w dziedzinie filmów dokumentalnych, oraz przedstawicielka Sony, Hitomi Hamaba.
Eksperci rozmawiali o innowacjach, które pomagają przezwyciężyć trudności przy ograniczonej przepustowości pasma. Takim rozwiązaniem, nieczęsto stosowanym w produkcji dokumentalnej, jest generowanie plików z oryginalnym materiałem filmowym, ale w niższej rozdzielczości (pliki proxy), co pozwala na szybsze przesyłanie ich do wstępnego montażu w chmurze.
Nie ulega wątpliwości, że potencjał technologii chmurowych jest bardzo duży. Nie chodzi tu tylko o szybkość, ale również bezpieczeństwo oraz łatwość tworzenia kopii zapasowych niepowtarzalnych ujęć. Cykl podcastów Sony pt. „Cloudsourcing Storytelling” daje szansę poznać różne punkty widzenia i posłuchać o doświadczeniach twórców.
Podcasty dostępne są w języku angielskim.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.