Komunikaty PR

W Polsce będzie zlokalizowany 16 region MS Azure w Europie

2020-05-06  |  12:00
Biuro prasowe
Kontakt

Marketing
PMR

Królewska 57
30-081 Kraków
marketing|pmrcorporate.com| |marketing|pmrcorporate.com
12 340 51 00
www.pmrmarketexperts.com

Start projektu #polskadolinacyfrowa

W czasie specjalnie zorganizowanej konferencji online, 5 maja Microsoft oficjalnie zapowiedział, że Polska dołączy do listy krajów, gdzie zostanie zlokalizowany region MS Azure, co przyczyni się przyspieszenia procesu transformacji cyfrowej. W wydarzeniu wzięli udział przedstawiciele głównego partnera Microsoft w projekcie – OChK. Pokazano też doświadczenia polskich klientów usług chmurowych Microsoftu.
Microsoft ogłosił, że chce zainwestować w sumie 1 mld dolarów zarówno w tzw. go to market, szkolenia i oczywiście inwestycje infrastrukturalne.

 

Regiony MS Azure: Polska reprezentantem regionu CEE

Platforma MS Azure obejmuje 59 regionów i jest dostępna w 140 krajach świata w oparciu o ponad 100 centrów danych. Microsoft nie miał jednak do tej pory regionu w Europie Środowo-Wschodniej. W Europie Microsoft posiada 15 regionów, z czego jeden z nich – w Hiszpanii – został uruchomiony w lutym 2020 r. Na liście krajów europejskich znajdują się Francja (Paryż, Marsylia), Hiszpania, Holandia, Irlandia, Niemcy (2xFrankfurt, Berlin, Magdeburg), Norwegia (Oslo, Stavanger), Szwajcaria (Zurich, Genewa) i Wielka Brytania (Londyn, Cardiff). Jak widać, dostawca niekoniecznie decyduje się na lokalizacje centralne w stolicach krajów, co jest preferowaną opcją przez każdego z tzw. hyperscalerów.

Z informacji PMR Market Experts wynika, że Microsoft poszukiwał odpowiedniej lokalizacji dla swojego regionu w Polsce od kilkunastu miesięcy, negocjując i rozpatrując różne warianty, również poza Warszawą. Dostawca stawia swoim partnerom bardzo wysokie wymagania w zakresie przygotowania obiektu według określonych wytycznych. Na potrzeby MS Azure pojedynczy moduł jeśli chodzi o moc IT, który należy zapewnić dostawcy to 4,8 MW. To sprawia, że współpraca jest możliwa jedynie z największymi dostawcami kolokacji w oparciu o istniejące obiekty, a najczęściej konieczna jest realizacja zupełnie nowej inwestycji, która będzie spełniać oczekiwania Microsoftu. Tym bardziej, że Microsoft zawsze stara się zagwarantować sobie możliwość dalszej rozbudowy w danej lokalizacji w efekcie postępującej ekspansji i sprzedaży usług.

Microsoft nie podał kiedy ostatecznie nastąpi uruchomienie obiektów data center w Polsce, jednak zakłada, że proces ten może potrwać do dwóch lat.

 

Najnowsze prognozy PMR:  dynamiczny wzrost rynku centrów danych w Polsce

Zapowiedzi inwestycji i lokalizacji tzw. regionów na terenie Polski oznaczają konieczność zapewnienia wyraźnie wyższych niż obecnie zasobów mocy i powierzchni kolokacyjnej. Jako pierwszy w ubiegłym roku start swojego regionu ogłosił Google Cloud Platform, również w partnerstwie z OChK. Wykorzysta przy tym zasoby kolokacyjne największych dostawców będących w stanie zapewnić żądaną powierzchnię IT pod serwery, a przede wszystkim zasoby mocy na rynku warszawskim. GCP wywarł w ten sposób presję na pozostałych dwóch największych dostawców chmury publicznej. Należało zakładać, że zarówno Microsoft jak i AWS również docelowo ulokują swoje zasoby na terenie Polski, tworząc tu swoje regiony. Żaden z dostawców nie będzie sam budował obiektów, ale wynajmie powierzchnię na zasadach komercyjnych. W oczywisty sposób przełoży się to na nowe inwestycje i wzrost rynku. W praktyce każda taka inwestycja w nowy moduł dla dużego odbiorcy jest w stanie przesunąć rynek kolokacji w kraju na wyższy poziom. W oczywisty sposób powyższe inwestycje potwierdzają też bardzo dobre perspektywy dla rynku cloud computing w Polsce.

Więcej na temat trendów na rynku data center w Polsce, kompletna mapa inwestycji, uwzględniająca również obiekty budowane na potrzeby największych światowych dostawców IaaS, jak również prognozy rozwoju rynku, biorące pod uwagę m.in. kwestię pandemii COVID-19, można znaleźć w najnowszym raporcie PMR „Rynek centrów danych w Polsce 2020. Analiza rynku i prognozy rozwoju na lata 2020-2025”: https://bit.ly/pmr-centra-danych

 

 

AUTOR
Paweł Olszynka
ICT Business Unit Director

KONTAKT DLA MEDIÓW
marketing@pmrcorporate.com
Tel. +48 12 34 05 135

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja Sony o technologiach chmurowych! Biuro prasowe
2024-03-28 | 10:30

Sony o technologiach chmurowych!

Cloudsourcing Storytelling to cykl podcastów przygotowany przez Sony. W każdym odcinku eksperci i twórcy rozmawiają o tym jak wykorzystać technologie chmurowe do szybszej i
Telekomunikacja Startuje pierwsza w Polsce Akademia 5G
2024-03-27 | 01:00

Startuje pierwsza w Polsce Akademia 5G

STARTUJE PIERWSZA W POLSCE AKADEMIA 5G Akademia 5G to pierwszy w Polsce kompleksowy cykl edukacyjny poświęcony automatyzacji przedsiębiorstw z wykorzystaniem technologii 5G. To
Telekomunikacja Program CSR Nexera Heroes z kolejnym rekordem
2024-03-14 | 09:00

Program CSR Nexera Heroes z kolejnym rekordem

220 milionów kroków wystarcza by trzykrotnie okrążyć ziemię. Właśnie taki dystans w 2023 roku przemierzyli pracownicy firmy Nexera, którzy od kilku lat, w ramach

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Newseria na XVI Europejskim Kongresie Gospodarczym

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

T-Mobile startuje w Polsce z nowym konceptem. Pozwoli klientom przetestować i doświadczyć najnowocześniejszych technologii

T-Mobile już od kilku lat realizuje strategię, która mocno skupia się na innowacjach i doświadczeniach klienta związanych z nowymi technologiami. Połączeniem obu tych elementów jest Magenta Experience Center – nowoczesny koncept, który ma zapewnić klientom możliwość samodzielnego przetestowania najnowszych technologii. Format, z sukcesem działający już na innych rynkach zachodnioeuropejskich, właśnie zadebiutował w Warszawie. Będą z niego mogli korzystać zarówno klienci indywidualni, jak i biznesowi.

Problemy społeczne

W Polsce brakuje dostępnych cenowo mieszkań. Eksperci mówią o kryzysie mieszkaniowym

 Większość osób – nawet ze średnimi, wcale nie najgorszymi dochodami – ma problem, żeby zaspokoić swoje potrzeby mieszkaniowe, ale też z tym, żeby po zaspokojeniu tych potrzeb, po opłaceniu wszystkich rachunków i opłat związanych z mieszkaniem, mieć jeszcze środki na godne życie – mówi Aleksandra Krugły z Fundacji Habitat for Humanity Poland. Jak wskazuje, problem stanowi nie tylko wysoki współczynnik przeciążenia kosztami mieszkaniowymi, ale i tzw. luka czynszowa, w której mieści się ponad 1/3 społeczeństwa. Tych problemów nie rozwiąże jednak samo zwiększanie liczby nowych lokali. Potrzebne są również rozwiązania, które umożliwią zaangażowanie sektora prywatnego w zwiększenie podaży dostępnych cenowo mieszkań na wynajem.

Konsument

Od 28 kwietnia Polacy żyją na ekologiczny kredyt. Zmiana zachowań konsumentów może odwrócić negatywny trend

Dzień Długu Ekologicznego, czyli data, do której zużyliśmy wszystkie zasoby, jakie w ciągu roku może zapewnić Ziemia, w tym roku w Polsce przypada 28 kwietnia, kilka dni wcześniej niż rok temu. Coroczne przyspieszenie tego terminu to sygnał, że czerpiemy bez umiaru z naturalnych systemów, nie dając im czasu na odbudowę. – Polskie społeczeństwo staje się coraz bardziej konsumpcyjne, kupujemy i wyrzucamy coraz więcej. Ale też nie mamy tak naprawdę efektywnego narzędzia, żeby temu zapobiec – ocenia Filip Piotrowski, ekspert ds. gospodarki obiegu zamkniętego z UNEP/GRID-Warszawa.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.