WhatsApp otwiera się na komunikację biznesową za sprawą Infobip
WhatsApp, jedna z najpopularniejszych aplikacji komunikacyjnych na świecie z ponad 2 miliardami aktywnych użytkowników, dzięki wprowadzeniu WhatsApp Business otwiera się na komunikację biznesową – między marką a jej klientami. Infobip jest partnerem WhatsApp w tym przedsięwzięciu i oficjalnym dostawcą tej usługi dla klienta biznesowego. Z jego inicjatywy odbędzie się w II kwartale 2020 r. specjalny warsztat prezentujący wszystkie praktyczne funkcjonalności nowego rozwiązania dla biznesu.
„Dzięki wprowadzeniu biznesowego wariantu WhatsApp daje możliwość wykorzystania swojej infrastuktury biznesowi do komunikacji z końcowym klientem. Zważywszy na popularność aplikacji, z miejsca staje się ona kanałem do efektywnej komunikacji z klientem. Z nowego upgrade’u mogą korzystać również polskie firmy. Rozwiązanie może być szczególnie popularne wśród polskich marek aspirujących do międzynarodowej ekspansji i udrożnienia kontaktu z klientem globalnym, aplikacja jest jednak również popularna w Polsce i z pewnoscią stanowi funkcjonalne ogniwo w komunikacji z polskim klientem.– wyjaśnia Robert Włodarski, Enterprise Sales Manager w Infobip.
WhatsApp ma już ponad 2 mld aktywnych użytkowników, wysyłających ok. 60 mld wiadomości na dobę. WhatsApp Business pozwala na spersonalizowaną komunikację pomiędzy marką a jej klientem. Umożliwia firmie zarówno wysyłanie jak i odbieranie wiadomości od klientów używających na co dzień komunikatora. Firmy są w tym procesie wspierane m.in. raportami dot. bieżącego statusu danej wiadomości, co pozwala sprawdzić faktyczną efektywność prowadzonego z klientem dialogu. Poza tym komunikacja poprzez WhatsApp w pełni wykorzystuje format rich media dając szerokie możliwości załączania nie tylko tekstu, ale także plików multimedialnych, kodów QR czy obrazów w wysokiej rozdzielczości.
„WhatsApp Business pozwala na integrację z firmowym CRM, co daje możliwość wykorzystania aplikacji na potrzeby dwukierunkowej komunikacji miedzy firmą a klientem, pozwalając informować klienta o statusie jego zamówienia, a także np. wspierać proces reklamacyjny. Konsumenci w coraz większym stopniu korzystają z wszelkiego rodzaju komunikatorów. To dla nich naturalne i komfortowe środowisko komunikacji, używane zarówno w celach prywatnych, jak i zawodowych. Marki stawiające na efektywną komunikację z klientem będą musiały w coraz większym stopniu wykorzystywać te kanały, ponieważ są pomocne zarówno w procesie utrzymania dotychczasowego biznesu, jak i ekspansji, czego najlepszym przykładem są korzyści biznesowe, jakie z implementacji WhatsApp Business odnoszą już w tym momencie nasi klienci. Przykładowo, Raiffeisen Bank dzięki uruchomieniu WhatsApp Business API w krótkim czasie niemal 10-krotnie zredukował koszty operacyjne i zanotował 19% wzrost wskaźnika lojalności klientów” – tłumaczy Robert Włodarski.
W II kwartale 2020 r. w Warszawie odbędzie się specjalny warsztat poświęcony w całości korzyściom biznesowym związanym z wprowadzeniem WhatsApp Business i jego funkcjonowaniu. Warsztat poprowadzi Robert Włodarski, Enterprise Sales Manager z Infobip, specjalizujący się w zakresie komunikacji omnichannel pomiędzy firmami a klientem. Infobip to globalna firma, umożliwiajaca firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip integruje w ramach jednej platformy szereg kanałów komunikacyjnych w ramach jednej platformy, których firma może używac do kontaktu z klientem końcowym.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

PE przedstawił swoje priorytety budżetowe po 2027 roku. Wydatki na obronność kluczowe, ale nie kosztem polityki spójności
Parlament Europejski przegłosował w tym tygodniu rezolucję w sprawie priorytetów budżetu UE na lata 2028–2034. Europosłowie są zgodni co do tego, że obecny pułap wydatków w wysokości 1 proc. dochodu narodowego brutto UE-27 nie wystarczy do sprostania rosnącej liczbie wyzwań, przed którymi stoi Europa. Mowa między innymi o wojnie w Ukrainie, trudnych warunkach gospodarczych i społecznych oraz pogłębiającym się kryzysie klimatycznym. Eurodeputowani zwracają też uwagę na ogólnoświatową niestabilność, w tym wycofywanie się Stanów Zjednoczonych ze swojej globalnej roli.
Infrastruktura
Odbudowa Ukrainy pochłonie setki miliardów euro. Polskie firmy już teraz powinny szukać partnerów, nie tylko w kraju, ale i w samej Ukrainie

Według stanu na koniec 2024 roku odbudowa Ukrainy wymagać będzie zaangażowania ponad pół biliona euro, a Rosja wciąż powoduje kolejne straty. Najwięcej środków pochłoną sektory mieszkaniowy i transportowy, ale duże są także potrzeby energetyki, handlu czy przemysłu. Polski biznes wykazuje wysokie zaangażowanie w Ukrainie, jednak może ono być jeszcze wyższe w procesie odbudowy. Zdaniem wiceprezesa działającego w tym kraju Kredobanku należącego do Grupy PKO BP firmy powinny szukać partnerów do udziału w odbudowie i w Polsce, i w Ukrainie.
Polityka
Europoseł PiS zapowiada walkę o reparacje wojenne dla Polski na forum UE. Niemiecki rząd uznaje temat za zamknięty

Nowy kanclerz Niemiec Friedrich Merz podczas konferencji prasowej w Polsce ocenił, że temat reparacji wojennych w relacjach polsko-niemieckich jest prawnie zakończony. Nie zgadza się z tym europoseł PiS Arkadiusz Mularczyk, który chce do tego tematu wrócić na forum UE. Przygotowana za rządów PiS publikacja „Raport o stratach poniesionych przez Polskę w wyniku agresji i okupacji niemieckiej w czasie II wojny światowej” szacuje straty na ponad 6,2 bln zł.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.