WhatsApp otwiera się na komunikację biznesową za sprawą Infobip
WhatsApp, jedna z najpopularniejszych aplikacji komunikacyjnych na świecie z ponad 2 miliardami aktywnych użytkowników, dzięki wprowadzeniu WhatsApp Business otwiera się na komunikację biznesową – między marką a jej klientami. Infobip jest partnerem WhatsApp w tym przedsięwzięciu i oficjalnym dostawcą tej usługi dla klienta biznesowego. Z jego inicjatywy odbędzie się w II kwartale 2020 r. specjalny warsztat prezentujący wszystkie praktyczne funkcjonalności nowego rozwiązania dla biznesu.
„Dzięki wprowadzeniu biznesowego wariantu WhatsApp daje możliwość wykorzystania swojej infrastuktury biznesowi do komunikacji z końcowym klientem. Zważywszy na popularność aplikacji, z miejsca staje się ona kanałem do efektywnej komunikacji z klientem. Z nowego upgrade’u mogą korzystać również polskie firmy. Rozwiązanie może być szczególnie popularne wśród polskich marek aspirujących do międzynarodowej ekspansji i udrożnienia kontaktu z klientem globalnym, aplikacja jest jednak również popularna w Polsce i z pewnoscią stanowi funkcjonalne ogniwo w komunikacji z polskim klientem.– wyjaśnia Robert Włodarski, Enterprise Sales Manager w Infobip.
WhatsApp ma już ponad 2 mld aktywnych użytkowników, wysyłających ok. 60 mld wiadomości na dobę. WhatsApp Business pozwala na spersonalizowaną komunikację pomiędzy marką a jej klientem. Umożliwia firmie zarówno wysyłanie jak i odbieranie wiadomości od klientów używających na co dzień komunikatora. Firmy są w tym procesie wspierane m.in. raportami dot. bieżącego statusu danej wiadomości, co pozwala sprawdzić faktyczną efektywność prowadzonego z klientem dialogu. Poza tym komunikacja poprzez WhatsApp w pełni wykorzystuje format rich media dając szerokie możliwości załączania nie tylko tekstu, ale także plików multimedialnych, kodów QR czy obrazów w wysokiej rozdzielczości.
„WhatsApp Business pozwala na integrację z firmowym CRM, co daje możliwość wykorzystania aplikacji na potrzeby dwukierunkowej komunikacji miedzy firmą a klientem, pozwalając informować klienta o statusie jego zamówienia, a także np. wspierać proces reklamacyjny. Konsumenci w coraz większym stopniu korzystają z wszelkiego rodzaju komunikatorów. To dla nich naturalne i komfortowe środowisko komunikacji, używane zarówno w celach prywatnych, jak i zawodowych. Marki stawiające na efektywną komunikację z klientem będą musiały w coraz większym stopniu wykorzystywać te kanały, ponieważ są pomocne zarówno w procesie utrzymania dotychczasowego biznesu, jak i ekspansji, czego najlepszym przykładem są korzyści biznesowe, jakie z implementacji WhatsApp Business odnoszą już w tym momencie nasi klienci. Przykładowo, Raiffeisen Bank dzięki uruchomieniu WhatsApp Business API w krótkim czasie niemal 10-krotnie zredukował koszty operacyjne i zanotował 19% wzrost wskaźnika lojalności klientów” – tłumaczy Robert Włodarski.
W II kwartale 2020 r. w Warszawie odbędzie się specjalny warsztat poświęcony w całości korzyściom biznesowym związanym z wprowadzeniem WhatsApp Business i jego funkcjonowaniu. Warsztat poprowadzi Robert Włodarski, Enterprise Sales Manager z Infobip, specjalizujący się w zakresie komunikacji omnichannel pomiędzy firmami a klientem. Infobip to globalna firma, umożliwiajaca firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip integruje w ramach jednej platformy szereg kanałów komunikacyjnych w ramach jednej platformy, których firma może używac do kontaktu z klientem końcowym.
***
O firmie Infobip
Infobip umożliwia firmom dostarczanie wiadomości poprzez dowolny preferowany przez użytkownika końcowego kanał, dowolne urządzenie w dowolnym czasie i dowolnym miejscu na świecie. Technologia firmy Infobip tworzy płynne dwukierunkowe interakcje między przedsiębiorstwami i ludźmi, a także ułatwia integrację niemal wszystkich funkcji komunikacyjnych.
Dzięki wieloletniemu doświadczeniu w branży, Infobip działa w oparciu o sieć ponad 60 biur na sześciu kontynentach, oferując wewnętrzną platformę komunikacyjną, z pośrednictwem której klienci mogą docierać do ponad sześciu miliardów urządzeń mobilnych w ponad 190 krajach połączonych z ponad 800 sieciami telekomunikacyjnymi. Firma współpracuje z wiodącymi operatorami telefonii komórkowej, aplikacjami do przesyłania wiadomości, bankami, serwisami społecznościowymi, firmami technologicznymi i agregatorami.

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.