Komunikaty PR

Zrównoważony rozwój Emitel – podsumowanie 2021 roku w Raporcie ESG

2022-04-04  |  13:45
Biuro prasowe

Dbałość o krajobraz, bioróżnorodność i ochronę siedlisk, poprawa efektywności energetycznej, minimalizacja wpływu na otoczenie, zrównoważona gospodarka odpadami oraz troska o relacje międzyludzkie – to kierunki polityki ESG, którymi kieruje się Emitel. W opublikowanym właśnie raporcie za 2021 rok firma podsumowuje najważniejsze wydarzenia w zakresie podejmowanych działań w obszarze ochrony środowiska naturalnego, społecznej odpowiedzialności oraz ładu korporacyjnego (ESG). To pierwszy raport ESG, sporządzony zgodnie z międzynarodowym standardem raportowania Global Reporting Initiative (GRI).

Raport dostępny pod linkiem: https://www.emitel.pl/wp-content/uploads/2022/04/Raport-ESG_Emitel_2021.pdf

To nasz pierwszy raport ESG, który stworzyliśmy w oparciu o międzynarodowy standard raportowania GRI. Świadomie zdecydowaliśmy się rozpocząć raportowanie w standardzie ESG wcześniej, zanim stanie się to obowiązujące. Celem naszego raportu jest przedstawienie naszego podejścia do prowadzenia działalności biznesowej i pokazanie strategicznego spojrzenia na przyszłość. Jestem przekonany, że to roczne podsumowanie naszych działań pokazuje, że po raz kolejny zdaliśmy egzamin ze społecznej odpowiedzialności – powiedział Andrzej J. Kozłowski, Prezes Zarządu Emitel S.A.

W sierpniu 2021 roku Zarząd Emitel zatwierdził Politykę ESG na lata 2021-2025. To jeden z najważniejszych dokumentów spółki, który definiuje główne cele działalności w obszarze środowiska naturalnego (ang. environmental), społecznej odpowiedzialności (ang. social responsibility) oraz ładu korporacyjnego (ang. corporate governance). W trakcie prac nad dokumentem w pierwszej kolejności zidentyfikowane zostały kierunki strategiczne oraz konieczne do podjęcia działania, a do każdego kierunku przypisano odpowiadające im globalne Cele Zrównoważonego rozwoju ONZ.

Emitel rozumie społeczną odpowiedzialność biznesu jako troskę o pracowników i szeroko pojęte otoczenie oraz wrażliwość na kwestie różnorodności. W ubiegłym roku, oprócz stałych inicjatyw i projektów zainicjowanych w poprzednich latach, firma podjęła szereg nowych działań, takich jak m.in. partnerstwo w konkursie „Fair to Women”, organizowanym przez Fundację Vox Feminae we współpracy z partnerem merytorycznym PwC Polska. Emitel dołączył także do inicjatywy 30% Club Poland jako jeden z 13 firm członków – założycieli w Polsce. Emitel stoi na stanowisku, że konieczne jest aktywne promowanie różnorodności w biznesie, w tym w szczególności wyrównywanie szans kobiet na rynku pracy.

Jednym z priorytetów firmy jest również dbałość o środowisko naturalne. Celem Emitel jest systematyczne powiększanie areału chronionych siedlisk przyrodniczych oraz udział w programach ochrony gatunkowej. Firma współpracuje ze Stowarzyszeniem na rzecz Dzikich Zwierząt „Sokół” w ramach ochrony sokoła wędrownego. Podejmuje też działania mające na celu redukowanie zużycia energii oraz wykorzystanie źródeł odnawialnych. Na dwóch obiektach nadawczych Emitel wybudował pilotażowe instalacje fotowoltaiczne, które zasilają emisje RTV, a w roku 2022 przewidziano budowę kolejnych kilkunastu instalacji. Firma kupuje również energię elektryczną od brokera oferującego największy udział energii ze źródeł odnawialnych. Dzięki temu aż 86% całkowicie zużytej energii elektrycznej jest wolne od emisji CO2.

W 2021 r. Emitel znalazł się w czołowej 15 przedsiębiorstw w Rankingu Odpowiedzialnych Firm. Spółka zdobyła również rekordową liczbę 90 punktów na 100 możliwych oraz ponownie otrzymała wyróżnienie 5 gwiazdek w globalnym badaniu zaangażowania społecznego i zrównoważonego rozwoju GRESB. Działania i wyniki firmy w zakresie ochrony środowiska, spraw społecznych i ładu korporacyjnego zostały bardzo wysoko ocenione przez audytorów. Zaangażowanie w ESG realizowane przez Emitel doceniło także Forum Odpowiedzialnego Biznesu w ubiegłorocznym raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”, który stanowi największy w Polsce przegląd działań z obszaru odpowiedzialnego biznesu.

 

O Emitel

Spółka Emitel S.A. to największy operator naziemnej infrastruktury radiowo-telewizyjnej w Polsce. Od ponad 50 lat dzięki Emitel sygnały telewizji i radia mogą być odbierane we wszystkich polskich domach. Oprócz usług dla nadawców telewizyjnych i radiowych, Emitel oferuje infrastrukturę wysokościową dla operatorów telefonii komórkowej, projektuje i instaluje nowoczesne systemy łączności bezprzewodowej, uczestniczy w budowie inteligentnych miast i włącza się w prace nad przygotowaniem do budowy sieci 5G w Polsce.

Dodatkowe informacje:

Agnieszka Sobucka
Menedżer ds. Komunikacji i PR, Rzecznik Prasowy
Kom: +48 507 710 701
Agnieszka.Sobucka@emitel.pl

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Telekomunikacja Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów Biuro prasowe
2025-03-26 | 10:30

Raport PLSE: ćwierć miliarda złotych kar dla telekomów za naruszanie praw klientów

Kary na kwotę niemal ćwierć miliarda złotych od UOKiK dla firm telekomunikacyjnych w latach 2020-2024 za naruszenie praw konsumentów – między innymi za wprowadzenie
Telekomunikacja Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów
2024-12-27 | 10:00

Smartfony: długi i cyberataki – pokolenie Z na celowniku hakerów

Obecnie prawie nikt nie wyobraża sobie życia bez smartfona i Internetu. Niestety rosnące zapotrzebowanie na korzystanie z urządzeń mobilnych nie idzie w parze z chęcią do płacenia za te
Telekomunikacja Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona
2024-12-03 | 09:00

Porównywarki telefonów - pomoc przy zakupie smartfona

Smartfony są urządzeniami wspierającymi codzienne funkcjonowanie. Dla wielu to podręczny asystent, który pomaga m.in. organizować pracę. Nie tak łatwo wybrać smartfona,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Szkolenie Online IMM

Prawo

UE lepiej przygotowana na reagowanie na klęski żywiołowe. Od czasu powodzi w Polsce pojawiło się wiele usprawnień

Na tereny dotknięte ubiegłoroczną powodzią od rządu trafiło ponad 4 mld zł. Pierwsze formy wsparcia, w tym zasiłki, pomoc materialna czy wsparcie dla przedsiębiorców, pojawiły się już w pierwszych dniach od wystąpienia kataklizmu. Do Polski ma też trafić 5 mld euro z Funduszu Spójności UE na likwidację skutków powodzi. Doświadczenia ostatnich lat powodują, że UE jest coraz lepiej przygotowana, by elastycznie reagować na występujące klęski żywiołowe.

Prawo

Rzecznik MŚP: Obniżenie składki zdrowotnej to nie jest szczyt marzeń. Ideałem byłby powrót do tego, co było przed Polskim Ładem

Podczas najbliższego posiedzenia, które odbędzie się 23 i 24 kwietnia, Senat ma się zająć ustawą o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych. Zakłada ona korzystne zmiany w składkach zdrowotnych płaconych przez przedsiębiorców. Rzecznik MŚP apeluje do izby wyższej i prezydenta o przyjęcie i podpisanie nowych przepisów. Pojawiają się jednak głosy, że uprzywilejowują one właścicieli firm względem pracowników, a ponadto nie podlegały uzgodnieniom, konsultacjom i opiniowaniu.

Handel

Konsumpcja jaj w Polsce rośnie. Przy zakupie Polacy zwracają uwagę na to, z jakiego chowu pochodzą

Zarówno spożycie, jak i produkcja jaj w Polsce notują wzrosty. Znacząca większość konsumentów przy zakupie jajek zwraca uwagę na to, czy pochodzą one z chowu klatkowego. Polska jest jednym z liderów w produkcji i eksporcie jajek w UE, ale ma też wśród nich największy udział kur w chowie klatkowym. Oczekiwania konsumentów przyczyniają się powoli do zmiany tych statystyk.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.