Tetra Pak z drugą edycją kampanii środowiskowej „Wybierz naturę. Wybierz karton”
Ruszyła druga odsłona kampanii Tetra Pak „Wybierz naturę. Wybierz karton”. W zeszłorocznej edycji firma ogłosiła swój cel stworzenia najbardziej zrównoważonego opakowania na żywność na świecie. Teraz prezentuje między innymi związane z tym postępy, najważniejsze innowacje oraz współprace.
Jednym z kluczowych celów Tetra Pak jest stworzenie opakowania, które będzie w całości wykonane z materiałów odnawialnych lub pochodzących z recyklingu, w pełni nadające się do recyklingu i neutralne klimatycznie. Od momentu ogłoszenia tego ambitnego celu w 2021 r., marka dokonała znaczących inwestycji i wprowadziła istotne innowacje także na polskim rynku.
Wśród działań, które w ostatnich miesiącach przybliżyły Tetra Pak do stworzenia neutralnego klimatycznie opakowania, jest m.in. inwestycja Tetra Pak i Stora Enso w wielkoskalową linię do rozwłókniania kartonów w Ostrołęce, która pozwoli trzykrotnie zwiększyć recykling kartonów po żywności. Firma jest też liderem w zakresie wprowadzania innowacji odpowiadających na dyrektywę Single Use Plastics, m.in. nakrętek przymocowanych do opakowań, które zapobiegają zanieczyszczaniu środowiska naturalnego.
Jak wyjaśnia Lyndsey Loyden-Edwards, Dyrektor Generalna Tetra Pak na Europę Wschodnią: Zależy nam na tym, by w nowej edycji kampanii mówić o tym, czego już dokonaliśmy w obszarze zrównoważonego rozwoju. Innowacje, do których w znacznym stopniu przyczyniają się nasze owocne współprace z partnerami branżowymi, pozwalają nam wyprzedzać zmiany dyktowane przez rynek i ustawodawstwo. Jesteśmy na dobrej drodze do zrealizowania naszego celu, jakim jest stworzenie najbardziej zrównoważonego opakowania na żywność.
W centrum tegorocznej edycji kampanii są: projektowanie opakowań pod kątem recyklingu, działania zgodne z zasadami gospodarki cyrkularnej, zwiększenie wykorzystania surowców pochodzenia roślinnego i pochodzących z recyklingu, wdrażanie zrównoważonych systemów zamknięć oraz istotna rola koalicji branżowych.

Smak zaczyna się od mięsa

Dlaczego na świątecznych stołach zostaje tyle jedzenia?

„Herbapol. We współpracy z naturą.”
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

KE proponuje nowy Fundusz Konkurencyjności. Ma pobudzić inwestycje w strategiczne dla Europy technologie
W środę 16 lipca Komisja Europejska przedstawiła projekt budżetu na lata 2028–2034. Jedna z propozycji zakłada utworzenie Europejskiego Funduszu Konkurencyjności o wartości ponad 400 mld euro, który ma pobudzić inwestycje w technologie strategiczne dla jednolitego rynku. Wśród wspieranych obszarów znalazła się obronność i przestrzeń kosmiczna. Na ten cel ma trafić ponad 130 mld euro, pięciokrotnie więcej niż do tej pory.
Firma
Były prezes PGE: OZE potrzebuje wsparcia magazynów energii. To temat traktowany po macoszemu

Choć udział odnawialnych źródeł energii w miksie energetycznym Polski jest stosunkowo wysoki i rośnie, to ten przyrost jest chaotyczny i nierównomiernie rozłożony miedzy technologiami – wskazuje Forum Energii. Dodatkowo OZE potrzebują wsparcia magazynów energii, a zdaniem Wojciecha Dąbrowskiego, prezesa Fundacji SET, ten temat jest traktowany po macoszemu. Brak magazynów powoduje, że produkcja energii z OZE jest tymczasowo wyłączana, co oznacza marnowanie potencjału tych źródeł.
Infrastruktura
Wzrost wynagrodzeń ekip budowlanych najmocniej wpływa na koszty budowy domu. Zainteresowanie inwestorów mimo to nieznacznie wzrasta

Budowa metra kwadratowego domu w Polsce kosztuje od 5,55 do 6 tys. zł w zależności od województwa – wynika z najnowszych analiz firmy Sekocenbud. Najdrożej jest w Warszawie, gdzie cena za metr kwadratowy domu przekroczyła już 6,2 tys. zł. Na przyrosty kosztów budowy domu wpływają zarówno drożejące materiały budowlane, jak i wyższe wynagrodzenia pracowników. Inwestorzy nie rezygnują jednak z budowy domów jednorodzinnych, co ma związek m.in. z wciąż wysokimi cenami mieszkań czy też obniżką stóp procentowych.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.