The Kidly: nowa platforma dla placówek oświatowych i rodziców
Rosnące oczekiwania rodziców w zakresie zajęć dodatkowych dla swoich dzieci wymagają poszukiwania sprawdzonych kontaktów. To w odpowiedzi m.in. na tę potrzebę powstało The Kidly – platforma łącząca przedszkola i inne placówki oświatowe, rodziców oraz m.in. nauczycieli, trenerów, terapeutów i innych dostawców usług dla dzieci w wieku przedszkolnym. The Kidly startuje z blisko 1 400 zarejestrowanych użytkowników i podmiotów.
Czym jest The Kidly?
The Kidly to platforma łącząca placówki oświatowe (np. przedszkola, szkoły oraz inne), rodziców i opiekunów dzieci oraz dostawców takich usług dla dzieci, jak m.in. zajęcia językowe, ruchowe, terapeutyczne, muzyczne, teatrzyki czy catering. Dzięki The Kidly przedszkola łatwiej wyszukują oferty jakościowych zajęć dodatkowych i usług, rodzice w prosty sposób zapisują dzieci na zajęcia i dokonują płatności, a usługodawcy pozyskują klientów i otrzymują płatność na czas. W pierwszych dniach platforma ma już zarejestrowanych ponad 100 placówek, około 100 usługodawców oraz 1200 użytkowników, a liczby te będą sukcesywnie i szybko rosnąć.
Za platformą stoi polska spółka Connect4Kids, której założyciele mają duże doświadczenie na polu edukacyjnym, poparte relacjami z blisko 7 tys. przedszkoli.
- Zanim powstała platforma The Kidly, naszym specjalizacją była organizacja zajęć sportowych dla dzieci. Początkowo prowadził je kilkuosobowy zespół, ale zapotrzebowanie na aktywację sportową dzieci i ciekawe, angażujące zajęcia było tak duże, że mogliśmy zatrudnić trenerów sportowych na terenie całej Polski – mówi o początkach działania w branży edukacyjnej Rafał Gromek, CEO spółki Connect4Kids, rozwijającej The Kidly.
- Wraz z rozwojem naszej działalności pojawiły się wyzwania. Duża liczba zajęć, coraz większy zespół trenerów rozsianych po całej Polsce, rozległa sieć księgowych – to wszystko wymagało ustrukturyzowania. I tu z rozwiązaniem przyszła technologia, a konkretnie The Kidly. Wiedzieliśmy, że takie rozwiązanie pomoże nie tylko nam, ale całemu rynkowi – dodaje Gromek, wyjaśniając genezę powstania platformy.
2 mln PLN od inwestorów
The Kidly to w pełni polski produkt, zbudowany przez polskich programistów i posiadający polski kapitał. Prace programistyczne i logistyczne trwały nieco ponad rok, a były możliwe dzięki pozyskaniu przez spółkę Connect4Kids inwestycji w wysokości 2 mln PLN.
Za pozyskanie finansowania odpowiedzialny był Rubicon Partners, fundusz działający w modelu Venture Building, specjalizujący się w aktywnym i operacyjnym budowaniu biznesów na każdym etapie ich rozwoju. Inwestycja ta pozwoliła nie tylko zbudować rozwiązanie technologiczne The Kidly, ale i poszerzyć ofertę o zajęcia muzyczne, artystyczne, językowe i inne.
- Rynek podmiotów świadczących zajęcia w przedszkolach jest bardzo rozdrobiony. Istnieją tysiące jednoosobowych lub małych firm, które samodzielnie pozyskują przedszkola do współpracy. Z drugiej strony na chwilę obecną nie ma łatwej ścieżki do sprawdzenia doświadczenia oraz opinii o prowadzącym, który ma pracować z dziećmi, zarówno przez przedszkole, jak i przez rodziców. Trzecim aspektem jest zarządzanie ofertą zajęć i płatnościami. Jest to uciążliwe zarówno dla placówek oświatowych, rodziców, jak i samych dostawców usług. To wszystko pokazało nam, że na rynku jest nisza, którą The Kidly może skutecznie wypełnić – mówi o powodach zaangażowania się w projekt Paweł Madej, Dyrektor Inwestycyjny w Rubicon Partners.
Jak działa The Kidly?
Do The Kidly dołączyć mogą placówki oświatowe (w szczególności przedszkola), rodzice i opiekunowie dzieci oraz usługodawcy oferujący wszelkie zajęcia dodatkowe dla dzieci. Ci ostatni przechodzą rozbudowany proces weryfikacji, począwszy od dostarczenia kompletu dokumentów rejestracyjnych, po wymagania stawiane ustawą o ochronie małoletnich. Najważniejsze jednak zawsze będą referencje i opinie klientów. Do weryfikacji formalnej dochodzi również finansowa, gdyż wykorzystanie bramki płatniczej w rozliczeniach z rodzicami lub placówkami, wymusza na usługodawcy przejście dodatkowej procedury. W tym wszystkim pomaga The Kidly.
Z The Kidly można korzystać adresem https://thekidly.com/. Funkcjonalność platformy rozbudowywana jest praktycznie każdego dnia, ale już teraz oferuje ona placówkom oświatowym zakres wystarczający do rejestracji placówki wraz z kadrą, np. nauczycieli, możliwość tworzenia grup i przypisania do nich dzieci, znalezienie zajęć, wybór sposobu rozliczania i dokonanie zapisów grupowych lub indywidualnych.
Usługodawca po rejestracji może stworzyć swoją ofertę, wskazując terminy i rodzaje dostępnych rozliczeń, np. grupowych lub indywidualnych. Co istotne, usługodawcą może być osoba prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą, ale też duża organizacja, której strukturę The Kidly pozwoli odtworzyć. W tym drugim przypadku do poszczególnych terminów i rodzajów zajęć, można przypisywać różnych prowadzących, zapewniając im listy uczestników, czyli zapisanych dzieci.
Opiekun dziecka po zarejestrowaniu się na platformę otrzymuje możliwość dołączenia dziecka do wybranego przedszkola, dostęp do zajęć oferowanych w placówce lub też bezpośrednio przez usługodawców. Płatności realizowane są poprzez bramkę płatniczą, generując natychmiast stosowne poświadczenie.
Co istotne, korzystanie z platformy jest bezpłatne dla rodziców i placówek oświatowych. Natomiast dostawcy usług objęci są niewielką prowizją od każdego zlecenia.

Innowacyjna przestrzeń edukacyjna – STEM Kindloteka – debiutuje w gliwickim Biblioforum

Lekcja: AI. Szkolenia o sztucznej inteligencji dla nauczycieli

Kwalifikacja Profesjonalna CGMA zostaje zaktualizowana w odpowiedzi na rosnące wymagania nowoczesnych finansów
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Edukacja

60 proc. młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE. Chcą mieć udział w kształtowaniu jej polityk
Tegoroczny Eurobarometr wskazuje, że sześciu na 10 młodych Europejczyków jest optymistycznie nastawionych do przyszłości UE i uważa, że ich kraje korzystają z obecności w Unii. Doceniają przede wszystkim swobodę podróżowania bez granic i paszportów. Jednocześnie deklarują chęć większego wpływu na kierunek, w którym rozwijana jest wspólnota, i wskazują na nowe wyzwania, przed którymi stoi ich pokolenie i którymi UE powinna się zająć.
Konsument
Branża pomp ciepła w Polsce odczuwa konsekwencje dezinformacji. Krążące mity zniechęcają do tej technologii

Przedstawiciele branży pomp ciepła biją na alarm: mity i dezinformacja krążące w przestrzeni publicznej, brak wystarczającego wsparcia informacyjnego rządu i nieprawidłowości w działalności nieuczciwych firm w poprzedniej edycji programu Czyste Powietrze – to główne przyczyny pogorszenia wizerunku tej technologii. Branża walczy z dezinformacją i stara się wzmacniać świadomość społeczną w zakresie ekologicznych i ekonomicznych korzyści z instalacji pomp ciepła. Jednocześnie podkreśla potrzebę kompleksowych działań ze wsparciem rządu.
Handel
W UE trwa dyskusja o większej kontroli przesyłek e-commerce o wartości poniżej 150 euro. Zwolnienie z cła jest nadużywane

Do Europy w ubiegłym roku trafiło ok. 4,5 mld przesyłek e-commerce o niskiej wartości, czyli poniżej progu 150 euro, który zwalnia z cła. To dwa razy więcej niż w 2023 roku. W 65 proc. przypadków wartość przesyłki jest zaniżana właśnie z uwagi na politykę celną, co zdaniem instytucji unijnych jest naruszeniem uczciwej konkurencji. W dodatku wiele z tych produktów nie spełnia norm bezpieczeństwa czy norm środowiskowych wymaganych w Europie. Dlatego trwa dyskusja nad tym, jak zwiększyć kontrolę nad wpływającymi z zagranicy paczkami.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.