TIM wśród Diamentów Forbesa 2022

Michał Kostrowicki
TIM SA
ul. Jaworska 13
53-612 Wrocław
prasa|tim.pl| |prasa|tim.pl
726 004 981
www.timsa.pl
Po raz czternasty redakcja magazynu „Forbes” oraz Dun & Bradstreet przedstawiły zestawienie najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Polsce. Wśród przedsiębiorstw z rocznymi przychodami powyżej 250 mln zł TIM SA zajął 11. miejsce na Dolnym Śląsku (na 28 przedsiębiorstw) i 96. w skali całej Polski.
W rankingu znalazły się firmy, które w latach 2016-2020 najszybciej zwiększały swoją wartość. Analitycy Dun & Bradstreet wycenili przedsiębiorstwa, stosując metodę szwajcarską, łączącą metodę majątkową i dochodową. Jak wyjaśniają, pierwsza z nich nie wycenia potencjału pracowników i know-how firm. Wycena na podstawie zysków nie uwzględnia z kolei wrażliwości na zmiany sezonowe i koniunkturalne. Firmy, które dużo inwestują, mogą bowiem wykazywać niewielkie zyski. Połączenie metody majątkowej i dochodowej rekompensuje ułomności.
To nie pierwszy Diament Forbesa przyznany TIM-owi. Spółka była już laureatem nagrody w roku 2008 (1. Diament wśród 18 Diamentów Forbesa na Dolnym Śląsku, 14. Diament wśród 266 firm w całej Polsce) i 2009.
– Cieszy mnie, że ranking Diamentów Forbesa opiera się o dane z kilku lat – dzięki temu nie jest odzwierciedleniem na przykład krótkotrwałej sytuacji rynkowej, lecz rzeczywiście pokazuje kondycję przedsiębiorstwa w dłuższej perspektywie. W przypadku TIM-u znakomicie potwierdza słuszność i skuteczność zmian, jakie wprowadziliśmy w 2013 roku, stawiając na e-commerce – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Stabilne, regularne wzrosty wartości spółki to także dobra wiadomość dla naszych obecnych i przyszłych akcjonariuszy. Przypominam, że pracujemy nad wprowadzeniem na warszawski parkiet także logistycznej spółki 3LP SA, będącej częścią Grupy Kapitałowej TIM od 2016 roku – dodaje Krzysztof Folta.

Podwójne standardy w polityce handlowej UE – środki lustrzane lekiem na całe zło? - zaproszenie na debatę

Cztery dni wyjątkowych okazji podczas Prime Day w sklepie Amazon.pl

Edukacja sprzedawców alkoholu przynosi efekty
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy wymiany handlowej między Stanami Zjednoczonymi a Unią Europejską. Na wysokich cłach stracą obie strony
Komisja Europejska przedstawiła w poniedziałek propozycję ceł na import z USA o wartości 72 mld euro, co ma być odpowiedzią na nałożenie 30-proc. stawek na import z UE zapowiedziane przez Amerykanów w poprzednim tygodniu. Przedstawiciele KE wciąż widzą jednak potencjał kontynuowania negocjacji. Zdaniem europosła Michała Koboski brak porozumienia lub uzgodnienie stawek wyższych niż 10-proc. nie tylko zaszkodzi obydwu stronom, ale i osłabi ich pozycję na arenie międzynarodowej.
Handel
Nie tylko konsumenci starają się kupować bardziej odpowiedzialne. Część firm już stawia na to mocny nacisk

Kwestie równoważonych zakupów stają się elementem strategii ESG. Dostawy energii, zamówienia surowców i materiałów do produkcji czy elementów wyposażenia biur – na każdym etapie swoich zakupów firmy mogą dziś decydować między opcjami bardziej i mniej zrównoważonymi. Dotyczy to także zamówień rzeczy codziennego użytku dla pracowników czy środków czystości – wskazują eksperci Lyreco, e-sklepu, który prowadzi sprzedaż produktów do biur, pokazując ich wpływ na środowisko czy efektywność pracy.
Prawo
Unia Europejska wzmacnia ochronę najmłodszych. Parlament Europejski chce, by test praw dziecka był nowym standardem w legislacji

Parlament Europejski chciałby tzw. testu praw dziecka dla każdego aktu prawnego wychodzącego z Komisji Europejskiej. – Każda nowa legislacja Unii Europejskiej powinna być sprawdzana pod kątem wpływu na prawa dziecka – zapowiada Ewa Kopacz, wiceprzewodnicząca PE. Jak podkreśla, głos dzieci jest coraz lepiej słyszalny w UE i jej różnych politykach. Same dzieci wskazują na ważne dla siebie kwestie, którymi UE powinna się zajmować. Wśród nich są wyzwania w obszarze cyfrowym i edukacyjnym.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.