TIM wśród Diamentów Forbesa 2022

Michał Kostrowicki
TIM SA
ul. Jaworska 13
53-612 Wrocław
prasa|tim.pl| |prasa|tim.pl
726 004 981
www.timsa.pl
Po raz czternasty redakcja magazynu „Forbes” oraz Dun & Bradstreet przedstawiły zestawienie najbardziej dynamicznie rozwijających się firm w Polsce. Wśród przedsiębiorstw z rocznymi przychodami powyżej 250 mln zł TIM SA zajął 11. miejsce na Dolnym Śląsku (na 28 przedsiębiorstw) i 96. w skali całej Polski.
W rankingu znalazły się firmy, które w latach 2016-2020 najszybciej zwiększały swoją wartość. Analitycy Dun & Bradstreet wycenili przedsiębiorstwa, stosując metodę szwajcarską, łączącą metodę majątkową i dochodową. Jak wyjaśniają, pierwsza z nich nie wycenia potencjału pracowników i know-how firm. Wycena na podstawie zysków nie uwzględnia z kolei wrażliwości na zmiany sezonowe i koniunkturalne. Firmy, które dużo inwestują, mogą bowiem wykazywać niewielkie zyski. Połączenie metody majątkowej i dochodowej rekompensuje ułomności.
To nie pierwszy Diament Forbesa przyznany TIM-owi. Spółka była już laureatem nagrody w roku 2008 (1. Diament wśród 18 Diamentów Forbesa na Dolnym Śląsku, 14. Diament wśród 266 firm w całej Polsce) i 2009.
– Cieszy mnie, że ranking Diamentów Forbesa opiera się o dane z kilku lat – dzięki temu nie jest odzwierciedleniem na przykład krótkotrwałej sytuacji rynkowej, lecz rzeczywiście pokazuje kondycję przedsiębiorstwa w dłuższej perspektywie. W przypadku TIM-u znakomicie potwierdza słuszność i skuteczność zmian, jakie wprowadziliśmy w 2013 roku, stawiając na e-commerce – mówi Krzysztof Folta, prezes Zarządu TIM SA. – Stabilne, regularne wzrosty wartości spółki to także dobra wiadomość dla naszych obecnych i przyszłych akcjonariuszy. Przypominam, że pracujemy nad wprowadzeniem na warszawski parkiet także logistycznej spółki 3LP SA, będącej częścią Grupy Kapitałowej TIM od 2016 roku – dodaje Krzysztof Folta.

MediaMarkt i bp łączą siły: Za zakupy w MediaMarkt dostajesz bon na paliwo lub kawę

Posnet Evo – Jak przyspieszyć sprzedaż i oszczędzać pieniądze w Twojej firmie

Gadżety erotyczne z dostawą do domu – zamówienia rosną szybciej niż inflacja
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Konsument

Dzięki e-commerce rośnie eksport polskich małych i średnich przedsiębiorców. Wartość ich sprzedaży na Amazon przekracza rocznie 5 mld zł
Mali i średni przedsiębiorcy coraz lepiej radzą sobie na arenie międzynarodowej, choć na razie tylko niecałe 5 proc. z nich sprzedaje swoje produkty za granicę. Duże możliwości ekspansji zagranicznej dają im e-commerce i współpraca z marketplace’ami. Za pośrednictwem Amazon w 2024 roku polskie MŚP sprzedały produkty za ponad 5,1 mld zł. Model sprzedaży sklepu umożliwia przedsiębiorcom z Polski działanie na skalę, która jeszcze kilka lat temu wydawała się zarezerwowana głównie dla największych marek
Polityka
Większość Polaków sprzeciwia się wprowadzeniu euro. Problemem może być brak dobrej komunikacji

– Polska należy do siedmiu krajów UE, które do tej pory nie wprowadziły jeszcze euro. Choć zobowiązaliśmy się do przyjęcia wspólnej waluty w traktacie akcesyjnym, nigdy nie podjęliśmy konsekwentnych działań w tym kierunku – ocenia europosłanka Nowej Lewicy Joanna Scheuring-Wielgus. W dodatku tylko co czwarty Polak jest zwolennikiem zmiany waluty. Również obecna sytuacja gospodarcza – wysoka inflacja i rosnący deficyt – nie sprzyjają dyskusji o przyjęciu euro.
Handel
Źle wprowadzony system ROP może oznaczać duży wzrost cen dla konsumentów. Podrożeć mogą produkty spożywcze

Ministerstwo Klimatu i Środowiska proponuje powierzenie NFOŚiGW zadań organizacji odpowiedzialności producenta, która w imieniu producentów będzie realizowała obowiązki wynikające z ROP w ramach zamkniętego obiegu finansowego. Przedstawiciele Polskiej Federacji Producentów Żywności i sektora odzysku odpadów ostrzegają, że może utrudnić to Polsce wypełnienie unijnych wymogów w zakresie selektywnej zbiórki odpadów, a co za tym idzie, może się wiązać z karami, a w konsekwencji – ze wzrostem cen.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.