Tokai COBEX Polska w czołówce najcenniejszych firm województwa śląskiego
Adventure Media
Batorego 7
47-400 Racibórz
magdalena.matusik|adventure.media.pl| |magdalena.matusik|adventure.media.pl
604231738
www.adventure.media.pl
Konkurs Brylanty Polskiej Gospodarki prowadzony jest już od 2008 roku przez Instytut Europejskiego Biznesu. Inicjatywa ta bada wyniki finansowe polskich przedsiębiorstw. W listopadzie tego roku pod lupę wzięto aż niemal 70 tys. firm. W rezultacie w gronie 3469 najlepszych śląskich firm, na wysokim drugim miejscu znalazł się Tokai COBEX Polska. Jak podaje Instytut Europejskiego Biznesu wartość rynkowa firmy w październiku br. wyniosła 8086,7 mln zł.
Przyznane wyróżnienie to kolejny już dowód dynamicznego rozwoju przedsiębiorstwa. - Jesteśmy niesamowicie dumni, że znaleźliśmy się na tak wysokim miejscu, pośród przedsiębiorstw mieszczących się na Śląsku. Tokai COBEX jest międzynarodową marką nieustannie dbającą o to, by oferować swoim klientom produkty i usługi najwyższej jakości. W związku z czym tytuł Brylant Polskiej Gospodarki 2020 Województwa Śląskiego stanowi dla nas potwierdzenie odpowiedniego kierunku działalności ale także ukoronowanie ciężkiej pracy jaką każdego dnia wkładamy w to, co robimy – mówi Andrzej Hotloś, Prezes Zarządu Tokai COBEX Polska sp. z o.o.
Warte podkreślenia jest to, że firma posiada już na swoim koncie wyróżnienia przyznane przez Instytut Europejskiego Biznesu. Mowa o ogólnopolskich Brylantach Polskiej Gospodarki (32. miejsce w kraju). Ponadto przedsiębiorstwo zasiliło także ranking innego plebiscytu stworzonego przez wspomniany Instyt. Mowa o Wielkich Modernizatorach Polski 2020, czyli firmach, które najwięcej inwestowały w środki trwałe, w Polsce (lata 2018-2019).

Czy warto korzystać z grid tradingu w inwestowaniu?

Po ludzku o PIT-8C

Josip Heit, założyciel GSB Germany w wywiadzie na temat przyszłości branży fintech
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Prawo

Przedsiębiorcy apelują o deregulację i stabilny system podatkowy. Obecne przepisy są szczególnie uciążliwe dla małych i średnich firm
Deregulacja pozostaje jednym z najważniejszych wyzwań dla polskiej gospodarki. Uproszczenie przepisów i zmniejszenie biurokracji to czynniki, które mogą się przyczynić do wzrostu konkurencyjności polskich przedsiębiorstw i poprawy warunków prowadzenia działalności gospodarczej – wynika z analiz Business Centre Club. Na potrzebę deregulacji i stabilnego systemu podatkowego wskazywali przedsiębiorcy nagrodzeni w finale 32. edycji konkursu Lider Polskiego Biznesu, którego organizatorem jest Business Centre Club.
Konsument
W tym roku 70 proc. odpadów szklanych powinno trafić do recyklingu. Polska sporo poniżej tego poziomu

W Polsce co roku zbierane jest ok. 750 tys. t szkła, czyli nieco ponad połowa szklanych opakowań wprowadzonych na rynek. W dodatku 20 proc. zebranego surowca to zanieczyszczenia innymi materiałami, np. ceramiką czy porcelaną, które nie nadają się do recyklingu. Polska traci na tym ok. 400 tys. t szkła, które mogłoby zostać ponownie przetworzone i wykorzystane. Duża część tej straty to efekt nieodpowiedniej segregacji i niskiej świadomości konsumentów. Zgodnie z wymogami UE w tym roku odsetek zebranego szkła powinien sięgnąć 70 proc.
Firma
Coraz więcej firm decyduje się na automatyzację procesów. Zwroty z inwestycji są możliwe już w ciągu kilku miesięcy

Chociaż odsetek firm wdrażających automatyzację rośnie, to wciąż wiele przedsiębiorstw nie wie, czym ten proces jest i jakie się z nim wiążą korzyści. Tymczasem badania rynkowe wskazują, że przedsiębiorstwa inwestujące w obszar automatyzacji i sztucznej inteligencji są bardziej efektywne i osiągają lepsze wyniki, a zwrot z inwestycji możliwy jest już w ciągu pierwszych kilku miesięcy od wdrożenia. – Warunkiem jest jednak wybór właściwego procesu do zautomatyzowania i odpowiednie przygotowanie go do tej zmiany – podkreślają eksperci platformy FlowDog.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.