Komunikaty PR

TP Vision odnotowuje kolejny wzrost biznesu

2022-08-31  |  11:10
Biuro prasowe

 

 

  • Wzrost biznesu TP Vision wynika przede wszystkim z rosnącej sprzedaży telewizorów Philips OLED i Ambilight oraz produktów audio (Philips Sound), zarówno w segmencie premium, jak i średnim.
  • Sprzedaż produktów audio wzrosła ponad dwukrotnie w ciągu ostatnich dwóch lat.

 

           Wyniki pierwszego półrocza 2022:

  • Sprzedaż telewizorów OLED Ambilight wzrosła o 48% r/r i jest większa niż dynamika wzrostu całego rynku,
  • Telewizory z systemem Ambilight stanowią prawie 80% sprzedaży w segmencie telewizorów,
  • W obszarze produktów audio odnotowano ponad 20% wzrost sprzedaży, napędzany głównie przez segment słuchawek i soundbarów,
  • Słuchawki GO Sports są w tym obszarze liderem, sprzedaż wzrosła o 86% w roku 2022.


    Inne ważne wydarzenia roku 2022:
  • Wysoka jakość obrazu i dźwięku połączona z europejskim wzornictwem produktów jest cały czas doceniana - 174 nagrody w 2021 r. oraz 99 nagród do tej pory w br.
  • Nowo wprowadzone produkty również są doceniane i zdobywają nagrody - telewizory OLED+937, OLED807 i 8807 oraz soundbar Fidelio FB1 zdobyły prestiżowe nagrody EISA jako produkty roku 2022/23.
  • Firma stale rozwija inicjatywy w obszarze zrównoważonego rozwoju.
  • TP Vision planuje poszerzyć współpracę z Wings for Life World Run oraz Team Jumbo Visma, by rozwijać segment słuchawek GO Sport. Natomiast wspólnie z Bowers & Wilkins pracuje nad nową linią wysokiej klasy telewizorów Ambilight.

 

# # #

Kostas Vouzas, dyrektor generalny TP Vision (Philips TV & Sound Europe & Americas) podczas wydarzenia TP Vision Berlin Live przekazał szczegóły na temat śródrocznych wyników biznesowych firmy w 2022 roku. Przedstawił także nowe produkty, które zostaną wprowadzone na rynek w drugiej połowie roku.

 

Biznes TP Vision w obszarch TV i audio cały czas rośnie, przede wszystkim dzięki rosnącej sprzedaży telewizorów Premium OLED Ambilight i produktów segmentu GO Sport.

 

„Wszyscy żyjemy w bardzo trudnych czasach, ale w takich chwilach dobrze jest wiedzieć, że możemy liczyć na wyjątkowe wsparcie naszych klientów, partnerów i dystrybutorów. Doświadczenia konsumenckie, które jesteśmy w stanie dostarczyć za pośrednictwem naszych wielokrotnie nagradzanych produktów, wydają się bardzo dobrze rezonować na rynku, co pozwala nam zapewnić konsekwentny dwucyfrowy wzrost w OLED TV i segmencie audio.” - powiedział Kostas Vouzas podczas konferencji.

 

Rosnąca popularność telewizorów Philips OLED Ambilight wynika z doskonałej jakości obrazu, powstałej w wyniku połączenia najnowszej technologii paneli OLED z autorskim pakietem przetwarzania obrazu P5 AI firmy TP Vision. Technologia ta spotyka się z pozytywnym przyjęciem ze strony klientów, dlatego TP Vision wprowadzi nową, ulepszoną wersję technologii "Next Gen" w drugiej połowie 2022 roku. Wznowi także cieszący się ogromnym powodzeniem 100-dniowy okres próbny Ambilight w nowych telewizorach.

 

Udział Ambilight w wartościowej sprzedaży telewizorów Philipsa wzrósł do prawie 80% w 2022 roku. Dlatego TP Vision zobowiązał się do dalszego rozwoju odbiorników wyposażonych w Ambilight - zarówno pod względem ogólnego udziału w biznesie telewizyjnym firmy, jak również w wartościach bezwzględnych na rynku telewizyjnym.

 

W segmencie audio firma odnotowała znaczny wzrost sprzedaży słuchawek w 2022 roku z równie dobrymi prognozami na resztę roku. Do sukcesu przyczyniła się koncentracja na segmencie sportowym – wprowadzenie nowych modeli słuchawek z serii GO czy przenośnych głośników bezprzewodowych GO, a także dalsza współpraca z Team Jumbo Visma i partnerstwo z Wings for Life World Run - największą na świecie imprezą biegową - przyczyniły się do wzrostu sprzedaży o 86%.

 

Ulepszone przez design

Najlepsze europejskie wzornictwo to podstawa strategii produktowej TP Vision i kluczowy wyróżnik dla konsumenta. Firma konsekwentnie inwestuje w wyjątkowy design produktów, częściowo poprzez posiadanie własnego zespołu projektowego z siedzibą w Amsterdamie, ale także poprzez pionierskie wykorzystanie „prawdziwych” materiałów, takich jak metal, szkło i skóra.

 

Jakość tej pracy zyskała wiele uznania, a rok 2022 nie był wyjątkiem. Nowe telewizory OLED+907 i OLED+937 oraz system rozrywki domowej Fidelio otrzymały prestiżowe nagrody iF i Red Dot za wzornictwo, podobnie jak nowe wytrzymałe głośniki bezprzewodowe GO.

 

Zrównoważony rozwój i CSR

Firma znacznie zwiększyła swoje inwestycje w zrównoważony rozwój i CSR. Oba te obszary są kluczowe dla przyszłości Philips TV & Sound.

 

Wszystkie modele telewizorów 32", 43" i 50" zostały już przestawione na ekologiczne opakowania bez polistyrenu, a wkrótce dołączą do nich modele o większych rozmiarach. Ponadto spółka zaprzestała produkcji pełnokolorowych opakowań telewizorów oraz stosuje tusze na bazie soi.

 

Podobne działania są realizowane dla Philips Sound – w tym przyspieszona wymiana plastikowych opakowań wewnętrznych na ekologiczne materiały dla słuchawek Philips. Firma zobowiązała się także do wprowadzenia ekologicznych opakowań bez plastiku dla wszystkich produktów tego segmentu do 2024 roku.

 

TP Vision rozpoczął również współpracę z firmą The Explorers, wspierając jej projekt tworzenia archiwalnych treści dotyczących naturalnego, kulturowego i ludzkiego dziedzictwa i cudów Ziemi. Spółka wierzy, że wywieranie pozytywnego wpływu na środowisko zaczyna się od tworzenia świadomości poprzez współpracę z podobnie myślącymi organizacjami, takimi jak The Explorers, gdzie partnerstwo może zaowocować połączeniem wysokiej technologii i zrównoważonego rozwoju.

 

 

 

# # #

O TP Vision

TP Vision Europe B.V. (TP Vision) to zarejestrowana w Holandii firma z siedzibą w Amsterdamie, która w całości należy do TPV Technology Limited (TPV), jednego z wiodących producentów monitorów i telewizorów na świecie. TP Vision jest czołowym graczem na rynku elektroniki użytkowej w obszarze RTV. Firma koncentruje się na rozwoju, produkcji i sprzedaży urządzeń pod marką Philips – telewizorów (w Europie, Rosji, na Bliskim Wschodzie, w Ameryce Południowej, Indiach, a także w wybranych krajach Azji i Pacyfiku) oraz sprzętu audio (na całym świecie). TP Vision łączy rozpoznawalność marki Philips z doświadczeniem w zakresie rozwoju i projektowania produktów, doskonałymi działaniami operacyjnymi i pozycją TPV na rynku. Celem firmy jest tworzenie urządzeń, które oferują konsumentom najwyższą jakość dźwięku i obrazu.

 

Więcej informacji
Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Handel Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów Biuro prasowe
2025-05-29 | 16:25

Komentarz rynkowy DPD Polska: sektor e-commerce – między presją cenową, a oczekiwaniami klientów

Usługi premium w cieniu presji cenowej Choć dostawy tego samego dnia były niegdyś zapowiadane jako jeden z najważniejszych kierunków rozwoju e-commerce i symbol
Handel Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej
2025-05-23 | 06:00

Marketplace MediaMarkt już dostępny w Polsce – nowa era zakupów i współpracy w branży elektroniki konsumenckiej

MediaMarkt, lider rynku elektroniki konsumenckiej w Europie, wkracza w nową fazę rozwoju na polskim rynku. Właśnie uruchomiono nowoczesną platformę marketplace, która po
Handel AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b
2025-05-14 | 08:30

AI w Sprzedaży B2B: Jak Automatyzacja i Dane Zmienią Przyszłość sprzedaży b2b

W 2025 roku skuteczność tradycyjnych technik sprzedaży, takich jak cold calling, spadła nawet poniżej 5%. Tymczasem większość polskich firm B2B nadal nie wdraża automatyzacji,

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Rady Podatkowej

Targi Bezpieczeństwa

Ochrona środowiska

UE zmienia podejście do transformacji energetycznej i łączy ją z konkurencyjnością. To zasługa polskiej prezydencji

Transformacja w kierunku gospodarki neutralnej klimatycznie może być silnikiem wzrostu gospodarczego. Dzięki rozmowom prowadzonym podczas polskiej prezydencji, żeby nie traktować transformacji energetycznej w oderwaniu od kwestii konkurencyjności, Komisja Europejska przedstawiła Kompas Konkurencyjności czy inicjatywę Clean Industrial Deal. Oba te dokumenty proponują konkretne rozwiązania, jak łączyć te dwa procesy. Kluczowe, co szczególnie podkreśla biznes, jest obniżenie cen energii.

Polityka

Wciąż dużo do poprawy w zakresie zwalczania nadużyć finansowych w UE. Chodzi m.in. o korupcję urzędników

Skala nadużyć finansowych w UE rośnie. Pojęcie to obejmuje zarówno nielegalne wykorzystanie funduszy unijnych, defraudacje, jak i korupcję, która może dotyczyć nawet wysoko postawionych urzędników, co pokazały afery finansowe z ostatnich lat. Prokuratura Europejska, Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych czy inne instytucje budujące unijną strukturę zwalczania nadużyć finansowych, choć poprawiają efektywność, nie są w stanie wyłapać wszystkich takich przypadków. Zdaniem ekspertów to podważa zaufanie obywateli do UE.

Ochrona środowiska

Nowy parapodatek zamiast proekologicznego systemu ROP. Branża krytykuje sygnały płynące z resortu środowiska

Firmy wprowadzające na rynek produkty w opakowaniach będą z tego tytułu wnosić opłaty na rzecz państwa, nie mając realnego wpływu na gospodarowanie odpadami, które z tych opakowań powstaną – tak w skrócie branża określa propozycję resortu klimatu i środowiska dotyczącą systemu rozszerzonej odpowiedzialności producenta. Zdaniem przedstawicieli producentów i organizacji odzysku w zasadzie oznacza to nowy parapodatek dla przedsiębiorców i w żaden sposób nie przełoży się na efektywność zbiórki odpadów i recyklingu, a jedynie na wzrost kosztów.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.