Komunikaty PR

1 drzewo za 1 flexitank – Hillebrand wspiera wyjątkowy projekt

2021-09-27  |  14:00
Biuro prasowe

Hillebrand, operator logistyczny specjalizujący się w obsłudze branży beverage, zaangażował się w nowy projekt na rzecz ochrony środowiska i tworzenia zrównoważonych łańcuchów dostaw. Hillebrand został partnerem Eden Reforestation Project, w ten sposób wspierając akcję odbudowy lasów namorzynowych i tworzenia miejsc pracy dla żyjących w ubóstwie społeczności lokalnych w Mozambiku.

Hillebrand jest wiodącym, światowym dostawcą łańcuchów dostaw dla beverage, znanym z wykorzystywania różnego rodzaju opakowań, tj. flexitanki, do masowego przewozu płynów. Jako ich producent przykłada dużą wagę do odzysku, ponownego wykorzystania i recyklingu, a jednocześnie, jako firma spedycyjna, stara się zminimalizować ślad węglowy związany z działalnością transportową. To dlatego już od wielu lat Hillebrand, angażuje się w akcje i projekty na rzecz ochrony klimatu i zrównoważonych łańcuchów dostaw dla beverage. O rozpoczęciu współpracy z organizacją non-profit Eden, w ramach Eden Reforestation Project, zadecydowały wspólne wartości ukierunkowane na ochronę i odbudowę środowiska naturalnego. Realizujący projekty w 8 krajach Eden działa na rzecz walki z ubóstwem i odbudowy lasów, zatrudniając mieszkańców zalesianych terenów do sadzenia każdego roku milionów drzew.

1 flexitank = 1 drzewo

W ramach projektu Eden Reforestation Projects, za każdy wysłany przez Hillebrand flexitank zostanie posadzone jedno drzewo mangrowe* w odbudowywanych lasach namorzynowych w Mozambiku. W ten sposób Hillebrand zrównoważy część emisji dwutlenku węgła, jaki powstaje na każdym etapie jego produkcji i recyklingu. Decydując się na sadzenie drzew mangrowych Hillebrand jednocześnie będzie wspierał odbudowę i wzmocnienie ekosystemów wodnych, co jest ważne dla firmy jako operatora, który ok. 80 proc. ładunków transportuje drogą morską. Hillebrand przyczyni się też do zwiększenia dzikich połowów oraz ochrony siedlisk morskich i raf koralowych.

W ramach projektu zalesiania namorzynów w Mozambiku ma być zasadzonych łącznie 8,5 mln drzew. Tylko w ciągu jednego kwartału Hillebrand transportuje ładunki z wykorzystaniem średnio 55 tys. flexitanków, a to oznacza, że rocznie przyczyni się do posadzenia ok. 220 tys. nowych drzew mangrowych.

Kluczowe znaczenie w podjęciu decyzji przez Hillebrand o współpracy z Eden Reforestation Project, miało to, że dzięki tej akcji powstaną nowe miejsca pracy i źródło utrzymania dla mieszkańców terenów, gdzie będą sadzone drzewa. To ważny krok dla wsparcia i przerwania cyklu ubóstwa wśród społeczności lokalnych.

Zielone flexitanki w zrównoważonych łańcuchach dostaw

Jako globalny operator logistyczny, a jednocześnie producent flexitanków i innych środków transportu, Hillebrand przykłada dużą wagę do swojej odpowiedzialności za środowisko.  Firma dąży do realizacji koncepcji tzw. gospodarki okrężnej w odniesieniu do własnych opakowań i środków transportu oraz zmniejszenia śladu węglowego. Już teraz wszystkie flexitanki, produkowane przez Hillebrand, w 100 proc. nadają się do  recyklingu,  80 proc. zbiorników typu VinBulk jest poddawanych recyklingowi mechanicznemu /odzyskowi energii, a ponownie odzyskiwanych i wykorzystywanych jest 60 proc. grodzi. Wśród celów, jakie teraz stawia przed sobą Hillebrand, jest redukcja o 45 proc. emisji CO2 na jeden kontener do 2025 roku oraz recykling lub odzysk 75 proc. własnych flexitanków do 2022 roku.

*namorzyny, mangrowce - formacja roślinna składająca się z wiecznie zielonych drzew i krzewów, występująca w strefie pływów morskich na wybrzeżach i u ujścia rzek w obszarze międzyzwrotnikowym; rośliny namorzyn posiadają przystosowania do życia w warunkach wysokiej koncentracji soli mineralnych i częstych zalewów (korzenie oddechowe i podporowe, systemy filtracji wody w korzeniach, gruboszowate liście gromadzące wodę, wydzielanie soli przez tkanki, żyworodność, czyli powstawanie siewek na roślinie macierzystej) – źr. https://www.lasy.gov.pl/pl/edukacja/slownik/n/namorzyny-mangrowce

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport CEVA Logistics uruchamia nowy oddział w Uzbekistanie Biuro prasowe
2021-10-28 | 12:00

CEVA Logistics uruchamia nowy oddział w Uzbekistanie

CEVA Logistics, rozszerzając ofertę usług logistycznych w Azji Środkowej, uruchamia nowy oddział w Taszkiencie, stolicy Uzbekistanu. Rozwój działalności CEVA w tym regionie ma
Transport BRAK ZDJĘCIA
2021-10-26 | 13:00

Nowe zasady parkowania w Centrum Handlowym Blue City

Decyzją Rady Warszawy od 15 listopada 2021 roku cały obszar dzielnicy Ochota staje się Strefą Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN). Opłaty za postój przy ulicach będą wymagane od pierwszej minuty postoju. Sytuacja ta może
Transport TIER pozyskuje 200 mln. USD finansowania
2021-10-25 | 09:00

TIER pozyskuje 200 mln. USD finansowania

TIER pozyskuje 200 mln. USD finansowania w serii D, aby wypełniać swoją misję Zmiany Mobilności Na Dobre Wśród uczestników rundy finansowania są obecni

Więcej ważnych informacji

Transport

Pandemia zwiększyła problem wykluczenia transportowego. Mieszkańcy wsi i miasteczek skarżą się do RPO

Problem wykluczenia transportowego może dotykać nawet kilkanaście milionów Polaków. Częściowo miał go rozwiązać wprowadzony w 2019 roku Fundusz Rozwoju Przewozów Autobusowych, w ramach którego rząd dopłaca do lokalnych połączeń, żeby zapewnić ich opłacalność. W związku z pandemią kwota tej dopłaty została znacząco zwiększona, co skutkowało wzrostem zainteresowania ze strony organizatorów publicznego transportu, którzy sukcesywnie uruchamiają nowe linie. – Takich linii w tej chwili jest już ponad 4 tys., co oznacza, że program się rozwija – mówi Andrzej Bittel, pełnomocnik rządu ds. przeciwdziałania wykluczeniu komunikacyjnemu. Rzecznik Praw Obywatelskich ocenia jednak, że fundusz nie do końca rozwiązał problem wykluczenia transportowego.

Przemysł

Przemysł zgłasza największe od lat zapotrzebowanie na pracowników z kompetencjami technicznymi. W ich kształcenie angażują się nie tylko firmy, ale i miasta

Firmy produkcyjne chcą zatrudniać coraz więcej pracowników, ale też szukają coraz bardziej wyspecjalizowanych kompetencji. Ten trend będzie postępować. Raport Światowego Forum Ekonomicznego wskazuje, że do 2025 roku rozwój automatyzacji i nowych technologii przyczyni się do powstania 97 mln nowych stanowisk. Eksperci podkreślają, że kompetencje przyszłości, które będą potrzebne do ich obsługi, powinny być kształcone już od najmłodszych lat. Tę potrzebę widzi coraz więcej miast i samych przedsiębiorców, którzy wspólnie angażują się w projekty naukowo-edukacyjne. Przykładem może być nowa inwestycja w Gnieźnie.

Problemy społeczne

Sieć modułowych szpitali mogłaby pomóc w walce z kolejnymi falami pandemii. Takie obiekty mogą przetrwać 10–15 lat

Czwarta fala koronawirusa przyspiesza. Jeszcze niedawno szacowano, że pod koniec października nowych przypadków COVID-19 będzie ok. 5 tys. dziennie, ale liczba dziennych zachorowań już przekracza 8 tys. Eksperci zalecają wprowadzanie ograniczeń i kontrolę paszportów covidowych w tych powiatach, gdzie wzrost zachorowań jest największy. Jednocześnie postulują o zmiany w organizacji służby zdrowia na okres czwartej fali i nieprzekształcanie szpitali w placówki jednoimienne. Przyszłościowym rozwiązaniem może być budowa sieci 12–15 szpitali modułowych, które wspierałyby system ochrony zdrowia w razie ewentualnych kryzysów.

Ochrona środowiska

Edukacja klimatyczna powinna się odbywać poza murami szkoły. Eksperci postulują o lekcje w lesie, na łące lub w ogrodzie

Lekcje na łonie natury pozwalają lepiej zrozumieć procesy zachodzące w przyrodzie i uwiarygadniają przekazywane treści klimatyczne. I nie chodzi tylko o lekcje biologii, ale także języka polskiego, angielskiego czy plastyki. Więcej zajęć poza murami szkoły to jeden z najważniejszych postulatów zawartych w raporcie „Edukacja klimatyczna w Polsce” opublikowanym przez Global Compact Network Poland. – Im więcej będzie edukacji dotyczącej ochrony przyrody oraz ekosystemów w kontekście zmiany klimatu, tym lepiej dla nas wszystkich – mówi Kamil Wyszkowski, dyrektor wykonawczy tej organizacji. I dodaje, że edukację klimatyczną w polskich szkołach trzeba wprowadzić jak najszybciej.