15 lat Colian Logistic w branży TSL
Colian Logistic, spółka logistyczna powołana do życia w 2009 roku przez Grupę Colian, obchodzi jubileusz 15-lecia obecności w branży TSL. Firma, której celem na początku działalności było świadczenie usług wewnątrz organizacji, wyrosła na silnego, niezależnego operatora i wiarygodną markę.
Na przestrzeni ostatnich 15 lat rynek usług logistycznych szybko ewoluował. Pomimo ciągłych zmian w obrębie technologii, obowiązujących przepisów czy rosnących standardów transportowych, Colian Logistic nieustannie umacnia swoją pozycję w branży TSL i wychodzi naprzeciw oczekiwaniom klientów.
Firma świadczy kompleksowe usługi logistyczne w ramach trzech filarów: transport (drogowy krajowy i zagraniczny oraz transport morski), magazynowanie (na powierzchni blisko 60 000 tys. m2) oraz obsługa klienta. Co więcej, spółka oferuje także usługi agencji celnej.
Obecnie Colian Logistic posiada 13 oddziałów w całym kraju i może pochwalić się imponującą liczbą 250 000 realizowanych zleceń rocznie. Baza tysiąca klientów, ceniących terminowość i fachowość obsługi, przekłada się na 6 000 000 palet przewożonych przez spółkę w skali 12 miesięcy.
Początki firmy były nieśmiałymi krokami w stronę rozwoju działań logistycznych w Grupie Colian. Szybko jednak okazało się, że nasz zespół tworzą specjaliści z pasją, którzy nie tylko dysponują odpowiednią wiedzą, ale przede wszystkim mają ogromny zapał do ciągłego rozwoju. W efekcie nieustannie poszerzamy zakres świadczonych usług i powiększamy grupę stałych klientów. Bardzo dziękuję wszystkim pracownikom za wysiłek i zaangażowanie wkładane w rozwój spółki – mówi Tomasz Kosik, Prezes Zarządu Colian Logistic.
Colian Logistic inwestuje w infrastrukturę i rozwija własną flotę. Jeszcze tym roku zostanie ukończona rozbudowa magazynu w Kostrzynie Wielkopolskim. Nowy obiekt pozwoli zwiększyć posiadane zaplecze magazynowe z 80 000 do blisko 100 000 miejsc paletowych, a to oznacza, że możliwości firmy w zakresie świadczonych usług będą znacznie szersze i przełożą się na sprawniejszą obsługę klientów. Ważną inwestycją w ostatnim czasie był zakup własnej floty – samochody marki DAF XG już wyjechały w trasy, realizując pierwsze zlecenia pod szyldem i w pełnej obsłudze Colian Logistic.
Potencjał firmy dostrzega i docenia rynek, o czym świadczą branżowe nagrody i wyróżnienia, których z roku na rok przybywa – Diamenty Forbesa, Gazele Biznesu czy tytuł Best Managed Companies to jedynie wycinek osiągnięć spółki.
Dekarbonizacja polskiego transportu drogowego okiem przewoźników
Jubileuszowa gala z okazji 15-lecia Colian Logistic
Girteka stawia na rozwój intermodalnej sieci kolejowej
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Farmacja
Szybko rośnie liczba osób z ostrą infekcją układu oddechowego, w tym grypy. Szczyt zachorowań przypadnie już na drugą połowę października
Centrum e-Zdrowia podaje, że od początku września odnotowano blisko 1,8 mln porad ambulatoryjnych udzielonych z powodu ostrych infekcji układu oddechowego, w tym grypy. Najlepszą metodą walki z chorobą jest szczepionka – najlepiej przyjęta między wrześniem a listopadem. Wciąż jednak na taki krok decyduje się zaledwie kilka procent Polaków, tymczasem grypa jest jedną z 10 najczęstszych przyczyn zgonów u osób powyżej 65. roku życia.
Transport
Branża lotnicza zmaga się z niedoborem kadr. Brakuje przede wszystkim mechaników lotniczych
Według Alton Aviation Consultancy koszty naprawy i remontów silników wzrosły z 31 mld dol. przed pandemią do 58 mld dol. w tym roku. Rośnie też zapotrzebowanie na pracowników – w ciągu najbliższych 20 lat na świecie będzie potrzebnych niemal 770 tys. mechaników lotniczych. Tylko w Polsce już teraz brakuje kilku tysięcy wyspecjalizowanego personelu. – Brak kadr spowalnia nasz rozwój. Obecnie potrzebujemy kilkuset wyspecjalizowanych osób – ocenia Aleksandra Juda, prezes LOT Aircraft Maintenance Services.
Problemy społeczne
Obecna technologia sztucznej inteligencji nie stanowi zagrożenia dla istnienia ludzkości. Nie jest zdolna do samodzielnego myślenia i planowania
Duże modele językowe, takie jak ChatGPT, nie potrafią samodzielnie nabywać nowych umiejętności, rozumować czy planować. Nie stanowią więc egzystencjalnego zagrożenia dla ludzkości – dowiedli naukowcy, którzy przeanalizowali możliwości dużych modeli językowych właśnie pod takim kątem. Nie oznacza to jednak, że narzędzia te nie stanowią żadnego zagrożenia. Wykorzystane niewłaściwie już dziś służą chociażby do szerzenia dezinformacji.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.