Awarie i wypadki drogowe w minionym sezonie wakacyjnym
Branża car assistance doświadczyła wyjątkowo intensywnego okresu podczas tegorocznego sezonu wakacyjnego. Firma ARC Europe Polska zarejestrowała ponad 20% więcej połączeń w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Dane potwierdziły również utrwaloną tendencję – to w poniedziałki kierowcy najczęściej zgłaszali awarie i problemy na drodze. Jak w tym roku przebiegało lato na europejskich drogach?
- Ponad 20 procentowy wzrost połączeń i 5-procentowy wzrost zarejestrowanych spraw w stosunku do ubiegłego roku.
- Wypadki stanowiły ok. 12% zgłoszeń, pozostałe to awarie.
- Liczba spraw zagranicznych o 30% wyższa niż w ubiegłym roku.
- Najczęstszą przyczyną kontaktu z firmą były problemy z silnikiem.
- Poniedziałek to dzień, w którym kierowcy najczęściej zgłaszają awarie.
Poniedziałek dniem awarii na drodze?
Poniedziałki bywają trudne – szczególnie dla kierowców. To właśnie na początku tygodnia najczęściej zgłaszane są awarie. Podczas sezonu (czerwiec-sierpień) ARC Europe Polska obsługiwała w poniedziałki znacząco więcej przypadków niż w pozostałe dni. 15 lipca okazał się dniem, w którym firma odnotowała najwięcej zgłoszeń. Najczęściej kierowcy zgłaszali problemy z silnikiem, kontrolkami na desce rozdzielczej i oponami. W pierwszej piątce przyczyn kontaktu znalazły się także wypadki i wycieki płynów eksploatacyjnych. Łącznie w sezonie wakacyjnym ARC Europe Polska przyjęła o 5% więcej spraw niż w roku ubiegłym. Wypadki stanowiły zaledwie 12% z nich – w pozostałych przypadkach kierowcy zgłaszali awarie.
Sezon pełen nietypowych wyzwań
Poza standardowymi zdarzeniami związanymi z większą liczbą wyjazdów zagranicznych, dodatkowe wyzwanie branży car assistance stanowiły anomalia pogodowe. W tym roku intensywne burze we Włoszech wpłynęły na opóźnienia w organizacji pomocy, a pożary w Grecji doprowadziły do odcięcia niektórych regionów od reszty świata.
W zachodniej Europie jednym z wyzwań były Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Paryżu. Skala wydarzeń sprawiła, że koordynacja pomocy assistance w postaci zapewniania pojazdów zastępczych czy zakwaterowania dla kierowców wymagała wzmożonego zaangażowania i precyzyjnego planowania.
– Wyzwania, z którymi się mierzyliśmy, wymagały od nas dobrej organizacji i ścisłej współpracy z partnerami zagranicznymi. Sezon był bardzo wymagający, jednak byliśmy przygotowani na to, aby na bieżąco informować kierowców o ewentualnych opóźnieniach w świadczeniu usług. W ich szybszym powrocie do podróży pomogło nam skorzystanie z usług alternatywnej mobilności, takich jak taxi, carsharing, czy ridesourcing. Z kolei nasza siostrzana spółka ARC Europe France wdrożyła na czas igrzysk nowe rozwiązanie – rower elektryczny z przyczepą warsztatową. Dzięki temu docieraliśmy do kierowców jeszcze sprawniej – wyjaśnia Paweł Zawisza, Dyrektor Operacyjny ARC Europe Polska.
Wakacje pod znakiem assistance
Chorwacja od lat pozostaje ulubionym kierunkiem Polaków wybierających się na wakacje samochodem. W tegorocznym sezonie wakacyjnym firma ARC Europe Polska odnotowała znaczący wzrost liczby zgłoszeń assistance nie tylko w samej Chorwacji, ale także w krajach tranzytowych, takich jak Czechy, Austria, Słowenia i Węgry. Te pięć państw stanowiło ponad połowę wszystkich zagranicznych zgłoszeń assistance, co pokazuje skalę wyzwań, z jakimi musieli zmierzyć się kierowcy na tych popularnych trasach. Dane wskazują na zapotrzebowanie na organizację transportów transgranicznych, co potwierdza, że wiele awarii zdarza się jeszcze przed dotarciem do docelowego kraju podróży.
Polacy chętnie wybierali się zarówno w dłuższe, jak i krótsze trasy samochodowe. Często wybieranymi kierunkami były również Niemcy, Włochy, Holandia i Szwajcaria. W tym roku na wakacyjnej mapie podróży na znaczeniu zyskały również takie kraje jak Czarnogóra, Albania czy Turcja. Wzrost zainteresowania podróżami pojazdem za granicę naszego kraju, spowodowała zwiększone zapotrzebowanie na usługi car assistance – w tegorocznym sezonie liczba spraw zagranicznych, którymi zajmowała się ARC Europe Polska, była o 30% wyższa niż w roku ubiegłym.
– Latem liczba spraw assistance jest zawsze większa, niż w pozostałe miesiące roku. Przekłada się to na duże obłożenie serwisów w kraju i za granicą, a co za tym idzie - na terminy napraw. Jednocześnie kierowcy nie chcą tracić urlopu i liczą na jak najszybsze rozwiązanie ich problemu. Z tego względu zawsze staramy się jak najlepiej przygotować do sezonu. W tym roku utworzyliśmy zespół konsultantów ze znajomością odpowiednich języków obcych, dzięki czemu świadczenie usług zagranicznych przebiegało łatwiej i sprawniej. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów, świadczyliśmy również niestandardowe formy pomocy, takie jak mobilna wulkanizacja czy wymiana akumulatorów na miejscu zdarzenia – dodaje Paweł Zawisza.
***
ARC Europe Polska jest częścią międzynarodowej Grupy ARC Europe. Firma debiutowała na polskim rynku w 2000 roku, a dzisiaj jest jednym z liderów branży assistance, z blisko 50% udziałem w segmencie OEM (producentów, importerów samochodów). ARC Europe to największy dostawca usług assistance w segmencie B2B w Europie, posiadający świetnie prosperującą sieć w ponad 40 krajach, w tym największe automobilkluby: ADAC, The AA, ANWB, ACI, ÖAMTC, RACE i TCS. Spółka wkracza także w nowe obszary działalności, wspierając rozwój elektromobilności oraz zapewniając rozwiązania mobility i usługi connected car przy jednoczesnej ekspansji geograficznej.

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.