Komunikaty PR

Awarie i wypadki drogowe w minionym sezonie wakacyjnym

2024-09-17  |  17:00
Biuro prasowe

Branża car assistance doświadczyła wyjątkowo intensywnego okresu podczas tegorocznego sezonu wakacyjnego. Firma ARC Europe Polska zarejestrowała ponad 20% więcej połączeń w porównaniu do analogicznego okresu w ubiegłym roku. Dane potwierdziły również utrwaloną tendencję – to w poniedziałki kierowcy najczęściej zgłaszali awarie i problemy na drodze. Jak w tym roku przebiegało lato na europejskich drogach?

  • Ponad 20 procentowy wzrost połączeń i 5-procentowy wzrost zarejestrowanych spraw w stosunku do ubiegłego roku.
  • Wypadki stanowiły ok. 12% zgłoszeń, pozostałe to awarie.
  • Liczba spraw zagranicznych o 30% wyższa niż w ubiegłym roku.
  • Najczęstszą przyczyną kontaktu z firmą były problemy z silnikiem.
  • Poniedziałek to dzień, w którym kierowcy najczęściej zgłaszają awarie.

Poniedziałek dniem awarii na drodze?

Poniedziałki bywają trudne – szczególnie dla kierowców. To właśnie na początku tygodnia najczęściej zgłaszane są awarie. Podczas sezonu (czerwiec-sierpień) ARC Europe Polska obsługiwała w poniedziałki znacząco więcej przypadków niż w pozostałe dni. 15 lipca okazał się dniem, w którym firma odnotowała najwięcej zgłoszeń. Najczęściej kierowcy zgłaszali problemy z silnikiem, kontrolkami na desce rozdzielczej i oponami. W pierwszej piątce przyczyn kontaktu znalazły się także wypadki i wycieki płynów eksploatacyjnych. Łącznie w sezonie wakacyjnym ARC Europe Polska przyjęła o 5% więcej spraw niż w roku ubiegłym. Wypadki stanowiły zaledwie 12% z nich – w pozostałych przypadkach kierowcy zgłaszali awarie.

Sezon pełen nietypowych wyzwań

Poza standardowymi zdarzeniami związanymi z większą liczbą wyjazdów zagranicznych, dodatkowe wyzwanie branży car assistance stanowiły anomalia pogodowe. W tym roku intensywne burze we Włoszech wpłynęły na opóźnienia w organizacji pomocy, a pożary w Grecji doprowadziły do odcięcia niektórych regionów od reszty świata.

W zachodniej Europie jednym z wyzwań były Igrzyska Olimpijskie i Paraolimpijskie w Paryżu. Skala wydarzeń sprawiła, że koordynacja pomocy assistance w postaci zapewniania pojazdów zastępczych czy zakwaterowania dla kierowców wymagała wzmożonego zaangażowania i precyzyjnego planowania.

Wyzwania, z którymi się mierzyliśmy, wymagały od nas dobrej organizacji i ścisłej współpracy z partnerami zagranicznymi. Sezon był bardzo wymagający, jednak byliśmy przygotowani na to, aby na bieżąco informować kierowców o ewentualnych opóźnieniach w świadczeniu usług. W ich szybszym powrocie do podróży pomogło nam skorzystanie z usług alternatywnej mobilności, takich jak taxi, carsharing, czy ridesourcing. Z kolei nasza siostrzana spółka ARC Europe France wdrożyła na czas igrzysk nowe rozwiązanie – rower elektryczny z przyczepą warsztatową. Dzięki temu docieraliśmy do kierowców jeszcze sprawniej – wyjaśnia Paweł Zawisza, Dyrektor Operacyjny ARC Europe Polska.

Wakacje pod znakiem assistance

Chorwacja od lat pozostaje ulubionym kierunkiem Polaków wybierających się na wakacje samochodem. W tegorocznym sezonie wakacyjnym firma ARC Europe Polska odnotowała znaczący wzrost liczby zgłoszeń assistance nie tylko w samej Chorwacji, ale także w krajach tranzytowych, takich jak Czechy, Austria, Słowenia i Węgry. Te pięć państw stanowiło ponad połowę wszystkich zagranicznych zgłoszeń assistance, co pokazuje skalę wyzwań, z jakimi musieli zmierzyć się kierowcy na tych popularnych trasach. Dane wskazują na zapotrzebowanie na organizację transportów transgranicznych, co potwierdza, że wiele awarii zdarza się jeszcze przed dotarciem do docelowego kraju podróży.

Polacy chętnie wybierali się zarówno w dłuższe, jak i krótsze trasy samochodowe. Często wybieranymi kierunkami były również Niemcy, Włochy, Holandia i Szwajcaria. W tym roku na wakacyjnej mapie podróży na znaczeniu zyskały również takie kraje jak Czarnogóra, Albania czy Turcja. Wzrost zainteresowania podróżami pojazdem za granicę naszego kraju, spowodowała zwiększone zapotrzebowanie na usługi car assistance – w tegorocznym sezonie liczba spraw zagranicznych, którymi zajmowała się ARC Europe Polska, była o 30% wyższa niż w roku ubiegłym.

Latem liczba spraw assistance jest zawsze większa, niż w pozostałe miesiące roku. Przekłada się to na duże obłożenie serwisów w kraju i za granicą, a co za tym idzie - na terminy napraw. Jednocześnie kierowcy nie chcą tracić urlopu i liczą na jak najszybsze rozwiązanie ich problemu. Z tego względu zawsze staramy się jak najlepiej przygotować do sezonu. W tym roku utworzyliśmy zespół konsultantów ze znajomością odpowiednich języków obcych, dzięki czemu świadczenie usług zagranicznych przebiegało łatwiej i sprawniej. Wychodząc naprzeciw potrzebom naszych klientów, świadczyliśmy również niestandardowe formy pomocy, takie jak mobilna wulkanizacja czy wymiana akumulatorów na miejscu zdarzenia – dodaje Paweł Zawisza.

***

ARC Europe Polska jest częścią międzynarodowej Grupy ARC Europe. Firma debiutowała na polskim rynku w 2000 roku, a dzisiaj jest jednym z liderów branży assistance, z blisko 50% udziałem w segmencie OEM (producentów, importerów samochodów). ARC Europe to największy dostawca usług assistance w segmencie B2B w Europie, posiadający świetnie prosperującą sieć w ponad 40 krajach, w tym największe automobilkluby: ADAC, The AA, ANWB, ACI, ÖAMTC, RACE i TCS. Spółka wkracza także w nowe obszary działalności, wspierając rozwój elektromobilności oraz zapewniając rozwiązania mobility i usługi connected car przy jednoczesnej ekspansji geograficznej.

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport CEVA Logistics rozwija przewozy multimodalne w Afryce Biuro prasowe
2024-09-26 | 16:00

CEVA Logistics rozwija przewozy multimodalne w Afryce

Afryka jest rynkiem wschodzącym o bogatych zasobach naturalnych i rosnącym eksporcie. CEVA Logistics, globalny dostawca usług logistycznych, wspiera tu rozwój regionalnego i
Transport Girteka dzieli się wnioskami z testów w pełni elektrycznego ciągnika z naczepą
2024-09-24 | 12:00

Girteka dzieli się wnioskami z testów w pełni elektrycznego ciągnika z naczepą

Girteka, największy w Europie przewoźnik drogowy z własną flotą, przy współpracy z Nestlé, Volvo, Schmitz Cargobull i BP Pulse, przeprowadziła pilotażowy program testowy
Transport Uber przyłącza się do akcji pomocowej dla powodzian
2024-09-19 | 17:00

Uber przyłącza się do akcji pomocowej dla powodzian

Uber przyłącza się do akcji pomocowej dla powodzian, oferując nieodpłatne przewozy oraz przesyłki na terenie Warszawy Uber wspiera użytkowników z Warszawy, którzy chcą

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Infrastruktura

W przyszłym roku spodziewana jest fala inwestycji ze środków UE. Prawo zamówień publicznych wymaga pewnych korekt

W 2025 roku spodziewany jest w Polsce początek boomu inwestycyjnego, związanego głównie z większym niż dotychczas napływem funduszy z KPO i regularnych środków unijnych. Skorzysta na tym przede wszystkim budownictwo, ale pewne obawy budzi przewidywana kumulacja inwestycji, również w kontekście systemu zamówień publicznych. – O ile może prawo zamówień publicznych wymagać pewnych punktowych korekt, o tyle chyba nie ma potrzeby jego gruntownego przemeblowania – ocenia Mariusz Haładyj, prezes Prokuratorii Generalnej RP. Jak wskazuje, niektóre elementy zamówień publicznych wymagają raczej wypracowania praktycznych rozwiązań niż zmian legislacyjnych.

Prawo

Polska prezydencja w Radzie UE będzie szansą na kształtowanie polityki gospodarczej Unii. Przedsiębiorcy mają swoje oczekiwania

Poprawa otoczenia prawnego, uproszczenie regulacji, likwidacja protekcjonizmu w poszczególnych krajach członkowskich wobec innych rynków UE, ale też budowanie otoczenia sprzyjającego rozwojowi innowacji i nowoczesnego rynku technologicznego – to główne postulaty Federacji Przedsiębiorców Polskich wobec nadchodzącej polskiej prezydencji w Radzie UE. Wszystkie te elementy mają wzmocnić konkurencyjność unijnych firm i przemysłu na arenie międzynarodowej, gdzie dziś przegrywają wyścig z USA i Azją.

DlaWas.info

Transport

Sejm pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych pasażera. Linie lotnicze liczą na uniknięcie miliardowych kar

Parlament pracuje nad nowelizacją ustawy o przetwarzaniu danych dotyczących przelotu pasażera. Wymaga tego orzeczenie Trybunału Sprawiedliwości UE, który orzekł, że niektóre wprowadzone dyrektywą i wdrożone w krajach członkowskich regulacje są zbyt restrykcyjne. Chodzi m.in. o obowiązek przekazywania danych pasażerów na wszystkich lotach wewnątrz UE. Poprawy w polskiej ustawie wymaga także mechanizm nakładania kar na przewoźników za niewywiązanie się z obowiązków. Na razie nad liniami lotniczymi wisi widmo 4 mld zł kar, ale projekt ustawy zawiera propozycję abolicji.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.