Bezpieczeństwo na drogach zimą: Girteka stawia na szkolenia dla kierowców
Thermomax, spółka z Grupy Girteka, bazującego na cyfryzacji usług największego europejskiego przewoźnika drogowego, razem z Volvo szkolą kierowców jak bezpiecznie prowadzić samochód ciężarowy w trudnych warunkach zimowych. Wspólna akcja „Bezpieczna Jazda Zimą”, która rozszerza program szkoleń organizowanych przez Girtekę w ramach Akademii Kierowcy, ma aktywnie wspierać działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa na drogach, a także zwiększenia atrakcyjności zawodu kierowcy.
W 2022 r. European Transport Research Review opublikował badania nt. wpływu warunków pogodowych, w tym zimowych, na prawdopodobieństwo wypadków drogowych. Jak z nich wynika, wypadki z udziałem samochodów ciężarowych wykazują największy względny wzrost ryzyka wypadkowości (RRI) o 872,9%[1]. To niepokojące dane, biorąc pod uwagę fakt, że udział transportu drogowego w przewozach towarów ogółem stanowi w Europie 77% (Komisja Europejska, 2023). Podczas jazdy zimą kierowcy aut ciężarowych mogą być bardziej narażeni na wypadki drogowe niż kierowcy innych pojazdów. Szczególnie jest to ważne w krajach skandynawskich, gdzie do bezpieczeństwa przywiązuje się dużą rolę.
Szkolenia kierowców w ramach partnerstwa
Jednym ze sposobów na zwiększenie świadomości kierowców jak warunki pogodowe wpływają na wypadkowość jest ich edukacja. Właśnie z tą myślą Girteka i Volvo uruchomiły wspólną akcję „Bezpieczna Jazda Zimą”. Jej celem jest coroczne szkolenie kierowców w zakresie bezpiecznej jazdy w trudnych warunkach drogowych jeszcze przed rozpoczęciem sezonu zimowego.
„Kursy te dostarczają niezbędnej wiedzy, potrzebnej do prowadzenia samochodów w warunkach zimowych w krajach Europy Północnej, takich jak Norwegia, gdzie sytuacja na drogach jest zupełnie inna niż w pozostałych częściach świata. Zgromadzenie wszystkich kierowców, omówienie i przedstawienie głównych wyzwań, wskazówek, porad i trików, a także najnowszych funkcji, jest bardzo pomocne w ich codziennej pracy. Pozytywne jest też to, że podczas tych spotkań wymieniamy się swoimi doświadczeniami. A ponieważ praktyka jest równie ważna jak teoria, kierowcy mają okazję sprawdzić swoje umiejętności podczas treningów" - mówi Arne Jan Hopen, przedstawiciel Volvo, jednego z organizatorów kursów jazdy zimowej w Norwegii.
W czasie szkolenia kierowcy uczestniczą w wykładach prowadzonych przez doświadczonych kierowców Thermomax, specjalistów Volvo, policji, straży pożarnej i administracji dróg krajowych. Ważnym elementem każdego szkolenia jest też samopoczucie kierowców, dlatego dodano wykłady ze specjalistami ds. zdrowia i żywienia.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni z kursów – podczas gdy Volvo udostępnia narzędzia, takie szkolenia dają nam pewność, że kierowcy używają tych narzędzi prawidłowo i odpowiedzialnie, dbając nie tylko o zasoby i własne bezpieczeństwo, ale też większe bezpieczeństwo na drogach" - dodaje Tore Rødsten, CEO Thermomax. „Obecnie jako jedyni w Norwegii zapewniamy tego typu szkolenia dla kierowców samochodów ciężarowych, co wielu przynosi znaczące i wyjątkowe korzyści".
Edukacja kierowców w szerszym wymiarze
Duże i odpowiedzialne firmy logistyczne, takie jak Girteka, są świadome tego, jak ogromny wpływ na ogólne bezpieczeństwo na drogach mają zawodowi kierowcy. Girteka od wielu lat prowadzi własną Akademię Kierowców. Zapewnia ona niezbędną wiedzę i możliwość doskonalenia umiejętności przez udział w różnego rodzaju programach szkoleniowych. Co warto podkreślić, tylko w 2023 roku firma zorganizowała szkolenia dla ponad 15 000 kierowców.
Inicjatywy takie jak partnerstwo Volvo i Girteka - Thermomax przyczyniają się nie tylko do zmniejszenia wypadkowości w transporcie drogowym rzeczy, ale odgrywają też kluczową rolę w zwiększeniu atrakcyjności zawodu kierowcy, bo, jak zaznaczono w raporcie Międzynarodowej Unii Transportu Drogowego, zwiększenie bezpieczeństwa i kompetencji kierowców jest jednym z kluczowych elementów decydujących o wejściu do tego zawodu i powinno być strategicznym celem każdej firmy transportowej. Dodatkowo, jak podkreśla Girteka, każde działanie, które poprawia bezpieczeństwo na drogach, przyczynia się do rozwoju bardziej zrównoważonego, odpowiedzialnego i atrakcyjnego sektora usług logistycznych.
[1] Becker, N., Rust, H.W. & Ulbrich, U. Weather impacts on various types of road crashes: a quantitative analysis using generalized additive models. Eur. Transp. Res. Rev. 14, 37 (2022); https://etrr.springeropen.com/articles/10.1186/s12544-022-00561-2

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Transport

Import materiałów budowlanych z Rosji zagrożeniem dla konkurencyjności europejskiego rynku. Konieczne są zmiany i egzekwowanie sankcji
Unia Europejska powinna zrewidować politykę celną na import materiałów budowlanych spoza państw członkowskich, w tym państw wschodnich – twierdzą uczestnicy konferencji „Bezpieczeństwo gospodarcze UE”. Obecnie Wspólnota nakłada na europejskich producentów coraz więcej ograniczeń, nie rewidując polityki celnej, co przekłada się na systematyczne osłabienie konkurencyjności przedsiębiorstw, spadek produkcji i zagrożenie dla miejsc pracy.
Konsument
Polacy odczuwają brak wiedzy na temat inwestowania. Może to sprzyjać podejmowaniu nieracjonalnych decyzji finansowych

Co trzeci Polak odczuwa brak wiedzy w obszarze inwestowania, a tylko co piąty chciałby pogłębić swoją wiedzę na ten temat – wynika z badania „Poziom wiedzy finansowej Polaków 2025”. Ci, którzy na własną rękę szukają informacji i porad, coraz częściej sięgają do blogów, portali, podcastów i wideo w internecie. Eksperci przestrzegają, że finansowych i inwestycyjnych porad udzielają nie tylko specjaliści w danej dziedzinie, więc potrzebna jest zasada ograniczonego zaufania.
Handel
Do 2030 roku liczba plastikowych opakowań w e-handlu modowym może się podwoić. Ich udział najszybciej rośnie w Polsce

Wraz ze wzrostem kanału e-commerce w branży modowej rośnie liczba wykorzystywanych opakowań, z których znaczną część wciąż stanowią te z plastiku. Do 2030 roku w Polsce e-sprzedawcy zużyją 147 mln plastikowych opakowań – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie DS Smith. Można zauważyć rosnący trend wśród marek modowych, które coraz częściej wybierają opakowania wykonane z papieru lub materiałów z recyklingu. To o tyle istotne, że polscy konsumenci odczuwają wyrzuty sumienia z powodu ilości plastiku, w którym dostarczane są ich zamówienia.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.