Bolt wprowadza do oferty przejazdy zieloną Teslą
Bolt we współpracy z partnerem flotowym Eternis wprowadza do floty taksówek w Warszawie nowe samochody elektryczne marki Tesla. Na stołeczne ulice wyjadą już jutro pierwsze pojazdy. To krok mający wspierać proces elektryfikacji transportu w Warszawie oraz dostarczyć pasażerom więcej opcji zrównoważonego transportu miejskiego.
Od jutra użytkownicy Bolt w Warszawie będą mogli zamówić przejazdy w nowej kategorii “Tesla”, dostępnej w aplikacji. Po stołecznych ulicach na początek będzie jeździło 10 zielonych elektryków.
-
W Bolt wiemy, że nasza sieć 3,5 miliona partnerów flotowych, kierowców i kurierów jest motorem napędowym dla naszej platformy. Ich zaangażowanie w nowe inicjatywy, takie jak ta, jest kluczowe dla pomyślnego skalowania rozwiązań Bolt. Wprowadzając we współpracy z partnerem flotowym Eternis pierwsze elektryczne pojazdy Bolt do stołecznej floty, mamy nadzieję jeszcze bardziej zachęcić użytkowników do korzystania z nowych i bardziej zrównoważonych środków transportu - mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
-
Rosną wymagania pasażerów, oczekiwania społeczne i środowiskowe. Dlatego rozwijamy flotę taxi, która jest oparta o elektromobilność i zero-emisyjność - mówi Krzysztof Kowalski, CEO Eternis. - Jesteśmy pionierami na rynku i wyznaczamy trendy podróżowania, które mają być doświadczeniem dla pasażerów. Chcemy, aby pojazdy i kierowcy odzwierciedlali najwyższe standardy usług, zaś użytkownicy podczas podróży mogli się zrelaksować i odpocząć. Rozwijamy flotę taxi opartą o Tesle model Y, gdyż dostarczy ona pasażerom pozytywnych doświadczeń na najwyższym poziomie. Ten samochód jest bardzo wygodny, przestronny, ma wielki panoramiczny dach, zaś podróż nim jest dużo przyjemniejsza niż zwykłą taksówką. Całość w oczach pasażera tworzy doświadczenie nowoczesnego miasta” - stwierdza.
Nowe działanie Bolt jest częścią długoterminowych inwestycji w pojazdy elektryczne. Kolejne pojawią się na innych europejskich rynkach jeszcze w 2024 roku. Opinie kierowców wskazują, że największymi przeszkodami w rozwoju elektryfikacji są wysokie koszty początkowe pojazdów elektrycznych, a także dostępność i cena szybkiego ładowania. Wraz ze wzrostem inwestycji, Bolt będzie się koncentrował na poprawie dostępu kierowców do pojazdów elektrycznych, nawiązywaniu partnerstw w celu przezwyciężenia barier związanych z ładowaniem oraz na zwiększeniu popytu na przejazdy bezemisyjne.
Wspierając wykorzystanie pojazdów elektrycznych w krajach bałtyckich, Bolt inwestuje w pojazdy elektryczne oraz współpracuje z firmą Eleport, sięgając w ten sposób po jej specjalistyczną wiedzę w zakresie elektryfikacji oraz uzyskując dostęp do sieci ponad 200 publicznych punktów ładowania w Estonii, na Łotwie i Litwie.
Strategia Bolt polegająca na zwiększeniu udziału przejazdów pojazdami elektrycznymi na swojej platformie, idzie w parze z misją firmy, jaką jest wspieranie powstawania zdrowszych miast, zorientowanych na mieszkańców, z mniejszym ruchem ulicznym i zanieczyszczeniami. -
-
W Unii Europejskiej emisje CO2 z samochodów osobowych stanowią ponad 50% wszystkich emisji generowanych przez transport. W Bolt wierzymy, że rozwiązania transportu współdzielonego mogą pomóc miastom zmierzać w stronę elektryfikacji transportu osobowego i jednocześnie zmniejszyć zależność mieszkańców od ich prywatnych samochodów - dodaje Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
Bolt oferuje przejazdy w kategoriach Electric i Green (czyli pojazdami w pełni elektrycznymi, hybrydowymi i hybrydowymi plug-in) w 71 miastach w Europie i Afryce i stale tę rozwija tę ofertę.. Długoterminowym zobowiązaniem firmy w zakresie ochrony środowiska jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 netto do 2040 roku. W ramach tego zobowiązania w 2023 roku firma wprowadziła w Tallinnie flotę zielonych taksówek, złożoną z pojazdów elektrycznych Tesla.
***
Bolt to europejska super-aplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.
Bolt ma ponad 150 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
Więcej informacji: www.bolt.eu
EcoVadis nagradza Targor-Truck za zaangażowanie w zrównoważone łańcuchy dostaw
CEVA Logistics organizuje globalny program szkoleń dla 25 tys. pracowników
DSV – Global Transport and Logistics w gronie liderów transformacji
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii
Jedynka Newserii
Polityka
Konkurencyjność UE priorytetem nowej Komisji Europejskiej. Wśród barier do eliminacji nadmierna biurokracja
Komisja Europejska w nowym składzie, pod wodzą Ursuli von der Leyen, właśnie rozpoczyna swoją kadencję. Zgodnie z zapowiedziami ma się skupić na ożywieniu stojącej w miejscu gospodarki UE, zwiększeniu konkurencyjności, odblokowaniu inwestycji i zniwelowaniu luki innowacyjnej dzielącej ją od Stanów Zjednoczonych i Chin. Dużym wyzwaniem będzie także zmniejszenie uciążliwej biurokracji, również w dostępie do europejskich funduszy.
Infrastruktura
Stan budynków w Polsce poprawia się zbyt wolno. Ma to negatywny wpływ na klimat i zdrowie mieszkańców
W ciągu ostatnich ośmiu lat kluczowe statystyki dotyczące stanu budownictwa i zdrowia publicznego na poziomie UE się nie poprawiły. Budynki nadal zużywają zbyt dużo energii, emitują coraz więcej gazów cieplarnianych, a liczba inwestycji w poprawę efektywności energetycznej wręcz maleje, co skutkuje coraz niższym rocznym wskaźnikiem renowacji. Tym samym budynki w Europie nadal nie zapewniają ich użytkownikom zdrowych i komfortowych warunków, co przekłada się na gorsze samopoczucie i problemy zdrowotne – pokazuje najnowsza, ósma edycja raportu „Barometr zdrowych budynków”.
Problemy społeczne
40 proc. Polaków nie czuje się zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby. Obawiają się problemów z dostępem do leczenia i jego finansowaniem
Większość Polaków obawia się chorób cywilizacyjnych, takich jak nowotwory i choroby sercowo-naczyniowe. Niemal 40 proc. nie czuje się w pełni zabezpieczonych na wypadek poważnej choroby – wynika z badania zleconego przez Nationale-Nederlanden. Badani obawiają się nie tylko braku zabezpieczenia finansowego, lecz także problemów z uzyskaniem pomocy lekarskiej i dostępem do badań. W odpowiedzi na te potrzeby Nationale-Nederlanden i Grupa LUX MED stworzyły we współpracy ofertę ubezpieczeniową łączącą pomoc finansową i usługi medyczne.
Partner serwisu
Szkolenia
Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.