Bolt wprowadza do oferty przejazdy zieloną Teslą
Bolt we współpracy z partnerem flotowym Eternis wprowadza do floty taksówek w Warszawie nowe samochody elektryczne marki Tesla. Na stołeczne ulice wyjadą już jutro pierwsze pojazdy. To krok mający wspierać proces elektryfikacji transportu w Warszawie oraz dostarczyć pasażerom więcej opcji zrównoważonego transportu miejskiego.
Od jutra użytkownicy Bolt w Warszawie będą mogli zamówić przejazdy w nowej kategorii “Tesla”, dostępnej w aplikacji. Po stołecznych ulicach na początek będzie jeździło 10 zielonych elektryków.
-
W Bolt wiemy, że nasza sieć 3,5 miliona partnerów flotowych, kierowców i kurierów jest motorem napędowym dla naszej platformy. Ich zaangażowanie w nowe inicjatywy, takie jak ta, jest kluczowe dla pomyślnego skalowania rozwiązań Bolt. Wprowadzając we współpracy z partnerem flotowym Eternis pierwsze elektryczne pojazdy Bolt do stołecznej floty, mamy nadzieję jeszcze bardziej zachęcić użytkowników do korzystania z nowych i bardziej zrównoważonych środków transportu - mówi Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
-
Rosną wymagania pasażerów, oczekiwania społeczne i środowiskowe. Dlatego rozwijamy flotę taxi, która jest oparta o elektromobilność i zero-emisyjność - mówi Krzysztof Kowalski, CEO Eternis. - Jesteśmy pionierami na rynku i wyznaczamy trendy podróżowania, które mają być doświadczeniem dla pasażerów. Chcemy, aby pojazdy i kierowcy odzwierciedlali najwyższe standardy usług, zaś użytkownicy podczas podróży mogli się zrelaksować i odpocząć. Rozwijamy flotę taxi opartą o Tesle model Y, gdyż dostarczy ona pasażerom pozytywnych doświadczeń na najwyższym poziomie. Ten samochód jest bardzo wygodny, przestronny, ma wielki panoramiczny dach, zaś podróż nim jest dużo przyjemniejsza niż zwykłą taksówką. Całość w oczach pasażera tworzy doświadczenie nowoczesnego miasta” - stwierdza.
Nowe działanie Bolt jest częścią długoterminowych inwestycji w pojazdy elektryczne. Kolejne pojawią się na innych europejskich rynkach jeszcze w 2024 roku. Opinie kierowców wskazują, że największymi przeszkodami w rozwoju elektryfikacji są wysokie koszty początkowe pojazdów elektrycznych, a także dostępność i cena szybkiego ładowania. Wraz ze wzrostem inwestycji, Bolt będzie się koncentrował na poprawie dostępu kierowców do pojazdów elektrycznych, nawiązywaniu partnerstw w celu przezwyciężenia barier związanych z ładowaniem oraz na zwiększeniu popytu na przejazdy bezemisyjne.
Wspierając wykorzystanie pojazdów elektrycznych w krajach bałtyckich, Bolt inwestuje w pojazdy elektryczne oraz współpracuje z firmą Eleport, sięgając w ten sposób po jej specjalistyczną wiedzę w zakresie elektryfikacji oraz uzyskując dostęp do sieci ponad 200 publicznych punktów ładowania w Estonii, na Łotwie i Litwie.
Strategia Bolt polegająca na zwiększeniu udziału przejazdów pojazdami elektrycznymi na swojej platformie, idzie w parze z misją firmy, jaką jest wspieranie powstawania zdrowszych miast, zorientowanych na mieszkańców, z mniejszym ruchem ulicznym i zanieczyszczeniami. -
-
W Unii Europejskiej emisje CO2 z samochodów osobowych stanowią ponad 50% wszystkich emisji generowanych przez transport. W Bolt wierzymy, że rozwiązania transportu współdzielonego mogą pomóc miastom zmierzać w stronę elektryfikacji transportu osobowego i jednocześnie zmniejszyć zależność mieszkańców od ich prywatnych samochodów - dodaje Paweł Kuncicki, Country Manager Bolt w Polsce.
Bolt oferuje przejazdy w kategoriach Electric i Green (czyli pojazdami w pełni elektrycznymi, hybrydowymi i hybrydowymi plug-in) w 71 miastach w Europie i Afryce i stale tę rozwija tę ofertę.. Długoterminowym zobowiązaniem firmy w zakresie ochrony środowiska jest osiągnięcie neutralności pod względem emisji CO2 netto do 2040 roku. W ramach tego zobowiązania w 2023 roku firma wprowadziła w Tallinnie flotę zielonych taksówek, złożoną z pojazdów elektrycznych Tesla.
***
Bolt to europejska super-aplikacja, której misją jest uczynienie mobilności miejskiej bardziej przystępną, bezpieczną i zrównoważoną.
Bolt ma ponad 150 milionów klientek i klientów w 45 krajach w Europie i Afryce. Celem firmy jest przyspieszyć rezygnację z prywatnych aut na rzecz współdzielonej mobilności, oferując lepsze rozwiązania dla różnych potrzeb, w tym przewozy, car-sharing i wypożyczalnię hulajnóg oraz dostawę jedzenia i artykułów spożywczych.
Więcej informacji: www.bolt.eu

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Polityka

Rozszerzenie UE wśród priorytetów duńskiej prezydencji. Akcesja nowych państw może mieć znaczenie dla bezpieczeństwa i gospodarki
Z badania Eurobarometru wynika, że nieco ponad połowa Europejczyków (53 proc.) popiera dalsze rozszerzenie UE o nowe kraje. Dania, która 1 lipca obejmuje po Polsce przewodnictwo w Radzie UE, zapowiada, że będzie to jeden z jej priorytetów na najbliższe półrocze, nazywając rozszerzenie „geopolityczną koniecznością” kluczową dla stabilizacji Europy.
Transport
Kończą się konsultacje Planu Społeczno-Klimatycznego. 2,4 mld euro trafi na sektor transportu po 2026 roku

Dobiegają końca konsultacje społeczne Planu Społeczno-Klimatycznego, tzw. KPO2, który ma być podstawą do wypłaty środków z nowego instrumentu finansowego Unii Europejskiej – Społecznego Funduszu Klimatycznego. Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej zapowiada, że mają one trafić m.in. na walkę z tzw. ubóstwem transportowym, łagodzenie skutków wprowadzenia ETS2 i unowocześnienie kolei, które stanowi ogromne wyzwanie.
Handel
Polski e-commerce rośnie w siłę. Konsumentów przyciągają przede wszystkim promocje

Rynek e-commerce w Polsce jest już wart ok. 152 mld zł. Rośnie zarówno częstotliwość zakupów, jak i średnia wartość koszyka – wynika z raportu Strategy&. Polacy doceniają wygodę zakupów przez internet, szybką dostawę i łatwy zwrot. Coraz częściej zwracają też uwagę na cenę i chętnie korzystają z promocji. To właśnie ten trend wykorzystuje Amazon.pl, organizując co roku festiwal z okazji Prime Day. W tym roku zaplanowano go po raz pierwszy aż na cztery dni: 8–11 lipca, a nie dwa jak w poprzednich latach.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.