CEVA Logistics zakończyła przejęcie Ingram Micro CLS
Grupa CMA CGM, zgodnie z umową ogłoszoną 8 grudnia 2021 roku, sfinalizowała przejęcie większej części działalności Commerce&Lifecycle Services (CLS) Ingram Micro, w tym Shipwire, w Ameryce Północnej, Europie, Indiach i niektórych krajach Ameryki Łacińskiej. Transakcja umocniła pozycję Grupy na rynku usług dedykowanych logistyce kontraktowej i e-commerce. CEVA Logistics, spółka zależna Grupy CMA CGM, stanie się czwartym co do wielkości globalnym dostawcą usług logistyki kontraktowej.
Wspólnie, CEVA Logistics i CLS będą zatrudniać ponad 98 tys. pracowników w ponad 1000 lokalizacjach w 160 krajach na świecie, dostarczając klientom responsywne rozwiązania logistyczne. Tym samym CEVA osiągnęła najwyższą pozycję w swojej historii, co prowadzi do celu, jakim jest dołączenie do TOP 5 największych globalnych firm logistycznych.
Połączony potencjał dla e-commerce
W wyniku globalnej pandemii COVID-19, wzrost popytu z strony konsumentów zdecydowanie przyspieszył rozwój handlu elektronicznego, nawet o kilka lat w stosunku do wcześniejszych prognoz. Dla CEVA e-commerce jest katalizatorem, który wpływa na cały łańcuch dostaw, dlatego wspólnie z klientami podejmuje działania, które mają im pomóc w odniesieniu sukcesu. Do 2025 roku 20 proc. globalnych przychodów CEVA może być generowanych przez obsługę firm z sektora e-commerce. CEVA stawia więc na rozwój kompleksowych rozwiązań dla tej branży, z ukierunkowaniem na wszystkie usługi i rodzaje transportu.
Dla nadawców e-commerce kluczowe znaczenie ma możliwość skorzystania z jednego dostawcy zintegrowanych usług zarządzania frachtem i logistyki kontraktowej, na każdym etapie łańcucha dostaw - od dostawców do klienta końcowego. W odpowiedzi na te potrzeby, CEVA rozwija kompleksowe usługi dla branży e-commerce - od zarządzania dostawcami i realizacji zamówień magazynowych, poprzez transport i usługi celne, aż po logistykę ostatniej mili i logistykę zwrotną.
Przejęty dział Ingram Micro Commerce&Lifecycle Services CLS specjalizuje się w logistyce kontraktowej dla e-commerce i omnichannel fulfillment, a szczególnie w zarządzaniu logistyką zwrotów, widocznością przesyłek i usługach dostaw same day. Z kolei Shipwire, platforma zamówień fullfilmentowych, zapewnia rozwiązania logistyczne w zakresie obsługi MŚP. Dzięki temu potencjałowi CEVA będzie mogła zwiększyć możliwości w zakresie obsługi e-commerce i rozszerzyć globalny zasięg, tak aby dostarczać klientom elastyczne rozwiązania logistyczne. Do zespołu CEVA dołączy 20 tys. pracowników z 43 oddziałów CLS na całym świecie. Dzięki ich doświadczeniu CEVA lepiej wykorzysta możliwości, jakie dają szybko rozwijające się rynki e-commerce, zwłaszcza w USA i Europie.
Rodolphe Saadé, prezes i dyrektor generalny Grupy CMA CGM, mówi: „Przejęcie Ingram Micro CLS ma strategiczne znaczenie dla Grupy CMA CGM. Po zakończeniu reorganizacji w 2021 roku, nasza spółka zależna CEVA Logistics przyspieszy swój rozwój i dołączy do światowej pierwszej czwórki w dziedzinie logistyki kontraktowej. Jej pozycja na rynkach amerykańskim i europejskim znacznie się wzmocni, co zwiększy jej zdolność do wykorzystania możliwości, jakie daje boom na e-commerce. Grupa CMA CGM, zaangażowana w dostarczanie wiodących, kompleksowych rozwiązań w zakresie łańcucha dostaw, będzie kontynuowała rozwój, opierając się na dwóch solidnych filarach, żegludze i logistyce, zajmując pozycję światowego lidera w obu sektorach".

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Ważą się losy nowej umowy między Unią Europejską a Ukrainą na temat zasad handlu. Obecne przepisy wygasają 5 czerwca
5 czerwca wygasa ATM, czyli wprowadzona przed trzema laty i potem z modyfikacjami przedłużana umowa między UE a Ukrainą, liberalizująca zasady wwozu ukraińskich towarów na teren Wspólnoty. Strona ukraińska chciałaby jej przedłużenia, na razie jednak Unia zgodziła się jedynie na przedłużenie bezcłowego przywozu żelaza i stali. Największe obawy, zwłaszcza w Polsce, budzi kwestia produktów rolnych. Zdaniem europosłanki Konfederacji Anny Bryłki należałoby wrócić do obowiązującej przed 2022 rokiem umowy stowarzyszeniowej DCFTA, ponieważ Ukraina może dziś eksportować swoje towary drogą morską poprzez porty na Morzu Czarnym, a dzięki darmowemu dostępowi do unijnego rynku bogacą się jedynie potentaci rolni.
Ochrona środowiska
Nowe technologie pomagają szybciej i dokładniej sortować odpady. Wciąż nie wszystkie da się jednak przetworzyć

Do 2030 roku 55 proc. odpadów opakowaniowych z tworzyw sztucznych powinno trafiać do przetworzenia. W ubiegłym roku było to ok. 27 proc. Nowe technologie w coraz większym stopniu ułatwiają sortowanie odpadów, ale nie pozwalają jeszcze na przetworzenie wszystkich ich rodzajów. To pierwsze wyzwanie związane z zamykaniem obiegu. Kolejnym jest zwiększanie zawartości materiałów pochodzących z recyklingu w produkowanych opakowaniach, czego wymagają unijne przepisy. Choć w tym obszarze widać w ostatnich latach znaczące postępy, nie brakuje wyzwań.
Handel
Rosyjskie surowce przestaną płynąć do UE. Spóźniony, ale ambitny i istotny plan ma być wdrożony do 2027 roku

– Kupowanie surowców energetycznych z Rosji jest jak kupowanie broni przeciwko Ukrainie – uważa europosłanka PO Mirosława Nykiel. Dlatego KE planuje do 2027 roku ograniczyć do zera import rosyjskich paliw. Joanna Scheuring-Wielgus ocenia, że taka decyzja powinna zapaść już dawno, ale lepiej późno niż wcale. Co więcej, państwa członkowskie powinny być w tych deklaracjach zjednoczone najbardziej, jak się da.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.