CEVA Logistics i BMW Group France testują elektryczny autotransporter
CEVA Logistics i BMW Group France rozpoczęły we wrześniu pilotażowy program dostaw nowych samochodów marki BMW i MINI z wykorzystaniem w pełni elektrycznego autotransportera. Samochody transportowane są z dedykowanej platformy logistycznej pojazdów gotowych w Marly-La-Ville do sieci punktów partnerskich zlokalizowanych w regionie Paryża.
Elektryczny autotransporter, specjalnie zaprojektowany i przystosowany do przewozu samochodów, jest jednym z pierwszych wykorzystywanych w Europie a jednocześnie pierwszym tego typu pojazdem we flocie CEVA Logistics. Baterie ładowane są podczas przejazdów, w miarę potrzeb, lub w trakcie wieczornych postojów po powrocie na teren Marly-la-Ville, gdzie zainstalowano dedykowaną stację ładowania.
Celem programu pilotażowego jest ocena efektywności i zasięgu tras dystrybucyjnych na obszarach miejskich i podmiejskich, przy realizacji dostaw na dystansie 270 km dziennie i łącznie 30 000 km w trakcie trwania całego projektu. Program będzie realizowany do końca pierwszego kwartału 2025 roku, a następnie zostanie przeprowadzona jego ocena. Wyniki testów, oparte o dane telematyczne i szczegółowe analizy, będą miały decydujące znaczenie dla kontynuacji. Celem, jaki sobie stawia BMW Group France, jest wdrożenie tego rozwiązania na większą skalę, przy współpracy z CEVA Logistics.
Vincent Salimon, CEO BMW Group France, mówi: „Redukcja śladu węglowego z naszej działalności ma kluczowe znaczenie dla realizacji naszej strategii CSR we Francji, zwłaszcza w przypadku dystrybucji nowych pojazdów. Dlatego jesteśmy dumni, że możemy współpracować z CEVA Logistics, aby przyspieszyć dekarbonizację naszej logistyki i utrzymać wiodącą pozycję w zakresie integrowania zrównoważonego rozwoju w operacjach”.
Grupa BMW już od wielu lat koncentruje się na działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywnego wykorzystania zasobów, uznając je za kluczowy kierunek swojej strategii. Jej ambicją jest zmniejszenie emisji CO2 w łańcuchu wartości o 40% w przeliczeniu na pojazd do 2030 r. (w porównaniu z rokiem 2019) oraz wykorzystanie 50% materiałów pochodzących z recyklingu. Do tego czasu sprzedaż samochodów elektrycznych ma stanowić 50% sprzedaży na świecie, przy znacznie wyższym udziale w Europie. Od stycznia do września 2024 r. sprzedaż elektrycznych samochodów BMW we Francji wyniosła 24%, a 50% z uwzględnieniem modeli hybrydowych plug-in.
Współpraca partnerska między CEVA Logistics i BMW Group France rozpoczęła się w 2018 roku, a ostatnio firmy odnowiły ją na kolejne dwa lata. Przedłużenie umowy jest potwierdzeniem zaufania, jakim BMW Group France obdarza CEVA Logistics w zakresie świadczenia usług związanych z przygotowaniem oraz dystrybucją nowych pojazdów BMW i MINI do sieci partnerskiej we Francji. Zarządzane przez CEVA Logistics platformy w Marly-la-Ville, Marckolsheim i Le Havre obsługują rocznie ok. 90 000 samochodów.
Emmanuel Cheremetinski, global finished vehicle logistics leader CEVA Logistics, podkreśla: „Jesteśmy szczególnie dumni z partnerstwa, które zbudowaliśmy z BMW Group France w ciągu ostatnich sześciu lat. Z roku na rok udowadniamy, że jesteśmy w stanie sprostać najbardziej wymagającym potrzebom logistycznym wiodącego producenta samochodów. Pilotaż elektrycznego transportera jest dowodem naszej wspólnej determinacji do współpracy z klientami w celu wdrażania bardziej zrównoważonych rozwiązań logistycznych”.
Przejście na pojazdy niskoemisyjne
Realizowany we Francji projekt pilotażowy wpisuje się w strategię CEVA Logistics, ukierunkowaną na inwestycje w pojazdy niskoemisyjne, wykorzystywane w operacjach lądowych oraz oferowanie klientom bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych. CEVA Logistics ma już ponad 450 elektrycznych samochodów ciężarowych, wykorzystywanych w operacjach w Europie. Firma planuje do końca 2025 roku zwiększyć liczbę pojazdów niskoemisyjnych do 1450, co stanowić będzie dwie trzecie jej floty.
CEVA Logistics jest częścią grupy CMA CGM, która zobowiązała się do osiągnięcia zerowej emisji netto do 2050 r. Zgodnie z tym celem, a także dążąc do oferowania klientom bardziej zrównoważonych rozwiązań transportowych i logistycznych, CEVA wdraża projekty ukierunkowane na zmniejszenie śladu węglowego ze swojej działalności.
Doświadczenie w logistyce gotowych pojazdów
CEVA Logistics, z ponad 70-letnim doświadczeniem i ponad 4 mln samochodów transportowanych rocznie, w tym osobowych i użytkowych, jest jednym z wiodących dostawców logistyki pojazdów gotowych w Europie, Ameryce Łacińskiej, Azji i Pacyfiku, na Bliskim Wschodzie i w Afryce. Zespół ponad 4000 globalnych i lokalnych ekspertów zapewnia kompleksowe rozwiązania logistyczne i transportowe, od fabryki do końca eksploatacji. CEVA Logistics specjalizuje się także w zarządzaniu dedykowanymi dostawami i transportami specjalnymi, m.in. prototypów, samochodów koncepcyjnych, luksusowych, klasycznych i wyścigowych. Co roku CEVA obsługuje ponad 10 000 pojazdów o wysokiej wartości w ponad 27 krajach, z wykorzystaniem floty samochodów ciężarowych z otwartą i zamkniętą przestrzenią ładunkową, gwarantując bezpieczne i elastyczne opcje transportu.

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Polityka

Tarcza Wschód flagowym projektem na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. To przełom w zakresie unijnej obronności
Parlament Europejski uznał Tarczę Wschód, zaproponowaną przez premiera Donalda Tuska, za flagowy projekt na rzecz wspólnego bezpieczeństwa UE. W ramach głosowania nad rezolucją dotyczącą wzmocnienia obronności UE przyjęto poprawkę, zgodnie z którą ochrona granic lądowych, powietrznych i morskich UE przyczynia się do bezpieczeństwa całej UE, zwłaszcza jej wschodniej granicy. – To przełom, bo oznacza, że to Polska narzuca w tej chwili myślenie w Europie na temat obronności – ocenia europoseł Michał Szczerba.
Robotyka i SI
Inwestycje w sztuczną inteligencję na bardzo niskim poziomie. Potencjał polskich kadr nie jest wykorzystywany

Komisja Europejska zapowiedziała uruchomienie nowej inicjatywy InvestAI, która ma zmobilizować 200 mld euro na inwestycje w sztuczną inteligencję. W globalnym wyścigu zbrojeń w AI to jednak wciąż niewiele. Również polskie firmy technologiczne zazwyczaj korzystają z infrastruktury stworzonej przez zachodnich liderów. Największym wyzwaniem, które stoi przed polskimi firmami, jest to, by innowacje były tworzone na miejscu. – Zwłaszcza że inwestycja w sztuczną inteligencję i kryptografię kwantową to inwestycja w bezpieczeństwo kraju – przekonuje dr Maciej Kawecki, prezes Instytutu Lema.
Handel
Ekonomiczna dostępność alkoholu rośnie. To zwiększa jego konsumpcję i prowadzi do uzależnień

Spożycie alkoholu w Polsce systematycznie wzrasta, co pociąga za sobą dziesiątki tysięcy przedwczesnych zgonów i koszty społeczno-ekonomiczne liczone w miliardach złotych rocznie. – W Polsce alkohol tanieje w stosunku do naszych zarobków, jego cena nie nadąża za wzrostem gospodarczym. A im wyższa dostępność ekonomiczna, tym wyższa konsumpcja. Alkohol jest według mnie absurdalnie tani – mówi dr hab. n. med. Łukasz Balwicki, krajowy konsultant ds. zdrowia publicznego. Jak ocenia, konieczna jest kompleksowa zmiana polityki podatkowej, dzięki której alkohol stałby się mniej dostępną ekonomicznie używką.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.