Komunikaty PR

CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1

2024-05-15  |  16:00
Biuro prasowe

Już 19 maja na torze Imola odbędzie się GP Emilii Romanii, jeden z 24 wyścigów w tegorocznym kalendarzu Formuły 1. Dla zespołów i ich partnerów zajęcie pozycji startowej na torze jest nie tylko decydującym momentem, ale też kulminacją wielomiesięcznych przygotowań, wysiłków i dopracowywania detali. Tu kluczowe znaczenie ma logistyka. Co jest najważniejsze dla organizacji dostaw sprzętu i bolidów na kolejne wyścigi F1? Mówi CEVA Logistics, Oficjalny Partner Logistyczny zespołu Scuderia Ferrari.  

Przewidywanie, szybkość i precyzja

Tak, jak zespół Ferrari musi być przygotowany do każdego startu, tak zespoły CEVA muszą w odpowiedni sposób zarządzać operacjami logistycznymi i dostawami sprzętu, gwarantując jego dostępność na każdym torze wyścigowym. Kluczowe znaczenie ma umiejętność przewidywania i precyzyjnego planowania procesów logistycznych, dostosowanych do intensywnego harmonogramu i kalendarza wyścigów, odbywających się w różnych miejscach na świecie, często w odstępie zaledwie jednego tygodnia.

Różne środki transportu dla optymalizacji dostaw

W ubiegłym roku zespół Ferrari wystartował w 23 wyścigach Grand Prix F1, co wymagało od zespołu CEVA przygotowania 54 etapów logistycznych. Dzięki zintegrowanemu podejściu i doskonałości operacyjnej CEVA zapewniła sprawne dostawy sprzętu na 5 kontynentów, z gwarancją terminowości dostaw, kontroli kosztów i bezpieczeństwa ładunków. Zastosowane rozwiązania multimodalne, w oparciu o różne środki transportu, ułatwiły optymalizację procesów transportowych, od odbioru sprzętu po jego dostawę na kolejne miejsca wyścigów, z uwzględnieniem specyficznych wymagań i ograniczeń dla danej trasy.

Ślad węglowy zredukowany nawet o 90%

Eksperci CEVA projektują rozwiązania logistyczne dla Ferrari tak, aby zminimalizować ślad węglowy. Gdy tylko jest to możliwe, wybierany jest transport morski. To pozwala na redukcję emisji CO2 od 70% do 90% w porównaniu z lotniczym. CEVA przygotowuje też innowacyjne rozwiązania w oparciu o transport kolejowy. Na przykład, w ubiegłym roku po raz pierwszy w historii Formuły 1, sprzęt Ferrari został przewieziony koleją na wyścigi GP w Ameryce Północnej. Załadowany do 6 kontenerów sprzęt najpierw przetransportowano ok. 3218 km z Montrealu (Kanada) do Austin (USA, Teksas), a następnie ponad 3 200 km z Austin do Las Vegas w Newadzie. Wykorzystanie połączeń kolejowych między trzema miastami pozwoliło na obniżenie emisji CO2 o 90% w porównaniu z transportem lotniczym i o 32% z dostawami drogowymi.

Szybka reakcja sytuacjach kryzysowych

Działania w sytuacjach kryzysowych, takich jak klęski żywiołowe czy napięcia geopolityczne wpływające na trasy morskie, pokazują znaczenie elastyczności, umiejętności skutecznej reakcji na nieprzewidziane sytuacje i zdolności do natychmiastowego dostosowywania strategii logistycznych.

Przykładem może być ubiegłoroczna powódź, która dotknęła północne Włochy i z powodu której odwołano Grand Prix na torze Imola. Zarządzanie transportem ok. 45 ton sprzętu z miejsca imprezy wymagało od CEVA ścisłej współpracy i koordynacji działań nie tylko z zespołem Ferrari, ale też organizatorami GP, lokalnymi władzami i służbami ratowniczymi. Jednym z największych wyzwań było zabezpieczenie sprzętu przed powodzią a następnie opracowanie planu przetransportowania go przez region z nieprzejezdnymi drogami. Dzięki szybkiej reakcji i efektywności operacyjnej zespołu CEVA, udało się nie tylko przewieźć uszkodzony sprzęt do Maranello (siedziba Ferrari), ale też dostarczyć pozostałe materiały na kolejne Grand Prix w Monako, zgodnie z harmonogramem.

Zasoby, doświadczenie i współpraca

CEVA Logistics zapewnia wsparcie logistyczne zespołu Scuderia Ferrari od 2022 r.,  wykorzystując globalne zasoby, rozbudowaną sieć połączeń drogowych, morskich, lotniczych i kolejowych, a przede wszystkim wiedzę ekspercką i innowacje. Podstawą sukcesu jest bliska współpraca między zespołami CEVA zlokalizowanymi w Assago na przedmieściach Mediolanu, a Ferrari w oddalonym o 200 km Maranello. Synergia, oparta na szybkiej reakcji i doskonałości operacyjnej, gwarantuje efektywność na każdym etapie procesu, od tworzenia planów transportowych po dostawy na tory wyścigowe.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre Biuro prasowe
2025-05-26 | 15:30

Linie lotnicze Corendon Airlines świętowały 20. lecie działalności podczas spektakularnej Gali w Antalya Cosmos Theatre

Corendon Airlines, jeden z wiodących europejskich przewoźników lotniczych, uczcił 20. lecie swojego istnienia podczas wyjątkowej gali zorganizowanej w Antalya Cosmos Theatre.
Transport DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych
2025-05-15 | 15:30

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Polska osiągnęła kolejny kamień milowy w rozwoju sieci DPD Pickup. Firma zainstalowała już ponad 10 tys. automatów paczkowych, które razem z punktami tworzą
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Kongres Profesjonalistów Public Relations

Konsument

Grupa nowych biednych emerytów stale się powiększa. Ich świadczenie jest znacznie poniżej minimalnej emerytury

Przybywa osób, które z powodu zbyt krótkiego czasu opłacania składek pobierają emeryturę niższą od minimalnej. Tak zwanych nowych biednych emerytów jest w Polsce ok. 430 tys., a zdecydowaną większość grupy stanowią kobiety – wskazują badania ekspertów Instytutu Pracy i Spraw Socjalnych. W ich przypadku krótszy okres składkowy zwykle wynika z konieczności opieki nad dziećmi lub innymi osobami w rodzinie. Wśród innych powodów, wymienianych zarówno przez panie, jak i panów, są także praca za granicą lub na czarno oraz zły stan zdrowia.

Media i PR

M. Wawrykiewicz (PO): Postępowanie z art. 7 przeciw Węgrom pokazało iluzoryczność tej sankcji. Unia wywiera naciski poprzez negocjacje nowego budżetu

Przykład Węgier pokazał, że procedura z artykułu 7 traktatu o UE o łamanie praworządności nie ma mocy prawnej z powodu braku większości, nie mówiąc o jednomyślności wśród pozostałych państw członkowskich. Negocjacje nowego budżetu UE to dobry pretekst do zmiany sposobu części finansowania z pominięciem rządu centralnego. Czerwcowy marsz Pride w Budapeszcie pokazał, że część społeczeństwa, głównie stolica, jest przeciwna rządom Viktora Orbána, ale i na prowincji świadomość konsekwencji działań Fideszu staje się coraz większa przed przyszłorocznymi wyborami.

Firma

Blockchain zmienia rynek pracy i edukacji. Poszukiwane są osoby posiadające wiedzę z różnych dziedzin

Zapotrzebowanie na specjalistów od technologii blockchain dynamicznie rośnie – nie tylko w obszarze IT, ale również w administracji, finansach czy logistyce. Coraz więcej uczelni wprowadza programy związane z rozproszonymi rejestrami, które wyposażają studentów w umiejętności odpowiadające wymogom rynku.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.