Komunikaty PR

CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1

2024-05-15  |  16:00
Biuro prasowe

Już 19 maja na torze Imola odbędzie się GP Emilii Romanii, jeden z 24 wyścigów w tegorocznym kalendarzu Formuły 1. Dla zespołów i ich partnerów zajęcie pozycji startowej na torze jest nie tylko decydującym momentem, ale też kulminacją wielomiesięcznych przygotowań, wysiłków i dopracowywania detali. Tu kluczowe znaczenie ma logistyka. Co jest najważniejsze dla organizacji dostaw sprzętu i bolidów na kolejne wyścigi F1? Mówi CEVA Logistics, Oficjalny Partner Logistyczny zespołu Scuderia Ferrari.  

Przewidywanie, szybkość i precyzja

Tak, jak zespół Ferrari musi być przygotowany do każdego startu, tak zespoły CEVA muszą w odpowiedni sposób zarządzać operacjami logistycznymi i dostawami sprzętu, gwarantując jego dostępność na każdym torze wyścigowym. Kluczowe znaczenie ma umiejętność przewidywania i precyzyjnego planowania procesów logistycznych, dostosowanych do intensywnego harmonogramu i kalendarza wyścigów, odbywających się w różnych miejscach na świecie, często w odstępie zaledwie jednego tygodnia.

Różne środki transportu dla optymalizacji dostaw

W ubiegłym roku zespół Ferrari wystartował w 23 wyścigach Grand Prix F1, co wymagało od zespołu CEVA przygotowania 54 etapów logistycznych. Dzięki zintegrowanemu podejściu i doskonałości operacyjnej CEVA zapewniła sprawne dostawy sprzętu na 5 kontynentów, z gwarancją terminowości dostaw, kontroli kosztów i bezpieczeństwa ładunków. Zastosowane rozwiązania multimodalne, w oparciu o różne środki transportu, ułatwiły optymalizację procesów transportowych, od odbioru sprzętu po jego dostawę na kolejne miejsca wyścigów, z uwzględnieniem specyficznych wymagań i ograniczeń dla danej trasy.

Ślad węglowy zredukowany nawet o 90%

Eksperci CEVA projektują rozwiązania logistyczne dla Ferrari tak, aby zminimalizować ślad węglowy. Gdy tylko jest to możliwe, wybierany jest transport morski. To pozwala na redukcję emisji CO2 od 70% do 90% w porównaniu z lotniczym. CEVA przygotowuje też innowacyjne rozwiązania w oparciu o transport kolejowy. Na przykład, w ubiegłym roku po raz pierwszy w historii Formuły 1, sprzęt Ferrari został przewieziony koleją na wyścigi GP w Ameryce Północnej. Załadowany do 6 kontenerów sprzęt najpierw przetransportowano ok. 3218 km z Montrealu (Kanada) do Austin (USA, Teksas), a następnie ponad 3 200 km z Austin do Las Vegas w Newadzie. Wykorzystanie połączeń kolejowych między trzema miastami pozwoliło na obniżenie emisji CO2 o 90% w porównaniu z transportem lotniczym i o 32% z dostawami drogowymi.

Szybka reakcja sytuacjach kryzysowych

Działania w sytuacjach kryzysowych, takich jak klęski żywiołowe czy napięcia geopolityczne wpływające na trasy morskie, pokazują znaczenie elastyczności, umiejętności skutecznej reakcji na nieprzewidziane sytuacje i zdolności do natychmiastowego dostosowywania strategii logistycznych.

Przykładem może być ubiegłoroczna powódź, która dotknęła północne Włochy i z powodu której odwołano Grand Prix na torze Imola. Zarządzanie transportem ok. 45 ton sprzętu z miejsca imprezy wymagało od CEVA ścisłej współpracy i koordynacji działań nie tylko z zespołem Ferrari, ale też organizatorami GP, lokalnymi władzami i służbami ratowniczymi. Jednym z największych wyzwań było zabezpieczenie sprzętu przed powodzią a następnie opracowanie planu przetransportowania go przez region z nieprzejezdnymi drogami. Dzięki szybkiej reakcji i efektywności operacyjnej zespołu CEVA, udało się nie tylko przewieźć uszkodzony sprzęt do Maranello (siedziba Ferrari), ale też dostarczyć pozostałe materiały na kolejne Grand Prix w Monako, zgodnie z harmonogramem.

Zasoby, doświadczenie i współpraca

CEVA Logistics zapewnia wsparcie logistyczne zespołu Scuderia Ferrari od 2022 r.,  wykorzystując globalne zasoby, rozbudowaną sieć połączeń drogowych, morskich, lotniczych i kolejowych, a przede wszystkim wiedzę ekspercką i innowacje. Podstawą sukcesu jest bliska współpraca między zespołami CEVA zlokalizowanymi w Assago na przedmieściach Mediolanu, a Ferrari w oddalonym o 200 km Maranello. Synergia, oparta na szybkiej reakcji i doskonałości operacyjnej, gwarantuje efektywność na każdym etapie procesu, od tworzenia planów transportowych po dostawy na tory wyścigowe.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Girteka o elektrycznych samochodach ciężarowych w zielonych łańcuchach dostaw Biuro prasowe
2024-05-28 | 16:00

Girteka o elektrycznych samochodach ciężarowych w zielonych łańcuchach dostaw

Rozwój flot ciężarowych samochodów elektrycznych uważany jest za jedno z kluczowych rozwiązań dla dekarbonizacji transportu i łańcuchów dostaw. W działania na rzecz
Transport BRAK ZDJĘCIA
2024-05-24 | 10:30

Waberer's rozpoczyna rok z dwucyfrowym wzrostem przychodów

Grupa Waberer’s zwiększyła swoje przychody w pierwszym kwartale tego roku, jest to jeden z najwyższych kwartalnych rezultatów na poziomie skonsolidowanym w historii spółki notowanej w kategorii Premium na Węgierskiej
Transport Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej
2024-05-17 | 01:00

Zatrudnianie i rozliczanie kierowców w branży produkcyjnej

W firmach, w których transport jest jedynie narzędziem do wykonywania ich głównego biznesu, istnieje wiele różnic pomiędzy rozliczaniem kierowców a

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Forum Sektora Kosmicznego 4 czerwca 2024

European Financial Congress 2024

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Handel

Poprawia się jakość obsługi klientów. Konsumenci najlepiej oceniają branżę turystyczną

Po trzech latach spadków, spowodowanych m.in. pandemią i zaburzeniami w łańcuchach dostaw, poziom satysfakcji polskich konsumentów z jakości obsługi odnotował w końcu nagły wzrost, osiągając rekordowy wynik 79,1 proc. – wynika z cyklicznego badania realizowanego przez Polski Program Jakości Obsługi. Poprawę zanotowało aż 14 z 18 badanych branż, ale najlepsze oceny zebrała turystyka, czyli biura podróży, hotele, pensjonaty i linie lotnicze. Z drugiej strony niespodzianką okazał się mocny spadek dotychczasowego lidera rankingów jakości obsługi, czyli branży finansowej  banków, doradców i ubezpieczycieli.

Ochrona środowiska

Ograniczenie importu surowców z Rosji przyspiesza transformację energetyczną Europy. Dekarbonizacja może się jednak wiązać z protestami części grup społecznych

Wojna w Ukrainie i sankcje nałożone na import surowców z Rosji przyspieszają transformację energetyczną. Jak podkreśla Polska Akademia Nauk, droga energia wymusza radykalną poprawę efektywności energetycznej i przyspiesza rozwój OZE we wszystkich sektorach gospodarki. Odnawialne źródła nie są bowiem obarczone kosztami paliw i CO2. Z drugiej jednak strony dekarbonizacja i Zielony Ład mogą prowadzić do protestów kolejnych, obok rolników, grup społecznych.

Konsument

ZPAV: nowelizacja ustawy o prawach autorskich niewiele zmieni na rynku muzycznym. Artyści nadal będą dostawać tantiemy od serwisów streamingowych

Zgodnie z projektem nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych uregulowana zostanie kwestia tantiemizacji oraz wynagrodzeń należnych twórcom, wykonawcom i wydawcom prasy ze strony platform internetowych i serwisów streamingowych. – W zakresie praw twórców muzycznych czy firm muzycznych ta nowelizacja co do zasady niewiele zmieni. W wersji, jaka została zatwierdzona przez Radę Ministrów, te przepisy na szczęście niczego nie psują i pozostawiają rynek w takim stanie, w którym wszyscy posiadacze praw otrzymują swoje wynagrodzenia i mogą je dostawać bezpośrednio od serwisów – ocenia Bogusław Pluta, dyrektor zarządzający Związku Producentów Audio Video.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.