Komunikaty PR

CEVA Logistics o logistyce dla zespołu Scuderia Ferrari i F1

2024-05-15  |  16:00
Biuro prasowe

Już 19 maja na torze Imola odbędzie się GP Emilii Romanii, jeden z 24 wyścigów w tegorocznym kalendarzu Formuły 1. Dla zespołów i ich partnerów zajęcie pozycji startowej na torze jest nie tylko decydującym momentem, ale też kulminacją wielomiesięcznych przygotowań, wysiłków i dopracowywania detali. Tu kluczowe znaczenie ma logistyka. Co jest najważniejsze dla organizacji dostaw sprzętu i bolidów na kolejne wyścigi F1? Mówi CEVA Logistics, Oficjalny Partner Logistyczny zespołu Scuderia Ferrari.  

Przewidywanie, szybkość i precyzja

Tak, jak zespół Ferrari musi być przygotowany do każdego startu, tak zespoły CEVA muszą w odpowiedni sposób zarządzać operacjami logistycznymi i dostawami sprzętu, gwarantując jego dostępność na każdym torze wyścigowym. Kluczowe znaczenie ma umiejętność przewidywania i precyzyjnego planowania procesów logistycznych, dostosowanych do intensywnego harmonogramu i kalendarza wyścigów, odbywających się w różnych miejscach na świecie, często w odstępie zaledwie jednego tygodnia.

Różne środki transportu dla optymalizacji dostaw

W ubiegłym roku zespół Ferrari wystartował w 23 wyścigach Grand Prix F1, co wymagało od zespołu CEVA przygotowania 54 etapów logistycznych. Dzięki zintegrowanemu podejściu i doskonałości operacyjnej CEVA zapewniła sprawne dostawy sprzętu na 5 kontynentów, z gwarancją terminowości dostaw, kontroli kosztów i bezpieczeństwa ładunków. Zastosowane rozwiązania multimodalne, w oparciu o różne środki transportu, ułatwiły optymalizację procesów transportowych, od odbioru sprzętu po jego dostawę na kolejne miejsca wyścigów, z uwzględnieniem specyficznych wymagań i ograniczeń dla danej trasy.

Ślad węglowy zredukowany nawet o 90%

Eksperci CEVA projektują rozwiązania logistyczne dla Ferrari tak, aby zminimalizować ślad węglowy. Gdy tylko jest to możliwe, wybierany jest transport morski. To pozwala na redukcję emisji CO2 od 70% do 90% w porównaniu z lotniczym. CEVA przygotowuje też innowacyjne rozwiązania w oparciu o transport kolejowy. Na przykład, w ubiegłym roku po raz pierwszy w historii Formuły 1, sprzęt Ferrari został przewieziony koleją na wyścigi GP w Ameryce Północnej. Załadowany do 6 kontenerów sprzęt najpierw przetransportowano ok. 3218 km z Montrealu (Kanada) do Austin (USA, Teksas), a następnie ponad 3 200 km z Austin do Las Vegas w Newadzie. Wykorzystanie połączeń kolejowych między trzema miastami pozwoliło na obniżenie emisji CO2 o 90% w porównaniu z transportem lotniczym i o 32% z dostawami drogowymi.

Szybka reakcja sytuacjach kryzysowych

Działania w sytuacjach kryzysowych, takich jak klęski żywiołowe czy napięcia geopolityczne wpływające na trasy morskie, pokazują znaczenie elastyczności, umiejętności skutecznej reakcji na nieprzewidziane sytuacje i zdolności do natychmiastowego dostosowywania strategii logistycznych.

Przykładem może być ubiegłoroczna powódź, która dotknęła północne Włochy i z powodu której odwołano Grand Prix na torze Imola. Zarządzanie transportem ok. 45 ton sprzętu z miejsca imprezy wymagało od CEVA ścisłej współpracy i koordynacji działań nie tylko z zespołem Ferrari, ale też organizatorami GP, lokalnymi władzami i służbami ratowniczymi. Jednym z największych wyzwań było zabezpieczenie sprzętu przed powodzią a następnie opracowanie planu przetransportowania go przez region z nieprzejezdnymi drogami. Dzięki szybkiej reakcji i efektywności operacyjnej zespołu CEVA, udało się nie tylko przewieźć uszkodzony sprzęt do Maranello (siedziba Ferrari), ale też dostarczyć pozostałe materiały na kolejne Grand Prix w Monako, zgodnie z harmonogramem.

Zasoby, doświadczenie i współpraca

CEVA Logistics zapewnia wsparcie logistyczne zespołu Scuderia Ferrari od 2022 r.,  wykorzystując globalne zasoby, rozbudowaną sieć połączeń drogowych, morskich, lotniczych i kolejowych, a przede wszystkim wiedzę ekspercką i innowacje. Podstawą sukcesu jest bliska współpraca między zespołami CEVA zlokalizowanymi w Assago na przedmieściach Mediolanu, a Ferrari w oddalonym o 200 km Maranello. Synergia, oparta na szybkiej reakcji i doskonałości operacyjnej, gwarantuje efektywność na każdym etapie procesu, od tworzenia planów transportowych po dostawy na tory wyścigowe.

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany Biuro prasowe
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie
Transport Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie
2024-12-19 | 15:00

Zielone korytarze dla zrównoważonego transportu towarów w Europie

Transport drogowy, który odpowiadał za 61,3% całkowitego przewozu towarów w Unii Europejskiej w 2023 roku[1], uważany jest za jednego z największych emitentów gazów
Transport Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników
2024-12-16 | 09:00

Zmiany w systemie SENT: kontrole ładunków obejmą zagranicznych przewoźników

System SENT, pierwotnie służący do monitorowania drogowego i kolejowego przewozu towarów wrażliwych, obejmie również podmioty spoza Polski. 1 listopada 2024 obowiązek

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

IT i technologie

W Krakowie powstało centrum operacyjne cyberbezpieczeństwa. Sektor małych i średnich firm zyska dostęp do specjalistycznych usług [DEPESZA]

Security Operations Center, które zostało uruchomione w ramach Centrum Technologicznego Hitachi w Krakowie, ma zapewnić firmom dostęp do usług specjalistów w zakresie cyberbezpieczeństwa, bez konieczności tworzenia własnych działów IT. Dla przedsiębiorstw outsourcing tego typu zadań jest rozwiązaniem, które pozwala uniknąć wysokich nakładów inwestycyjnych, zabezpieczyć się przed coraz intensywniejszymi atakami hakerów, a także sprostać wymogom legislacyjnym.

Edukacja

Podwyżki wynagrodzeń nie rozwiążą problemu niedoboru nauczycieli. Ważny jest też prestiż zawodu i obciążenie obowiązkami

Niski poziom wynagrodzenia nauczycieli w porównaniu z innymi zawodami to tylko jeden z czynników, które wpływają na niedobór kadr pedagogicznych w różnych krajach. Z analizy naukowców z Wielkiej Brytanii wynika, że popularne strategie szybkich rozwiązań, takie jak programy stypendialne, nie działają w długiej perspektywie. Potrzebne jest więc nie tylko zwiększenie płac, ale i budowanie prestiżu tego zawodu, by osoby, które mają predyspozycje do jego wykonywania, nie bały się obierać takiej ścieżki kariery zawodowej.

Fundusze unijne

Coraz więcej inwestorów stawia na budownictwo modułowe. Kolejne dwa lata powinny przynieść duże wzrosty

Do 2030 roku rynek budownictwa modułowego ma osiągnąć wartość 7 mld zł – szacuje firma Spectis. Szczególnie ten i przyszły rok będą dla niego korzystne ze względu na duży napływ środków z KPO, których wydatkowanie wiąże się z ograniczeniami czasowymi. Presja kosztowa i czasowa oraz otwartość na nowe technologie może skłonić inwestorów indywidualnych i instytucjonalnych do zwrotu w kierunku budynków modułowych.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.