CEVA Logistics organizuje dostawy leków ratujących życie w Afryce
CEVA Logistics, w imieniu międzynarodowej organizacji humanitarnej, odpowiada za transport ratujących życie leków przeciwmalarycznych do punktów medycznych w najodleglejszych regionach Afryki. Największym wyzwaniem są nieprzewidywalne warunki pogodowe, ograniczona dostępność oraz słabo rozwinięta sieć drogowa i telekomunikacyjna. Jak organizowane są, często w ekstremalnie trudnych warunkach i bez dostępu do technologii, dostawy lekarstw do odciętych od świata wiosek i społeczności? Swoim doświadczeniem dzielą się eksperci CEVA Logistics.
Precyzyjne planowanie
Za organizację dostaw leków na malarię odpowiada Aluma David, specjalista ds. logistyki CEVA Logistics Afryka. Jak podkreśla, tym, co go motywuje, jest chęć wsparcia lokalnych społeczności i determinacja. Dzięki niej może zapewnić, że tak ważne przesyłki dotrą do wszystkich potrzebujących, bez względu na trudności, które się z tym wiążą.
Pierwszy etap procesu organizacji dostaw leków przeciwmalarycznych przebiega dokładnie w taki sam sposób, jak ma to miejsce w przypadku standardowych projektów logistycznych. Najpierw przesyłki z lekami przeciwmalarycznymi przewożone są do dużych miast, a stamtąd drogą lotniczą docierają do regionalnych centrów przeładunkowych. Tu odbiera je zespół Aluma Davida. Ich zadaniem jest wynajem miejsca w lokalnych magazynach i zapewnienie bezpiecznych warunków przechowywania lekarstw, do czasu, gdy będzie możliwa dostawa.
Ze względu na duże odległości między wioskami a jednocześnie niewielką ilość leków, które muszą być dostarczone do punktów medycznych, kluczowe znaczenie odgrywa precyzyjne zaplanowanie dostaw drogowych. Każda z nich wymaga indywidualnego podejścia i bardzo dobrej znajomości specyfiki terenu. Kluczowe znaczenie dla zespołu CEVA mają zarówno potrzeby zgłaszane przez punkty medyczne, jak i warunki drogowe czy pogodowe. Co więcej, część lekarstw wymaga transportu w temperaturze kontrolowanej, co jeszcze bardziej zwiększa presję na terminowość dostaw.
Wyjątkowe wyzwania
Standardowo, leki przewożone są do punktów medycznych za pomocą samochodów ciężarowych lub terenowych o napędzie 4x4, a odbiorcy zostają wcześniej poinformowani o planowanym rozpoczęciu transportu. Jednak w praktyce nie zawsze jest to tak proste.
W tej części świata ważną rolę odgrywa pogoda, a największym wyzwaniem, z punktu widzenia transportu, są obfite opady deszczu. W czasie pory deszczowej drogi często są zalewane i uszkodzone. Trwające nawet kilka miesięcy powodzie całkowicie odcinają od świata wioski i całe rejony. W tej sytuacji nawet najbardziej odporny na trudne warunki terenowe samochód staje się bezużyteczny, a jedynym rozwiązaniem jest wynajem motocykli, wozów zaprzężonych w osły czy tradycyjnych łodzi kanu. Zespoły CEVA muszą wykazać się nie tylko elastycznością i kreatywnością, ale też znaleźć optymalne rozwiązanie kosztowe. A to też jest sporym wyzwaniem, szczególnie w sytuacji, gdy wraz z trudnymi warunkami pogodowymi wzrasta popyt na wynajem łodzi czy wozów. W wyjątkowo ciężkich warunkach, gdy nawet te metody dostawy się nie sprawdzą, podczas przepraw przez wodę ładunki z lekarstwami są przenoszone na głowie przez tragarzy.
Kolejnym dużym wyzwaniem jest niestabilna sytuacja w regionie i ryzyko wystąpienia konfliktów zbrojnych na trasach dostawy. Dla CEVA priorytetem zawsze jest bezpieczeństwo, dlatego lokalny zespół, dzięki wiedzy i kontaktom z ekspertami ds. bezpieczeństwa, na bieżąco monitoruje sytuację, organizując dostawy, wtedy, gdy jest to możliwe. Sporym utrudnieniem jest także brak stałej komunikacji z ośrodkami medycznymi, co z kolei wynika z nierównomiernego pokrycia siecią i jej częstych awarii. W praktyce oznacza to, że nie zawsze jest możliwe wcześniejsze powiadomienie odbiorców o właśnie realizowanej dostawie. W tej sytuacji pracownicy, już na miejscu, muszą szukać osoby odpowiedzialnej za odbiór przesyłki. Często zdarza się, że w tym czasie przebywa ona poza domem, na przykład pracując w polu.
Dostarczając nadzieję
Zespół CEVA, mimo tak wielu wyzwań, jest zdeterminowany w dążeniu do realizacji wyznaczonych celów i niesienia pomocy lokalnym społecznościom. Jak podkreśla Aluma David: „Nie szukamy wymówek". Dlatego jego zespół wykorzystuje wszelkie metody i sposoby, aby zapewnić dostawę ratujących życie leków przeciwmalarycznych, do najmniejszych wiosek i punktów medycznych. Dzięki niestandardowym rozwiązaniom logistycznym, organizacja każdej dostawy leków jest ważnym krokiem w walce z malarią.
CEVA dla logistyki humanitarnej
CEVA Logistics realizuje politykę zrównoważonego rozwoju, w oparciu o 3 filary: Acting for People, Planet, Fair Trade. Jej ważnym elementem jest współpraca z organizacjami non-profit oraz pomocowymi, które firma wspiera w dostarczaniu pomocy humanitarnej na całym świecie. Zespoły ekspertów CEVA, w oparciu o rozbudowaną sieć połączeń lotniczych, drogowych i naziemnych, zarządzają dostawami żywności, artykułów sanitarnych i innych produktów do regionów dotkniętych katastrofami i klęskami żywiołowymi (m.in. CEVA zaangażowała się w pomoc ofiarom trzęsienia ziemi w Maroku, w 2023 roku). Tylko w ciągu ostatnich kilku lat firma przetransportowała ponad 7 000 TEU, wspierając lokalne i międzynarodowe agencje pomocy humanitarnej w Afryce i na Bliskim Wschodzie.
Warto też wspomnieć, CEVA Logistics ma bardzo duże doświadczenie i wiedzą ekspercką w zakresie obsługi logistycznej firm z branży farmaceutycznej. Obsługuje ponad 500 firm z sektora healthcare i life science oraz zarządza 20 z 30 największych łańcuchów dostaw medycznych na świecie.
Aby zobaczyć jak CEVA Logistics realizuje dostawy leków przeciwmalarycznych w Afryce zachęcamy do obejrzenia filmu „Delivering Life-Saving Medicine in Remote Africa”
https://www.youtube.com/watch?v=qzR14YgC9Yk&list=TLGGUqRzXzc3_CExNTAyMjAyNA

DPD Polska zainstalowała ponad 10 tys. automatów paczkowych w sieci DPD Pickup. Sieć obejmuje już ponad 32 tys. punktów i automatów paczkowych

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
Kalendarium
Więcej ważnych informacji
Jedynka Newserii

Jedynka Newserii

Prawo

Trwają prace nad szczegółowymi wytycznymi dla schronów. Prowadzona jest też inwentaryzacja i ocena stanu istniejących obiektów
W MSWiA trwają prace nad rozporządzeniem, które określi m.in., jakie warunki powinny spełniać miejsca schronienia, oraz wprowadzi spójne standardy dotyczące ich organizacji i wyposażenia. Ich opracowanie wymagane jest przez ustawę o ochronie ludności i obronie cywilnej, która weszła w życie 1 stycznia br. Trwa także inwentaryzacja istniejących obiektów zbiorowej ochrony, w tym schronów. Jak podkreślają eksperci, mamy w tym obszarze wiele zaległości do nadrobienia. Problemem jest niedobór specjalistów od budowli schronowych, którzy mogliby ten proces wesprzeć i przyspieszyć.
Handel
Nowy rozdział we współpracy Wielka Brytania – Unia Europejska. Bezpieczeństwo jedną z kluczowych kwestii

19 maja odbędzie się w Londynie pierwszy od brexitu na tak wysokim szczeblu szczyt brytyjskich i unijnych przywódców. Zdaniem polskich europosłów obydwie strony dojrzały do ponownego zacieśnienia stosunków i są dla siebie kluczowymi partnerami. Rozmowy dotyczyć mają przede wszystkim zagadnień związanych z obronnością, ale także możliwości swobodnego przemieszczania się młodych ludzi. Wyzwaniem we wzajemnych relacjach wciąż są kwestie handlowe.
Transport
W Amazon pracuje ponad 750 tys. robotów. Najnowszy jest wyposażony w „zmysł” dotyku

Pierwsze roboty wyposażone w „zmysł” dotyku wykorzystywane są przez Amazon do obsługi produktów w centrach realizacji zamówień w USA i Niemczech. Roboty potrafią precyzyjnie przeszukiwać nawet ciasne przestrzenie półek w poszukiwaniu konkretnych produktów i z wyczuciem przenosić je na taśmę. Dzięki nim pracownicy nie muszą się schylać ani wspinać po drabinie w poszukiwaniu towaru. Automatyzacja wspiera też pracę kurierów. Paczki, które mają być dostarczone pod wskazany adres, podświetlane są w furgonetce na zielono, co ułatwia znalezienie właściwej przesyłki i skraca czas dostawy.
Partner serwisu
Szkolenia

Akademia Newserii
Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.