Komunikaty PR

CEVA Logistics organizuje dostawy leków ratujących życie w Afryce

2024-02-15  |  16:00
Biuro prasowe

CEVA Logistics, w imieniu międzynarodowej organizacji humanitarnej, odpowiada za transport ratujących życie leków przeciwmalarycznych do punktów medycznych w najodleglejszych regionach Afryki. Największym wyzwaniem są nieprzewidywalne warunki pogodowe, ograniczona dostępność oraz słabo rozwinięta sieć drogowa i telekomunikacyjna. Jak organizowane są, często w ekstremalnie trudnych warunkach i bez dostępu do technologii, dostawy lekarstw do odciętych od świata wiosek i społeczności? Swoim doświadczeniem dzielą się eksperci CEVA Logistics.

Precyzyjne planowanie

Za organizację dostaw leków na malarię odpowiada Aluma David, specjalista ds. logistyki CEVA Logistics Afryka. Jak podkreśla, tym, co go motywuje, jest chęć wsparcia lokalnych społeczności i determinacja. Dzięki niej może zapewnić, że tak ważne przesyłki dotrą do wszystkich potrzebujących, bez względu na trudności, które się z tym wiążą.

Pierwszy etap procesu organizacji dostaw leków przeciwmalarycznych przebiega dokładnie w taki sam sposób, jak ma to miejsce w przypadku standardowych projektów logistycznych. Najpierw przesyłki z lekami przeciwmalarycznymi przewożone są do dużych miast, a stamtąd drogą lotniczą docierają do regionalnych centrów przeładunkowych. Tu odbiera je zespół Aluma Davida.  Ich zadaniem jest wynajem miejsca w lokalnych magazynach i zapewnienie bezpiecznych warunków przechowywania lekarstw, do czasu, gdy będzie możliwa dostawa.

Ze względu na duże odległości między wioskami a jednocześnie niewielką ilość leków, które muszą być dostarczone do punktów medycznych, kluczowe znaczenie odgrywa precyzyjne zaplanowanie dostaw drogowych. Każda z nich wymaga indywidualnego podejścia i bardzo dobrej znajomości specyfiki terenu. Kluczowe znaczenie dla zespołu CEVA mają zarówno potrzeby zgłaszane przez punkty medyczne, jak i warunki drogowe czy pogodowe. Co więcej, część lekarstw wymaga transportu w temperaturze kontrolowanej, co jeszcze bardziej zwiększa presję na terminowość dostaw.

Wyjątkowe wyzwania

Standardowo, leki przewożone są do punktów medycznych za pomocą samochodów ciężarowych lub terenowych o napędzie 4x4, a odbiorcy zostają wcześniej poinformowani o planowanym rozpoczęciu transportu. Jednak w praktyce nie zawsze jest to tak proste.

W tej części świata ważną rolę odgrywa pogoda, a największym wyzwaniem, z punktu widzenia transportu, są obfite opady deszczu. W czasie pory deszczowej drogi często są zalewane i uszkodzone. Trwające nawet kilka miesięcy powodzie całkowicie odcinają od świata wioski i całe rejony. W tej sytuacji nawet najbardziej odporny na trudne warunki terenowe samochód staje się bezużyteczny, a jedynym rozwiązaniem jest wynajem motocykli, wozów zaprzężonych w osły czy tradycyjnych łodzi kanu. Zespoły CEVA muszą wykazać się nie tylko elastycznością i kreatywnością, ale też znaleźć optymalne rozwiązanie kosztowe. A to też jest sporym wyzwaniem, szczególnie w sytuacji, gdy wraz z trudnymi warunkami pogodowymi wzrasta popyt na wynajem łodzi czy wozów. W wyjątkowo ciężkich warunkach, gdy nawet te metody dostawy się nie sprawdzą, podczas przepraw przez wodę ładunki z lekarstwami są przenoszone na głowie przez tragarzy.

Kolejnym dużym wyzwaniem jest niestabilna sytuacja w regionie i ryzyko wystąpienia konfliktów zbrojnych na trasach dostawy. Dla CEVA priorytetem zawsze jest bezpieczeństwo, dlatego lokalny zespół, dzięki wiedzy i kontaktom z ekspertami ds. bezpieczeństwa, na bieżąco monitoruje sytuację, organizując dostawy, wtedy, gdy jest to możliwe. Sporym utrudnieniem jest także brak stałej komunikacji z ośrodkami medycznymi, co z kolei wynika z nierównomiernego pokrycia siecią i jej częstych awarii. W praktyce oznacza to, że nie zawsze jest możliwe wcześniejsze powiadomienie odbiorców o właśnie realizowanej dostawie. W tej sytuacji pracownicy, już na miejscu, muszą szukać osoby odpowiedzialnej za odbiór przesyłki.  Często zdarza się, że w tym czasie przebywa ona poza domem, na przykład pracując w polu.

Dostarczając nadzieję

Zespół CEVA, mimo tak wielu wyzwań, jest zdeterminowany w dążeniu do realizacji wyznaczonych celów i niesienia pomocy lokalnym społecznościom. Jak podkreśla Aluma David: „Nie szukamy wymówek". Dlatego jego zespół wykorzystuje wszelkie metody i sposoby, aby zapewnić dostawę ratujących życie leków przeciwmalarycznych, do najmniejszych wiosek i punktów medycznych. Dzięki niestandardowym rozwiązaniom logistycznym, organizacja każdej dostawy leków jest ważnym krokiem w walce z malarią.

CEVA dla logistyki humanitarnej

CEVA Logistics realizuje politykę zrównoważonego rozwoju, w oparciu o 3 filary: Acting for People, Planet, Fair Trade. Jej ważnym elementem jest współpraca z organizacjami non-profit oraz pomocowymi, które firma wspiera w dostarczaniu pomocy humanitarnej na całym świecie. Zespoły ekspertów CEVA, w oparciu o rozbudowaną sieć połączeń lotniczych, drogowych i naziemnych, zarządzają dostawami żywności, artykułów sanitarnych i innych produktów do regionów dotkniętych katastrofami i klęskami żywiołowymi (m.in. CEVA zaangażowała się w pomoc ofiarom trzęsienia ziemi w Maroku, w 2023 roku). Tylko w ciągu ostatnich kilku lat firma przetransportowała ponad 7 000 TEU, wspierając lokalne i międzynarodowe agencje pomocy humanitarnej w Afryce i na Bliskim Wschodzie.

 

Warto też wspomnieć, CEVA Logistics ma bardzo duże doświadczenie i wiedzą ekspercką w zakresie obsługi logistycznej firm z branży farmaceutycznej. Obsługuje ponad 500 firm z sektora healthcare i life science oraz zarządza 20 z 30 największych łańcuchów dostaw medycznych na świecie.

 

Aby zobaczyć jak CEVA Logistics realizuje dostawy leków przeciwmalarycznych w Afryce zachęcamy do obejrzenia filmu „Delivering Life-Saving Medicine in Remote Africa”

https://www.youtube.com/watch?v=qzR14YgC9Yk&list=TLGGUqRzXzc3_CExNTAyMjAyNA

 

 

Newseria nie ponosi odpowiedzialności za treści oraz inne materiały (np. infografiki, zdjęcia) przekazywane w „Biurze Prasowym”, których autorami są zarejestrowani użytkownicy tacy jak agencje PR, firmy czy instytucje państwowe.
Ostatnio dodane
komunikaty PR z wybranej przez Ciebie kategorii
Transport DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw Biuro prasowe
2025-02-24 | 08:30

DPD Mobile z kolejnymi państwami na mapie Europy. Wysyłki międzynarodowe z aplikacji już do 20 państw

DPD Polska konsekwentnie rozwija zakres usług w ramach DPD Mobile, zapewniając użytkownikom aplikacji jeszcze większą wygodę w nadawaniu przesyłek międzynarodowych. Od teraz
Transport Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków
2025-01-29 | 09:10

Przełomowe badanie. Polscy właściciele ciężarówek chcą elektryków

Jeszcze 2-3 lata temu trudno było znaleźć właściciela ciężarówki dopuszczającego myśl o zamianie jej na elektryczną. Przez ten czas najwidoczniej wiele się zmieniło. Z
Transport Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany
2024-12-27 | 14:30

Polska produkcja rowerów wodorowych coraz bliżej - Groclin ogłasza plany

Rosnące zainteresowanie rowerami wodorowymi, konieczność wykorzystywania innowacyjnych technologii w codziennym życiu oraz zwiększone zapotrzebowanie na nowe rozwiązania w transporcie

Kalendarium

Więcej ważnych informacji

Jedynka Newserii

Prawo

Handel

Automatyzacja pomaga firmom budować przewagę nad konkurencją. Zwłaszcza wykorzystanie narzędzi sztucznej inteligencji

Firmy coraz chętniej inwestują w cyfryzację i automatyzację procesów, w tym z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI), co pozwala im oszczędzać czas, redukować koszty operacyjne i poprawiać jakość obsługi klienta. Nowoczesne narzędzia takie jak platforma FlowDog pozwalają relatywnie szybko i efektywnie kosztowo usprawniać procesy obsługi reklamacji, zleceń serwisowych czy analizę danych sprzedażowych. Eksperci podkreślają, że dobrze wdrożona automatyzacja może przynieść zwrot z inwestycji już w ciągu kilku miesięcy, zwiększając konkurencyjność firm na dynamicznie zmieniającym się rynku.

Handel

Odwetowe cła z UE na amerykańskie towary mogą być kolejnym etapem wojny handlowej. Następne decyzje spowodują dalszy wzrost cen

Komisja Europejska zapowiedziała nałożenie ceł na amerykańskie produkty w reakcji na wejście w życie ceł USA na stal i aluminium. Unijne cła o wartości 26 mld zł wejdą w życie 1 kwietnia, a w pełni zostaną wdrożone od 13 kwietnia. Donald Trump już zapowiada, że na to odpowie. – Wchodzimy w etap wojny handlowej między Unią Europejską a Stanami Zjednoczonymi i na pewno będziemy świadkami wielu takich odwetów z każdej strony – ocenia europosłanka Anna Bryłka.

Partner serwisu

Instytut Monitorowania Mediów

Szkolenia

Akademia Newserii

Akademia Newserii to projekt, w ramach którego najlepsi polscy dziennikarze biznesowi, giełdowi oraz lifestylowi, a  także szkoleniowcy z wieloletnim doświadczeniem dzielą się swoją wiedzą nt. pracy z mediami.